آخرين مطالب

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد بازاريابي

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - براساس تایید و اعلام گوگل، شرکت‌های شخص ثالث، اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات حساب کاربری و محتوای جیمیل کاربران را دارند. 

پیشتر گوگل ، متهم شده بود که حساب کاربری و پیام‌های ایمیل کاربران را می‌خواند تا با تجزیه‌ی و تحلیل داده‌ها بتواند برای امور مختلف از جمله استفاده از آنها برای امور تبلیغاتی سوءاستفاده کند. بعد از مشخص‌شدن این موضوع، گوگل تایید کرد که دیگر به حساب کاربری جیمیل کاربران خود سرک نمی‌کشد و از اطلاعات و داده‌های آن برای اهداف تبلیغاتی سواستفاده نمی‌کند. اما ظاهرا قضیه در همین نقطه به پایان نرسیده است و گوگل اعتراف کرده است که شرکت‌های شخص ثالث می‌توانند اطلاعات حساب کاربری Gmail را پایش کنند.
سوزان مولیناری ، معاون سیاست‌گذاری عمومی و امور دولتی گوگل، در نامه‌ای که به سناتورهای ایالات متحده درخصوص این موضوع توضیحاتی ارائه داد که بخشی از اطلاعات آن نامه توسط خبرگزاری سی‌ان‌ان منتشر شد: از آنجایی که شرکت‌های شخص ثالث، به‌صورت شفاف به کاربران اعلام می‌کنند که اطلاعات و داده‌های آنها را به چه صورتی استفاده خواهند کرد؛ در نتیجه توسعه‌دهندگان می‌توانند داده‌ها را با شرکت‌های شخص ثالث به‌اشتراک بگذارند. در این نامه به‌وضوح در مورد شرکت‌هایی که احتمال دارد بتوانند ایمیل شما را اسکن کنند، توضیح داده شده است. این شرکت‌ها، خط‌مشی مربوط به حریم خصوصی خود را به‌وضوح و قبل از آنکه به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند، یا قبل از آنکه افزونه‌ای توسط کاربر دانلود شود، برای وی مشخص می‌کنند. ماه جولای Google اعلام کرد که قصد دارد سیاست سخت‌گیرانه‌ای در مورد اپلیکیشن‌هایی که خط‌مشی حریم خصوصی خود را روشن و شفاف نمی‌کنند، یا شرکت‌هایی که قصد فریب کاربر را دارند، درنظر بگیرد. گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن‌هایی که این قوانین را رعایت نمی‌کنند، به‌حالت تعلیق در می‌آورد تا نتوانند آسیبی به کاربران برسانند.
مقاله‌های مرتبط:
چرا گوگل بیش از فیسبوک حریم شخصی ما را به مخاطره می‌اندازد موتور جستجوی گوگل چین، شماره تلفن کاربر را ضمیمه نتایج جستجو می‌کند
با این وجود، هنوز مشخص نیست که چه تعداد اپلیکیشن با چنین شرایطی از سوی گوگل مشخص و به‌حالت تعلیق درآمده‌اند. گوگل هیچ‌گونه آمار و اطلاعاتی در مورد این اپلیکیشن‌ها منتشر نکرده است؛ ولی تصریح کرده که به محتوای پیام‌های جیمیل کاربران سرک نمی‌کشد و پیام‌های آنها جز در موارد خاص که چنین اجازه‌ای را از کاربر گرفته باشد یا کاربر درخواستی برای گوگل ارسال کرده باشد، نمی‌خواند. موضوع خواندن ایمیل‌ها و سرک‌کشیدن در آنها، یکی از موضوعاتی بود که پیشتر از سوی کاربران مورد اعتراض قرار گرفته بود. پیشتر گفته‌شده بود که گوگل همواره ایمیل‌های شما را می‌خواند . با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی آنلاین و به‌منظور بررسی اقدامات امنیتی برای حفاظت بیشتر از کاربران، هفته‌ی آینده، غول‌های بزرگ فناوری از جمله Google، آمازون ، اپل و توییتر ، اطلاعاتی را در این خصوص به مجلس سنای ایالات متحده تقدیم می‌کنند. برخی گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه داده است تا بتواند به محتوای ایمیل کاربران دسترسی داشته باشند. شرکت‌های شخص ثالث، ایمیل کاربران را در مورد استفاده از سرویس‌هایی همچون Google Trips پایش می‌کند و اطلاعات مورد نظر خود را از حساب کاربری برمی‌دارد تا بتواند پیشنهادهای تبلیغاتی خوبی در راستای نیاز وی ارائه دهد. گوگل، در مورد این موضوع، توضیح خاصی نداده است. گوگل پیشتر در یکی از پست‌های وبلاگ خود در مورد فرآیند بررسی، محافظت دستی و خودکار، بررسی اپلیکیشن‌ها و ارزیابی آن‌ها و همچنین در مورد سیاست‌های خود در مورد اپلیکیشن‌ها، به‌تفضیل توضیح داده است. در آن پست گوگل به‌کاربران تاکید می‌کند که در هنگام نصب برنامه‌ها، به سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود، دقت کنند؛ تا به‌صورت دقیق برایشان مشخص شود که با نصب اپلیکیشن، شرکت‌ها می‌توانند به‌ چه نوع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند و کاربر چه مجوزهایی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری

اولین حمله هکرها به المپیک زمستانی