بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه پولدار سالم باشيم مقالات بازاريابي

چگونه پولدار سالم باشيم

  بزرگنمايي:



رسيدن به هشياري مالي

خانم جوليا کامرون، متخصص کار با گروههاي دچار مشکلات مالي، در کتاب «از معتاد به پول، به پولدار سالم: 90 روز تا رهايي مالي» ابزارهاي ترک رفتارهاي مالي ناسالم را با ارايه تست ها و راه حل هاي عملي و موثر نشان مي دهد.

حساب و کتاب کردن

اولين ابزار کسب هوشياري مالي، حساب و کتاب کردن است. بسياري از ما حتي نمي دانيم که پولمان چطور مي آيد و چطور مي رود؟ حساب و کتاب کردن يعني ثبت تمام درآمدهاي ماهانه مان و ثبت تمام پول هايي که در طول ماه خرج مي کنيم. اين اساسي ترين و ابتدايي ترين کسب رهايي مالي است. اين ابزار هر چند ساده به نظر مي رسد اما چنانچه به طور منظم و هر ماه به کار گرفته شود نتايج خيره کننده اي به بار مي آورد. براي اين منظور:

1 دفترچه کوچکي بخريد.

2 تمام مخارج روزانه تان – تمام آنها را – در دفترچه حساب و کتاب ها بنويسيد. در يک ستون تمام پول هايي که به دست مي آوريد و در ستون ديگر تمام مخارجتان را بنويسيد و تاريخ بزنيد. اين تمرين را در کل 90 روز ادامه دهيد و حتي يک روز را هم از قلم نيندازيد.

مثال:

14 فروردين

روزنامه 300 تومان

ميوه 5000 تومان

اتوبوس 200 تومان

درآمد: 30000 تومان از محل ...

استراحت يا مرخصي

دومين ابزار، اعلام يک زمان استراحت يا «مرخصي» است. ما در اين دوره «مرخصي» به طلبکارانمان زنگ مي زنيم و به آنها اطمينان مي دهيم که مي خواهيم در آينده پولشان را بپردازيم. به علاوه در اين دوره استراحت يا مرخصي، ما:

1 از قرض کردن خودداري مي کنيم. (بعد از اين مي خواهيم فقط با منابع خودمان زندگي کنيم.)

2 از خرج هاي بزرگ جديد اجتناب مي کنيم. (مي خواهيم طبق وسعمان زندگي کنيم.)

3 از مخفي شدن از دست طلبکارها دست برمي داريم و صادقانه با آنها روبرو مي شويم.

آگاهي بيشتر از الگوهاي پولي مان

فهرستي از انواع رفتارهاي خودتان در رابطه با قرض گرفتن از ديگران تهيه کنيد. آيا شما:

قبل از سر برج قرض مي گيريد؟

از دوستانتان قرض مي گيريد؟

با کارت هاي اعتباري زندگي مي کنيد؟

چک بي محل مي کشيد؟

پول هاي ضروري مثل کرايه خانه يا قبض هايتان را خرج مي کنيد؟

مشکل مي توانيد براي کارتان درخواست پول کنيد يا حقتان را بگيريد؟ (اين يعني بدهي به خودتان)

بيشتر اين رفتارها ريشه در عدم عزت نفس و احساس ترس و نگراني دارد، خوب است که:

1 به طور منظم ورزش کنيد. در صورت امکان، در تمام اين 90 روز هر روز دست کم 20 دقيقه پياده روي کنيد.

2 وقتي احساس اضطراب مي کنيد دوش داغ بگيريد يا تمرينات تنفس عميق انجام دهيد.

3 به استراحت و خورد و خوابتان بيشتر برسيد. وقتي از خودتان خوب مراقبت کنيد، عزت نفستان هم بيشتر مي شود. وقتي براي خودتان ارزش بيشتري قايل باشيد کمتر به رفتارهاي پولي ناسالم رو مي آوريد.

تعيين خط قرمز پولي براي بازيابي تعادل

خط قرمز پولي، يعني تعيين حد و مرزهاي ما در رابطه با پول. يعني تعيين ممنوعيت ها و کارهايي که نخواهيم کرد. آيا ما چک بي محل مي کشيد؟ «نه، اين کار ممنوعه. اين خط قرمز منه.» يکي از تمرين هاي مهم دوره 90 روزه کسب سلامت پولي، تعيين خط قرمزمان است. خط قرمز پولي ما مي تواند شبيه اين باشد:

1 چک بي محل کشيدن ممنوع

2 قرض کردن از رييس ممنوع

3 درخواست وام از اعضاي خانواده و دوستان ممنوع

4 خريد هداياي قشنگ تر براي دوستانم به جاي خودم ممنوع

5 برداشت کردن از حساب پس انداز به خاطر خانواده و دوستان ممنوع

6 ننوشتن دخل و خرجم ممنوع

7 خرج کردن بيشتر از درآمدم ممنوع

خط قرمزهاي اشخاص مختلف مي تواند با هم فرق کند. خوب است که در تمام مدت کار روي الگوهاي رفتاريتان، يک کپي از فهرست خط قرمزتان همراه تان داشته باشيد تا يادتان باشد که از روي آن عبور نکنيد.

پس انداز کنيد

يکي از مهمترين ابزارهاي روند رهايي مالي، پس انداز کردن است. خوب است که 10 درصد هر درآمدي که کسب مي کنيم براي آينده کنار گذاشته شود. چه باور کنيد چه نکنيد، اين پول به سرعت افزايش مي يابد و مي تواند منبع کمک بزرگي براي مواقع ضروري باشد. اين مهمترين حساب بانکي است که ما داريم. چنانچه بخواهيد احساس ثروتمند بودن کنيد هر ماه بايد بيشتر از مخارجتان، کسب درآمد کنيد.

واقعا لذتبخش است که سعي کنيم شکاف بين پول به دست آمده و پول خرج شده را چنان زياد کنيم که بتوانيم پس انداز مطمئني هم داشته باشيم. به اين چند راهکار ساده توجه کنيم:

1 با کم کردن مکالمات تلفني مي توانيم ماهانه مقداري پس انداز کنيم.

2 با خريد مواد غذايي سالم و آشپزي در خانه مي توانيم سطح زندگيمان را بهبود بخشيم و پولمان را در فست فودي ها دور نريزيم.

3 با کم کردن تماشاي تلويزيون و صرف روزي 1 تا 2 ساعت کار خلاق يا هنري دستي مي توانيم هم از وقتمان لذت ببريم، هم آن را به منبع درآمد تبديل کنيم.

4 با استفاده بيشتر از وسايل حمل و نقل عمومي مي توانيم در کاهش آلودگي هوا و ترافيک شهرمان موثرتر باشيم و پول تاکسي را هم پس انداز کنيم.

5 «خواستن، توانستن است.» اگر بخواهيم، مي توانيم راه هاي بديع و نويني براي کاهش هزينه هاي اضافي و بي مورد و افزايش درآمد و پس اندازمان پيدا کنيم.

فراواني را انتخاب کنيد

پيشنهاد شده که هر روز صبح جملات تاکيدي بنويسيد و با صداي بلند ادا کنيد. اگر اين کار را به عادت روزانه مان تبديل کنيم، خيلي زود اثراتش را در زندگي مان مي بينيم، به عنوان مثال مي توانيم بگوييم:

1 من پولم را در راه هاي درست و مناسب خرج مي کنم.

2 من فقط وقتي لازم است، خرج مي کنم.

3 من به خودي خود باارزش هستم.

4 پول، انرژي است و من اجازه مي دهم آزادانه در زندگي ام جريان پيدا کند.

5 من خير و نيکي مال را مي پذيرم و ترسم از فراواني را رها مي کنم.

6 من راحتي و آسايش در زندگي ام را مي پذيرم.

7 من اجازه مي دهم فراواني در زندگي ام جاري شود.

8 من مي توانم به خودم «بله» و به ديگران «نه» بگويم.

9 وضع مالي من به لطف خدا روز به روز بهتر مي شود.

10 من براي همه چيزهايي که دارم خدا را شکر مي کنم.

رفاه و فراواني و سلامت مالي يک روند است، روندي مادام العمر و همواره رو به پيشرفت. همين امروز شروعش کنيد و هر روز يک قدم پيش برويد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي