بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

تنظيم بودجه خانواده مقالات بازاريابي

تنظيم بودجه خانواده

  بزرگنمايي:

روش هايي براي کاهش هزينه ها
چگونه براي خانواده تان بودجه تنظيم کنيد

تنظيم کردن يک بودجه مالي براي خانواده مساله اي است که تمامي خانواده ها بايد در نظر داشته باشند، هرچه شما به عنوان يک خانواده سازمان يافته تر عمل کنيد، مخارجي که شما انجام مي دهيد کنترل شده تر و نتايج مالي که براي خانواده شما ايجاد مي شود بهتر هستند، اما تنظيم بودجه مساله اي دشوار و پيچيده به نظر مي رسد.

مخصوصا افراد اين سوال را از خود مي پرسند: از کجا بايد تنظيم بودجه را آغاز کنيم؟ تنظيم بودجه کاري بزرگ است و انجام دادن يک کار بزرگ به خصوص در آغاز آن دشوار است. شما از خود مي پرسيد چگونه بايد يک بودجه را تنظيم کنيم و چقدر و چگونه بايد هزينه کنيم؟ خوشبختانه راهي ساده براي مديريت مخارج و هزينه ها وجود دارد و بنابراين شما قادر خواهيد بود به صورت دقيق در هر ماه يک بودجه عالي تنظيم کنيد.

يک: مبالغي که هر ماه هزينه مي کنيد گردآوري کنيد

گام اول براي شما و همسرتان اين است که هزينه هاي ماهانه اي را که در طول ماه هاي گذشته صورت داده ايد، جمع آوري کنيد. از طريق اين داده ها شما مي توانيد هزينه هاي هرماه را محاسبه کنيد، به تفاوت ميان هزينه هاي هر ماه توجه کنيد و متوسط هزينه هاي ماهانه خود را در طول سال گردآوري کنيد. بدون توجه به اعداد و ارقام هرگز نمي توانيد يک برنامه خوب بريزيد. همين طور اگر در جمع آوري داده ها کم کاري کنيد و فقط داده هاي يک يا دو ماه را جمع آوري کنيد، نمي توانيد برنامه اي جامع و کامل داشته باشيد، افراط در جمع آوري داده ها نيز سبب مي شود سادگي و کارآيي بودجه فدا شود.

دو: قبوض و صورتحساب هاي ماهيانه خود را جمع آوري کنيد

قبوض آب و برق و ديگر انرژي ها را جمع آوري کنيد، اگر به رستوران يا مکاني تفريحي مي رويد، اگر از طريق دستگاه هاي خودپرداز فروشگاه ها خريد مي کنيد، قاعدتا صورتحساب و رسيد دريافت مي کنيد، تمامي اين رسيدها و قبوض را نزد خود نگه داريد، همچنين اگر اجاره مي پردازيد، رسيد آن را با قبوض خود همراه کنيد، در مورد مخارجي که قبضي ندارند، مي توانيد خودتان قبض تهيه کنيد تا احتمال فراموشي را کاهش دهيد.

سه: قدرت محاسباتي خود را ارتقا دهيد

تمام افراد قدرت محاسباتي يکساني ندارند، بعضي از افراد به علت ممارست در تمرين يا استعداد ذاتي در محاسبات بهتر عمل مي کنند، اما مساله اينجاست که تمامي افراد به سطحي از مهارت هاي محاسباتي نياز دارند، ممکن است شما اقدام به تنظيم بودجه کنيد، اما آنقدر در محاسبات مربوط به آن کند و ضعيف عمل کنيد که از خير آن بگذريد. ممکن است حتي محاسباتي را انجام داده، ولي در آنها خطا کنيد، بنابراين اگر مي خواهيد بودجه خوبي تنظيم کنيد توانايي هاي محاسباتي خود را بهبود ببخشيد. اطمينان داشته باشيد که با قدري تمرين اين کاري لذت بخش و ساده خواهد بود.

چهار: حساب پس انداز خانواده افتتاح کنيد

تمامي بودجه ها يک هدف را دنبال مي کند: مديريت بهتر اندوخته هاي مالي. وقتي شما بهتر هزينه ها و مخارج خود را مديريت کنيد مقداري از پول شما اضافي خواهد آمد، اين پول، اندوخته و پس انداز شما را تشکيل خواهيد داد. بنابراين اگر غايت يک بودجه و برنامه ريزي مالي پس انداز کردن است، چرا هرچه سريع تر حسابي براي پس انداز افتتاح نکنيد؟ بدين ترتيب شما از همان آغاز کار خودتان را با نتيجه کار خود درگير مي کنيد، اين مساله به شما اميد مي بخشد و انگيزه تان را تقويت مي کند.
راهکارهايي براي کاهش هزينه ها

حال که درباره برنامه ريزي براي تنظيم درآمد خانواده پرداختيم، به اين مساله مي پردازيم که چگونه مي توان در خرج ها، صرفه جويي به خرج داد. در ادامه چند راهکار کلي را معرفي مي کنيم.

يک: هزينه هاي غير ضروري را حذف کنيد: براي مثال اگر مشترک روزنامه هستيد و وقت و زمان کافي براي خواندن روزنامه ها نداريد، اشتراکتان را لغو کنيد.

دو: جلوي ميلتان براي خريد را بگيريد: ممکن است شما از آن دسته آدم هايي باشيد که از خريد کردن لذت مي برند، مثلا حتي اگر احتياج هم نداشته باشيد، باز هم بعد از مدتي دلتان مي خواهد وسايل قديمي تان را دور بيندازيد و وسايل جديد بخريد، اما اگر مي خواهيد شروع به ذخيره کردن پول هايتان کنيد، بايد در اين دسته از عادات، تجديدنظر کنيد. بهترين راه براي اينکه جلوي وسوسه خريدتان را بگيريد، اين است که تا آنجا که امکان دارد، کمتر به بازار برويد. اگر تا حالا هفته اي يک بار به بازار مي رفتيد، از اين به بعد ماهي يک بار به بازار برويد. اگر در برابر وسوسه خريد ضعيف هستيد و زود تسليم مي شويد، پس تا آنجا که مي توانيد خود را در شرايط خريد قرار ندهيد.

سه: عادات مصرفي خود را عوض کنيد: براي مثال اگر در هفته پنج بار با خانواده به بيرون رفته و غذا مي خوريد، آن را کم کرده و سه بار برويد. لزومي ندارد هر بار که با خانواده به گردش مي رويد، غذا بخريد. خودتان غذا درست کنيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي