بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند بازاريابي سياسي

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

  بزرگنمايي:

بازاریابی_دور جدید تحریم‌ها از امروز 13آبان آغاز می‌شود. نمی‌توان گفت تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهند گذاشت؛ اما باید توجه کرد که ایران یک تجربه قبلی در این زمینه داشته و آزموده شده است؛ برهمین اساس تفهیم موضوع تحریم برای کشور راحت‌تر بوده است. همچنین ایران توانسته بود راهکارها و مکانیزم‌های خروج از تحریم و دورزدن آن را شناسایی و عملیاتی کند. این‌بار نیز کشور، خود را برای این رویارویی تجهیز کرده است؛ به همین دلیل مقامات مسئول، در ترکیب کابینه تغییراتی را به ‌وجود آوردند و افرادی بر سر کار آمدند که بتوانند با تغییرات ضروری برای مبارزه با تحریم یا عبور از آن و یا حل و فصل مسائل مرتبط با تحریم،‌ آثار تخریبی را کمتر کنند. به‌رغم شدتی که در این دوره توسط مسئولان خارجی برای تحریم‌های ضدایرانی اعلام شده، این مساله برای مردم و مسئولان ایرانی سهل‌الهضم‌تر بوده است. از سوی دیگر آمریکا هم متوجه شده است که نمی‌تواند به صورت یکطرفه تحریم‌هایی را به‌ وجود بیاورد؛ برای مثال این کشور ناچار شد در مقوله نفت خام، ‌معافیت‌هایی را برای برخی کشورها تعیین کند. این معافیت‌ها همچنین شامل اقلام دارویی نیز شده است. گذشت زمان و توسعه ارتباطات و گسترش شناختی که مردم و آحاد جامعه جهانی در این‌باره به آن دست یافته‌اند، باعث شده است تحریم‌ها کارکرد گذشته خود را از دست بدهند و نتواند آثار نامطلوب پیش‌بینی‌شده طراحان آن را بر اقتصاد کشورها بگذارند. بدین ترتیب تاثیر آنها تعدیل شده است. اکنون در ارتباط با کشور ما نیز،‌ به نظر می‌رسد تحریم‌ها تعدیل‌شده هستند و اثرات آنها به شدت گذشته نیست. از سوی دیگر با شروع اعمال تحریم‌های جدید آمریکا از 13آبان، صادرات نفت ایران قطعا کمتر از یک میلیون بشکه در روز نخواهد بود و با توجه به سهم عمده کشورهای اروپایی از صادرات نفت ایران و نیاز آنها به ایران، ساز و کار تبادلات مالی بین ایران و اروپا از طریق یک بانک واسطه‌ای اندیشیده شده و به زودی اجرایی خواهد شد. در نتیجه صادرات نفت ایران هرگز به صفر نخواهد رسید. با توجه به اینکه طی شش ماه نخست سال جاری درآمدهای نفتی کشور 27درصد بیش از میزان پیش‌بینی‌شده بوده است خوشبختانه ذخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت خوبی است و این بانک توان کنترل بازار ارز در شرایط تحریم را دارد. در این میان، ‌عرضه نفت در بورس انرژی نیز می‌تواند یاری‌گر کشور در شرایط تحریم باشد. برخلاف برخی نگرانی‌ها درباره بروز سوء‌استفاده‌های مالی در این بخش، باید گفت به دلیل آنکه این بار نفت از طریق بورس و به صورت ضابطه‌مند عرضه می‌شود،‌ راه بر سوء‌استفاده بسته شده است چرا که فعالیت در بورس منوط به کسب کد بورسی، سرمایه‌گذاری و سپردن ضمانت‌نامه‌های معتبر در این بازار است و بازگشت عواید حاصل از خرید و فروش نفت در این بخش،‌ به دقت نظارت می‌شود. نتیجه آنکه قیاس ضابطه‌مندی بورس انرژی در این دوره با دوره قبل و نگرانی از به وجود آمدن مواردی همچون بابک زنجانی از ریشه باطل است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ دلار 9 هزار تومانی در هفته‌ آینده؟

فضای مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست/ اکثریت نمایندگان با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی ایستاده‌اند/ پول کثیف صرفا چمدانی جابجا نمی‌شود

سازمانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد؛ خیرخواه کشور نیست/ به فعالان اقتصادی منتخب تسهیلات ویژه می‌دهیم

کارگران زیر آوار گسل‌های تورمی له می‌شوند

نماینده مجلس: زمان مناسبی برای حذف 4 صفر از پول ملی است

چند نرخی بودن ارز آسیب‌زا است

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان