بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين مديريت

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - بسياري از صاحبان کسب و کارها، با مفهوم مديريت کسب و کار آنلاين آشنايي درستي ندارند. آنها فکر مي‌کنند مديريت کسب و کار آنلاين همان دستياري مجازي است. هر چند اين دو مفهوم تا حدودي يکسان هستند ولي تفاوت‌هايي نيز بين آن‌ها وجود دارد. زيرا براي هر دوي اين فعاليت‌هاي مجازي حرفه‌اي، وظايف مشخصي تعريف شده است. که اين تفاوت‌ها به کسب و کار مورد نظر بستگي دارد. ما در اين مطلب سعي کرده‌ايم تا حدودي صاحبان کسب و کار را با اين مفاهيم و تفاوت‌ها آشنا کنيم.


مديريت کسب و کار آنلاينبسياري از صاحبان کسب و کارها، با مفهوم مديريت کسب و کار آنلاين آشنايي درستي ندارند. آنها فکر مي‌کنند مديريت کسب و کار آنلاين همان دستياري مجازي است. هر چند اين دو مفهوم تا حدودي يکسان هستند ولي تفاوت‌هايي نيز بين آن‌ها وجود دارد.

مفهوم، وظايف و اهميت مديريت کسب و کار آنلاين
به بياني ساده، وظيفه مديريت کسب و کار آنلاين معادل با مديريت يک شرکت و وظيفه دستياري مجازي معادل با يک دستيار اجرايي مي‌باشد. پس در کسب وکار آنلاين، مديريت کسب و کار آنلاين و دستيار مجازي، مکمل يکديگرند. معمولا وقتي يک کسب و کار تازه شروع به فعاليت مي‌کند، مشتريان کمي دارد، از اين رو از روش‌هاي بازاريابي ساده‌اي استفاده مي‌کند و به بودجه‌ي محدودي براي بازاريابي دسترسي دارد. در چنين شرايطي استخدام فردي به عنوان دستيار مجازي براي اين کسب و کار بسيار کارآمد خواهد بود. زيرا دستيار مجازي برنامه‌هاي روزانه‌اي در نظر مي‌گيرد و به کمک اين برنامه‌ به تقويت پايه‌هاي اصلي کسب و کار مورد نظر مي‌پردازد. بنابراين مي‌توان گفت براي رشد و توسعه کسب و کارهاي نوپا، در نظر گرفتن دستيار مجازي کافي است.
حال کسب و کاري را درنظر بگيريد که تا حد زيادي پيشرفت کرده است. چنين کسب و کاري طبيعتا مشتريان زيادي دارد، درآمد نسبتا بالايي دارد و برنامه‌ها و پيشنهادات بسياري براي مديريت صحيح نياز دارد. در چنين شرايطي صاحب کسب و کار با وظايف و فعاليت‌هاي بسيار متنوعي روبرو مي‌شود.
در اين حالت ممکن است کسب و کار شما با يکي از شرايط زير روبرو باشد :
1) سيستم کافي و لازم را براي دسترسي به کارايي بالا در اختيار نداريد، ولي نمي‌توانيد زماني براي رسيدگي به اين موضوع اختصاص دهيد.
2) فعاليت‌هاي بسياري در کسب و کار شما انجام مي‌گيرد ولي شما از جزئيات آن‌ها اطلاعي نداريد.
3) محول کردن کار به دستياران مجازي، طراحان وب سايت، طراحان گرافيکي و چک کردن مداوم فعاليت‌هاي آن‌ها.
4) نداشتن تخصص کافي شما و يا اعضاي تيم براي داد و ستد آنلاين.
در صورتي که در اين چنين موقعيت‌هايي قرار بگيريد، به عنوان مدير يک کسب و کار آنلاين دستپاچه مي‌شويد و ممکن است احساس ياس و نااميدي سراغ شما بيايد. از سوي ديگر نيز به علت کمبود زمان، پياده‌سازي پروژه‌هايي که درآمدزايي زيادي براي کسب و کار شما ايجاد مي کنند، امکان پذير نخواهد بود. در چنين زماني است که مديريت کسب و کار آنلاين، اهميت مي‌يابد.
مديريت کسب و کار آنلاين بين صاحبان کسب و کار و اعضاي تيم قرار مي‌گيرد. مديران کسب و کار آنلاين، تفکر استراتژيک دارند. بنابراين مي‌توانند چشم‌انداز بلند مدتي براي کسب و کار شما تعريف کنند. گام بعدي اين مديران نيز تبيين برنامه‌اي قدم به قدم به منظور رسيدن به چشم‌انداز براي اعضاي تيم کسب و کار شما خواهد بود. در ادامه وظايف مديريت کسب و کار آنلاين را با هم مي‌بينيم. آگاهي از اين وظايف ديد صحيحي را در اختيار صاحبان کسب و کار قرار مي‌دهد.
1) مديريت پروژه: راه‌اندازي يک برنامه آنلاين و پرتال عضويت.
2) مديريت عملياتي: اطمينان از کارکرد داد و ستد آنلاين کسب و کار و عملکرد صحيح بازاريابي آنلاين.
3) مديريت آمار: آماريابي دقيق در کسب و کار به منظور شناسايي خدمات پرطرفدار و ناموفق.
4) مديريت کارکنان: تعريف وظايف روزانه تعضاي تيم کارکنان کسب و کار و رسيدگي به آن‌ها.
در شرايطي که اين وظايف به مديريت کسب و کار آنلاين محول شوند. شما به عنوان صاحب کسب و کار زمان خالي بيشتري در برنامه خود خواهيد داشت. بنابراين مي‌توانيد از اين زمان اضافي استفاده کنيد و نمرکز خود را روي پيشرفت کسب و کارتان معطوف کنيد. در نتيجه چشم انداز کسب و کارتان، محقق مي‌شود و به هدفتان خواهيد رسيد.
بايد بدانيد که مديريت بازاريابي آنلاين (Online Business Management) به اختصار OBM نيز ناميده مي شود. و تعريف اصولي آن بدين شرح است: يک پشتيباني مجازي حرفه‌اي، که کسب و کارهاي آنلاين را مديريت مي کند. اين مديريت شامل مديريت روزانه پروژه ها، فعاليت ها، اعضاي تيم و آمارهاست.
جالب است بدانيد که در صورتي که با نقش ها و وظايف مختلف در دنياي بازاريابي ديجيتال آشنا شويد، مي توانيد نياز هاي کسب و کارتان را شناسايي کنيد و در زمان مناسب افراد مورد نياز را در تيم خود به کار بگيريد. از سوي ديگر نيز با داشتن تيمي که درک بالايي نسبت به استراتژي‌هاي بازاريابي و جزئيات کسب و کار درک بالايي دارد، شانس بسيار بالايي براي پيشرفت و موفقيت خواهيد داشت.








نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چرا حتی بهترین کارآفرین­‌ها هم مخالفانی دارند؟

راهکار 12 دقیقه‌ای پژوهشگران برای داشتن حال بهتر

25 سال بعد؛ مصاحبه‌ای با لینوس توروالدز

مدیرعامل دایملر: سانحه بوئینگ 737 مکس نشانگر ضعف فناوری خودران است

هر آنچه باید درباره هواپیمایی ایران ایر تور بدانید

بزرگترین قرارداد تاریخ ZF با بی‌ ام‌ و بسته شد

رویداد بزرگ مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ Market Leaders – رهبران بازار

نشست سالانه هیأت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد

ارزش سهام نتفلیکس روند صعودی 10 ساله و رشد 65 برابری داشته است

برنرز لی، طراح تار جهان‌گستر وب، در 30 سالگی این طرح از آینده‌ی آن می‌گوید

بازاریابی (Marketing) چیست؟

بازاریابی شبکه ای، واقعیت یا توهم؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یا Pay Per Click چیست؟

بازاریابی تلفنی چیست؟

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018)

خطرات کنونی هوش مصنوعی و راه‌های مقابله با آن

تمرین‌های خودمراقبتی برای کارآفرینان پرمشغله

راهکار تغییر دکوراسیون آشپزخانه قبل از عید

در سفر به استانبول چقدر هزینه کنیم؟

خشم عمومی می‌تواند نتایج سازنده‌ای داشته باشد؟

چگونه از دام شکست‌های کاری‌مان رها شویم؟

چرا بیماری قلبی درمیان اهالی آسیای جنوبی رواج بیشتری دارد؟

برای سفر در میان ستارگان، به چه فضاپیمایی نیاز خواهیم داشت؟

مالکیت توزیع شده چیست و چگونه به رشد کشور هند کمک می‌کند

دامپینگ ها حمله می‌کنند

تاریخ برگزاری کنفرانس بیلد 2019 مایکروسافت فاش شد

رهبران بزرگ چگونه تعارض‌های محیط کار را مدیریت می‌کنند

مدیریت مشکلات (Problem Management) در ITIL چیست؟

آیا واقعا آینده ما در ژن‌های ما نوشته شده است؟

آیا دوستان فیسبوکی می‌توانند موجب بیماری فرد شوند

خلق‌وخوی بد: مسئله‌ای فراتر از حالت منفی ذهن

تعادل کار و زندگی یک افسانه‌ غیرقابل دستیابی است

چگونه روی توسعه منابع انسانی سازمان‌، سرمایه‌گذاری کنیم؟

نشست اقتصاد بلاک چین استانبول، اول اسفند 1397

سال فاجعه‌آمیز فیسبوک و ضرر میلیارد دلاری مارک زاکربرگ

نرم‌افزار چگونه به مزیت برتر شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌شود

فروشندگان چگونه از حافظه Optane اینتل برای فریب کاربران استفاده می‌کنند

نتفلیکس مدیر مالی اکتیویژن بلیزارد را به استخدام خود در می‌آورد

بیوگرافی: جان دی. راکفلر؛ تاجر نفتی و ثروتمندترین فرد تاریخ معاصر

مصباحی‌مقدم: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می‌دهیم /فقط بخشی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود/50 درصد فرار مالیاتی داریم

تحریم‌ها رفتار صنایع مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ نرخ ارز باید در بازار تعیین شود

خسارت‌های اقتصادی اظهارات جنجالی ظریف در سال‌های اخیر

وزیر نفت : بنزین سهمیه بندی و گران نمی شود

معرفی یک ایرانی به عنوان کار آفرین ملی سال.

اعضای تیم باید یادگیری را یکی از وظایف کاری خود بدانند

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است