بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی استارت آپ

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - استارتاپ نیوز: سایت ساز کانی وب یکی از نمونه‌های ایرانی سایت سازهای آنلاین است که با تنوع و گسترش قابلیتها می تواند به رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی تبدیل شود . هدف سایت سازهای آنلاین، ایجاد بستری ساده و پر امکانات برای ساخت سایت بدون درگیر شدن در جزئیات برنامه‌نویسی و فنی است. بسیاری از افراد و کسب و کارها نیاز‌های پیچیده‌ای برای طراحی سایت ندارند و یک وب سایت معرفی ساده با برخی امکانات و فرم‌های معمولی، برایشان کفایت می‌کند! پس چرا باید مشتری زمان زیادی را منتظر بماند و هزینه‌ی بیشتری بدهد وقتی که سایت‌سازها می‌توانند همان ارزش را ارزان‌تر و سریع‌تر تولید کنند؟
در سال 2004، در بازار آمریکا برای ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای، حدود شش ماه زمان لازم بود و هزینه‌ی ساخت هم، چیزی حدود چند صد هزار دلار بود؛ اما امروزه و به کمک سایت‌سازها می‌توان وب‌سایتی مشابه را با هزینه‌ی به مراتب کمتر و زمانی در حد چند روز، بدون نیاز به تخصص در برنامه‌نویسی ایجاد کرد.
در بازار ایران هم نمونه‌های متفاوتی از سایت سازها برای طراحی سایت وجود دارند، با استارتاپ نیوز همراه باشید تا ببینیم کانی وب چه تفاوتی با بقیه‌ی نمونه‌ها دارد؟
دو رویکرد متفاوت در معماری سایت سازها وجود دارد:
گروه اول از سایت سازها، به صورت تمام WYSIWYG فعالیت می‌کنند، یعنی یک ویرایشگر قالب در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند هر صفحه از سایت را جداگانه، از صفر، و با ده‌ها بلوک آماده طراحی کند. نمونه‌های ایرانی و خارجی این نوع سیستم‌ها فراوان می‌باشند، برای طراحان گرافیک یا وب، این نوع سیستم‌ها مزیت بسیار مهمی دارند: آزادی عمل زیادی فراهم می‌کنند و بلوک‌های آماده‌ی متعددی دارند که می‌توان با آن‌ها هر صفحه را از صفر ساخت.
اما از طرفی، برای اکثریت کاربران عادی، این حد از گزینه‌های متفاوت کاربرد زیادی ندارد! کاربرهای عادی دوست دارند سریع و بدون نیاز به فکر کردن به انتخاب رنگ متن یا زمینه و نحوه‌ی چینش المان‌ها، به سرعت شروع به مهمترین بخش کار بکنند؛ تولید محتوا! طراحی وب و در کل چینش المان‌ها در کنار همدیگر، امری تخصصی است و نیاز به دانش بالایی دارد. برای بیشتر کاربران عادی این نوع سایت سازها گزینه‌ی مناسبی نیستند و معمولا نتیجه‌ی انتخاب رنگ و چینش بخش‌ها توسط افراد عادی، طراحی‌های ناموزون و غیر استاندارد است، از طرفی، این نوع سیستم‌ها بیشتر صفحه‌ساز هستند و هر صفحه جدا طراحی می‌شود که طبیعتا باعث می‌شود سایت ساختار همگون و مشخصی نداشته باشد. از نمونه‌های خارجی این نوع سایت سازها می‌توان به WIX و Sqaure Space اشاره کرد.
این نوع سیستم‌ها معمولا به دلایل فنی، بالاجبار، امکان ویرایش نسخه‌ی موبایل و تبلت را هم فراهم می‌کنند که طبیعتا می‌تواند بر پیچیدگی طراحی بیافزاید.
ساخت سایت با کانی وب
اما کانی وب از نوع دوم سایت ساز می‌باشد. در این دسته از سیستم‌ها، قالب سایت از قبل توسط طراحان وب حرفه‌ای بهینه‌سازی و آماده می‌شود؛ کاربر می‌تواند در چارچوب تعیین شده‌ی استانداردهای وب و قالبی که برای سایتش انتخاب کرده است، تغییرات و شخصی‌سازی‌هایی را اعمال کند و محتوای سایت را داخل قالب بارگذاری نماید؛ چیزی شبیه به روش سنتی استفاده شده در سایت سازهایی مثل وردپرس و جوملا، البته با این تفاوت که کانی وب در حوزه‌ی تجربه‌ی کاربری در مقایسه با جوملا و وردپرس بسیار بهتر عمل می‌کند. در واقع کانی وب را می‌توان یک نسخه‌ی مدرن از روش قدیمی طراحی سایت با وردپرس دانست. پروسه‌ی شروع طراحی سایت با کانی وب بسیار روان‌تر و بهتر از وردپرس یا جوملا است و طراحی پنل مدیریتی نیز بسیار چشم‌نواز و روان است.
نکته‌ی مثبت این روش این است که کاربر به جز در مواردی مانند متن یک خبر، درگیر جزئیات طراحی، سایز فونت، رنگ‌بندی و… نمی‌شود و تمرکز اصلی بر روی ساختار محتوای سایت خواهد بود. هرچند در نگاه اول آزادی عمل کمتر ممکن است منفی به نظر آید، اما برای طراحی اکثر سایت‌ها و نیاز اکثر افراد یا شرکت‌های کوچک، این روش می‌تواند بازدهی بهتری داشته باشد.
برای شخصی‌سازی بیشتر، کانی وب امکانی به نام محتواساز نیز دارد که کاربر می‌تواند محتوای صفحات اضافی (نه قالب کل صفحه) را با استفاده از صدها بلوک آماده به صورت Drag & Drop ایجاد کند. پروسه‌ی ارتقای سایت نیز بسیار ساده می‌باشد و بدون نیاز به درگیرشدن در جزئیات تخصصی می‌توان دامنه، ایمیل، میزبانی (هاستینگ) و حتی https را در کمتر از یک روز راه‌اندازی کرد. از دیگر نکات مثبت سایت‌های آنلاین در مقایسه با سیستم‌هایی مثل WordPress عدم نیاز به بروزرسانی و وجود پشتیبانی است که کانی وب نیز مانند نمونه‌های مشابه در این زمینه مشکلی ندارد. در بخش آموزش ساخت سایت هم می‌توانید مجموعه مقالات مفید و متنوعی را مطالعه کنید.
با وجود این نکات مثبت، هرچند قابلیت‌هایی مثل فرم‌ساز به طور پیش فرض و بدون نیاز به نصب افزونه در کانی وب وجود دارد، اما به هر حال اگر همچنان نیاز به افزونه‌های متعدد با کارکردهای خاص دارید، وردپرس ممکن است گزینه‌ی بهتری باشد ولی اگر می‌خواهید در وقت صرفه‌جویی کنید و ساده و راحت‌تر سایت درست کنید کانی وب می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد.
البته طبق اعلام کانی وب امکاناتی مثل فروشگاه ساز، درگاه پرداخت و برخی افزونه‌ها هم در آینده به این سیستم اضافه می‌شوند؛ این مساله ممکن است کانی وب را به رقیبی جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی تبدیل کند. کانی وب در بسیاری از جنبه‌ها می‌تواند به عنوان بهترین سایت ساز فارسی شناخته بشود و در صورتی که از نظر امکانات و تنوع قالب نیز یک مرحله از وضعیت فعلی جلوتر برود ممکن است در آینده بتواند بهترین سایت ساز موجود در بازار نیز شود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

افتتاحیه جشنواره سراسری کارآفرینی شریف

پونیشا پذیرای 180 هزار فریلنسر!

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها