بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

فضای مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست/ اکثریت نمایندگان با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی ایستاده‌اند/ پول کثیف صرفا چمدانی جابجا نمی‌شود بازاريابي سياسي

فضای مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست/ اکثریت نمایندگان با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی ایستاده‌اند/ پول کثیف صرفا چمدانی جابجا نمی‌شود

  بزرگنمايي:

بازاریابی_اظهارات محمدجواد ظریف در خصوص وجود پولشویی در کشور و منافعی که برخی در به تصویب نرسیدن CFT و نپیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی FATF دارند، موجب شد که بعضی افراد و گروه‌ها، موجی از انتقاد و هجمه را متوجه وزیر خارجه کنند، در این  شرایط تعدادی از نمایندگان مجلس در تدارک طرح استیضاح ظریف هستند، ‌استدلال این گروه از نمایندگان آن است که چون وزیرخارجه مدارک و مستندات خود درباره پولشویی را به مجلس ارائه نکرده، او را استیضاح خواهند کردند.

در حالی که صحبت‌هایی درباره استیضاح شنیده می‌شود، علی بختیار، از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: جو مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست و اکثریت نمایندگان، با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه ایستاده‌اند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس ادامه داد: امروز دستگاه دیپلماسی کشورمان با چالش‌هایی مانند خروج آمریکا از برجام و مساله‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و عربستان مواجه است بنابراین نه تنها نباید به وزیر خارجه انگ بزنیم، بلکه باید حمایت جدی و همه‌جانبه‌ای از وی داشته باشیم که برنامه‌های مدنظرش را پیش ببرد.

بختیار در ادامه افزود: امروز دنیا به سمتی رفته که تقریبا آمریکایی‌ها در مقابل ایران تنها مانده‌اند و شاید برای اولین بار است که چنین اتفاقی در حوزه روابط بین‌الملل رقم خورده است و این از دستاوردهای حوزه دیپلماسی و وزارت امور خارجه است و باید از این موضوع به درستی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه در ادوار پس از انقلاب، وزیری که به اندازه ظریف در حوزه دیپلماسی موفق باشد و به وظایفش آشنا باشد، نداشته‌ایم گفت: در سال‌های گذشته به رغم موفقیت‌های ظریف، برخی از افراد و گروه‌ها به ایشان حمله کرده‌اند و متاسفانه از زمانی که ظریف واقعیاتی را در رابطه با موضوع CFT و پولشویی و اینکه برخی افراد منافعی در این قضایا دارند مطرح کرد، هجمه‌ها بیشتر شد.

بختیار با اشاره به سخنان وزیر خارجه در خصوص وجود پولشویی در کشور اظهار داشت: ظریف در هیچ بخش از صحبت‌های خود اشاره‌ای به این موضوع نکرد که صرفا مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم یا نهاد خاصی اقدام به پولشویی می‌کنند بلکه به درستی و با شفافیت، موضوعاتی که در داخل کشور و به خصوص در حوزه پولشویی وجود دارد را بیان کرد و وجود پولشویی را کتمان نکرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تاکید کرد: قطعا پول حجم گسترده مواد مخدری که در داخل کشور توزیع می‌شود، از طریق چمدانی جابجا نمی‌شود و حتما از طریق نظام بانکی جابجا می‌شود و این موضوع در مورد سایر پول‌های کثیف هم صدق می‌کند. بنابراین واقعیت این است که پولشویی در کشور وجود دارد و ما باید به سمت نظام شفافیت برویم و تا زمانی که استانداردهای شفافیت را نپذیریم با مشکلی به نام فساد و پولشویی مواجه خواهیم بود.

بختیار با بیان اینکه به جای کتمان پولشویی و فساد باید به سمت مقابله با آن برویم، گفت: اگر فساد و پولشویی در کشور ما وجود دارد، نباید آن را پنهان کنیم، بلکه باید حتما با آن مقابله کنیم و برای آن ساز و کار و مکانیزم لازم را در نظر بگیریم.

رییس« فراکسیون پاسخگو» در مجلس، با تاکید بر اینکه کشورمان همواره در صف مبارزه با تروریسم بوده و هست، گفت: حتی زمانی که آمریکایی ها با طالبان و القاعده دچار مشکل نبودند، ما پرچم مقابله با این گروه‌ها را بالا گرفتیم. در حال حاضر هم که FATF فقط چهار گروه طالبان، القاعده، داعش و النصره را به عنوان تروریست به رسمیت می‌شناسد، نه تنها از پیوستن به این گونه معاهدات و کنوانسیون‌ها وحشتی نداریم بلکه آمادگی هم داریم.

بختیار خاطرنشان کرد: در این زمینه، وزیر امور خارجه با جدیت جلو آمده و مجلس هم لوایح چهارگانه را به تصویب رسانده و با تعاملاتی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، ایرادات و اشکالات این شورا به CFT هم برطرف خواهد شد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی 17 آذر ماه

پشت پرده موافقت نامه پاریس چیست؟/ تعطیلی صنایع ایران به بهانه تغییر اقلیم!

همتی خبر داد؛ شروع تدریجی باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را می‌خرند

تحریم‌های لرزان نفتی

آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند

زنگنه: بررسی دلایل خروج قطر از اوپک ضروری است

رشد13 درصدی صادرات غیرنفتی در 8 ماه امسال

تدابیر ویژه دولت برای توقف گرانی کالاهای پرمصرف

تقویت حضور بنگاه های خارجی در ایران نماد شکست تحریم ها

تحریم ها کارکرد خود را از دست داده اند

چه کسانی از کاهش قیمت نفت سود می برند؟

کاهش نرخ ارز ادامه دارد/ دلار 9 هزار تومانی در هفته‌ آینده؟

فضای مجلس به سمت استیضاح ظریف نیست/ اکثریت نمایندگان با قدرت پشت دستگاه دیپلماسی ایستاده‌اند/ پول کثیف صرفا چمدانی جابجا نمی‌شود

سازمانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارد؛ خیرخواه کشور نیست/ به فعالان اقتصادی منتخب تسهیلات ویژه می‌دهیم

کارگران زیر آوار گسل‌های تورمی له می‌شوند

نماینده مجلس: زمان مناسبی برای حذف 4 صفر از پول ملی است

چند نرخی بودن ارز آسیب‌زا است

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان