بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال بازاريابي سياسي

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

  بزرگنمايي:

بازاریابی_در هشت ماهه‌ی سال‌جاری حجم صادرات غیرنفتی ایران به 75 میلیون و 270 هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر 31 میلیارد و 491 میلیون دلار می‌شود. به این ترتیب تا پایان آبان ماه سال‌جاری صادرات غیرنفتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 12.96 درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است. 

از سوی دیگر در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران 21 میلیون و 498 هزار تن به ارزش 29 میلیارد و 549 میلیون دلار بوده است. واردات ایران در این مدت نسبت به هشت ماهه سال گذشته 12.58 درصد از نظر وزنی و 14.4 درصد از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است.

اقلام عمده صادراتی

اقلام عمده صادراتی ایران در این مدت به ترتیب میعانات گازی به ارزش 2 میلیارد و 776 میلیون دلار و سهم ارزشی 8.81 درصد، پروپان مایع شده به ارزش یک میلیارد و 339 میلیون دلار و سهم ارزش 4.25 درصد، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین به ارزش یک میلیارد و 101 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.50 درصد، متانول به ارزش یک میلیارد و 67 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.39 درصد و گاز طبیعی مایع شده به ارزش 986 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.13 درصد بوده است.

در مدت مذکور 32.93 درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، 8.81درصد مربوط به میعانات گازی و 58.25 درصد مربوط به سایر کالاها بوده است.

اقلام عمده وارداتی به ایران

اقلام عمده وارداتی در این مدت، شامل ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و 282 میلیون دلار و سهم ارزشی 4.34 درصد، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری ردیف 8703 بنزینی با حجم سیلندر 2000 سی‌سی با ساخت داخل 14 تا کمتر از 30 به استثنای لاستیک به ارزش یک میلیارد و 134 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.84 درصد، برنج به ارزش 996 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.37 درصد، لوبیای سویا به ارزش 932 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.15 درصد و الکترود زغالی برای کوره‌ها به ارزش 377 میلیون دلار و سهم ارزشی 1.27 درصد بوده است.

کالاهای ایران بیشتر به کدام کشورها می‌روند؟

در این مدت مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران به ترتیب پنج کشور عراق با 6 میلیارد و 757 میلیون دلار و سهم ارزشی 21.46 درصد، چین با 6 میلیارد و 462 میلیون دلار و سهم ارزشی 20.52  درصد، امارات متحده عربی با 5 میلیارد و 92 میلیون دلار و سهم ارزشی 16.17درصد، افغانستان با 2 میلیارد و 244 میلیون دلار و سهم ارزشی 7.13درصد و هند با یک میلیارد و 570 میلیون دلار و سهم ارزشی 4.99 درصد بوده‌اند.

قابل ذکر است کشور عراق طی این مدت با افزایش 66.59 درصدی ارزش واردات کالا از ایران، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رتبه اول را در بین کشورهای مقاصد صادراتی ایران کسب کرد.

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران

در مقابل واردات عمده کالاها به ایران نیز در هشت ماهه سال‌جاری به ترتیب از پنج کشور چین با 7 میلیارد و 385 میلیون دلار و سهم ارزشی 24.99 درصد، امارات متحده عربی با 4 میلیارد و 454 میلیون دلار و سهم ارزشی 15.8 درصد، جمهوری کره با یک میلیارد و 763 میلیون دلار و سهم ارزشی 5.97 درصد، هند با یک میلیارد و 615 میلیون دلار و سهم ارزشی 5.46 درصد و آلمان با یک میلیارد و 604 میلیون دلار و سهم ارزشی 5.43 درصد انجام شده است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ دلار 9 هزار تومانی در هفته‌ آینده؟

فضای مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست/ اکثریت نمایندگان با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی ایستاده‌اند/ پول کثیف صرفا چمدانی جابجا نمی‌شود

سازمانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد؛ خیرخواه کشور نیست/ به فعالان اقتصادی منتخب تسهیلات ویژه می‌دهیم

کارگران زیر آوار گسل‌های تورمی له می‌شوند

نماینده مجلس: زمان مناسبی برای حذف 4 صفر از پول ملی است

چند نرخی بودن ارز آسیب‌زا است

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان