بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

6 ترفند براي ايجاد وفاداري در مشتريان مقالات بازاريابي

6 ترفند براي ايجاد وفاداري در مشتريان

  بزرگنمايي:


گرايش به سمت فروش هاي جديد يا رفتن سراغ مشتريان بزرگ تر هميشه وسوسه کننده است. اما براي کاميابي و پيشرفت کسب وکار بايد به مشتريان موجود فارغ از اينکه چقدر کوچک هستند بيشتر توجه کرد.

راز کاميابي در کسب وکار تکرار و پيگيري موثر امور مشتريان است. پيگيري اثربخش بلافاصله بعد از فروش شروع مي شود. همان زماني که با مشتري تماس مي گيريد تا از او تشکر کنيد و رضايت وي از کالا يا خدمتي را که ارائه کرده ايد جويا شويد.

علاوه بر اين، روش هايي که در پي مي آيند باعث مي شوند که کسب وکار شما در ذهن مشتريان محفوظ بماند:

1. به مشتريان اطلاع دهيد که چه کاري مي توانيد برايشان انجام دهيد. اين اطلاع رساني مي تواند در قالب ارسال خبرنامه براي مشتريان يا به روش هاي غير رسمي تر، مانند تماس تلفني با آنها انجام شود. فارغ از اينکه چه روشي را بکار مي گيريد، حتما بايد به گونه اي که جلب توجه کند، خدمات ارزنده اي را که ارائه مي دهيد، خاطر نشان کنيد. اگر دقيقا نگوييد که قادر به انجام چه کارهايي هستيد احتمال دارد که آنها متوجه توانايي هاي شما نشوند. احتياجي به خودستايي و تعريف هاي طولاني نداريد، کافي است با مشتري تماس بگيريد و به اطلاع او برسانيد که ديگر نيازي نيست نگران کاغذبازي هاي اداري، استخدام وکيل، يا پيگيري وضعيت حمل کالا باشد يا (هر کار ديگري که آنها مجبور نيستند خودشان انجام دهند)

2. به بهانه هاي مختلف شخصا براي مشتريان تان يادداشت هاي دستنويس ارسال کنيد. به طور مثال به عنوان يک ارائه کننده خدمات مسافرتي براي مشتري خود بنويسيد «امروز پشت ميز کارم ناگهان نام شما به ذهنم آمد.آيا هنوز هم سفرهاي هوايي طولاني مدت مي رويد؟ اگر براي تعطيلات آينده به خدمات ما نياز داشتيد حتما مرا مطلع کنيد. هر لحظه که بفرماييد با آخرين و بهترين پيشنهاد ها در خدمت شما خواهم بود.» يا اگر به مراسمي که يک مشتري قديمي برگزار کرده رفتيد بعد از آن يادداشتي با اين مضون ارسال کنيد: «ملاقات شما در ميهماني جشن آخر سال بسيار عالي بود. در آغاز سال جديد براي دعوت به ناهار با شما تماس خواهم گرفت.»

3. ارتباطات رودررو را حفظ کنيد. ساده ترين روش هاي محاوره، ارسال پيام صوتي و ايميل هستند، اما اين روش ها ارتباطات شخصي را زايل مي کنند. روي اين گونه ارتباطات مجازي به عنوان يک پيگيري موثر حساب زيادي باز نکنيد. اگر افراد مورد نظرتان هميشه در دسترس نيستند برايشان پيام بگذاريد و بگوييد که مي خواهيد با آنها رودررو صحبت کنيد يا زمان هايي را تعيين کنيد تا به دفتر کارشان برويد.

4. مناسبت هاي خاص را به خاطر داشته باشيد. در مناسبت هايي مانند سالروز تولد، ازدواج، مناسبت هاي ملي و مذهبي براي مشتريان تان کارت هاي تبريکي که نام آنها رويش درج شده باشد، ارسال کنيد. ارسال هديه هم ابزاري خارق العاده براي استمرار دادن به رابطه با مشتريان است. احتياجي نيست که براي نشان دادن توجه به مشتريان مبالغ کلاني را براي هداياي گران قيمت صرف کنيد، از خلاقيت تان بهره ببريد و هداياي جذاب و ارزان قيمتي را انتخاب کنيد که با شغل شما يا کالايي که اخيرا مشتري شما خريداري کرده تناسب داشته باشد.

5. اطلاعات تان را منتشر کنيد. اگر مقاله اي خوانديد، کتاب جديدي را مطالعه کرديد يا خبري درباره سازماني خاص شنيديد که ممکن است براي برخي از مشتريان تان جذاب باشد آن را در قالب يک يادداشت برايشان ارسال يا با تماس تلفني آنها را مطلع کنيد.

6. تماس هاي غيررسمي با مشتريان را سرمايه گذاري براي توسعه کسب وکار تلقي کنيد. اغلب وقتي با مشتريان صحبت مي کنيد يا به ملاقات آنها مي رويد متوجه مي شويد که در صحبت هايي که ظاهرا خارج از موضوع کار است نيز مواردي را بيان مي کنند که مي تواند شما را به سمت يک معامله جديد هدايت کند. با توجه به کارهايي که مشتريان موجود مي توانند براي شما انجام دهند دليلي وجود ندارد که تماس مستمرتان با آنها را ادامه ندهيد. قدرت ابتکار خود را به کار بگيريد و ايده هاي فراوان ديگري که مي تواند به شما کمک کند تا روابط پايدار خود با مشتريان را توسعه دهيد، پيدا کنيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي