بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات مقالات بازاريابي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - بررسي آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات
امروزه زمان آن رسيده است که کمي در مورد نحوه استفاده مردم از شبکه‌هاي اجتماعي و راه‌هاي ارتباطي يک برند يا شرکت با مردم از طريق اينگونه کانال‌هاي ارتباطي صحبت کنيم. آيا تا به حال توجه کرده‌ايد مردم چگونه از اين شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند يا حتي در چه حوزه‌هايي اين شبکه‌ها را به کار نمي‌گيرند؟ شما به عنوان صاحب يک کسب و کار آيا تا به حال به استفاده از فيلم‌هاي ويديويي يا تبليغات در اين شبکه‌ها فکر کرده ايد؟
در دنياي اطراف ما خيلي از چيزها تغيير کرده است و اگر بخواهيم کمي بيش‌تر در اين مورد صحبت کنيم، بايد بگوييم اين تغييرات از فيس بوک آغاز شد. سال 2012 سال عجيبي بود؛ در آن سال‌ها هيچ کس از قدرت و تاثير اين شبکه اجتماعي بر دنياي تجارت و خريد و فروش آگاه نبود. با اين حال، امروزه فيس بوک يکي از مشهورترين و معتبرترين کمپاني‌هاي دنياست که با سرعت قابل توجهي در حال رشد و بزرگ شدن است و تنها رقيبان اين شرکت، گوگل و اپل هستند.
موفقيت فيس بوک به عنوان يک کسب و کار ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با موفقيت آن در حيطه موبايل دارد. در سال 2012، موبايل و اپليکيشن‌ها و تبليغات مربوط به آن تنها 10 درصد از درآمد فيس بوک را تشکيل مي‌داد و امروزه اين رقم به 82 درصد رسيده است. فيس بوک، به عنوان يک شبکه اجتماعي به خوبي توانسته اند يا تغيير رويه کاربران خود، از اپيليکيشن مختص به دسکتاپ و کامپيوتر، به موبايل تغيير وضعيت دهد و از اين طريق درآمد بزرگي را براي اين شرکت به ارمغان آورد. اين موفقيت هم چنين به فيس بوک اين امکان را داده است که بزرگ و بزرگ‌تر شده تا جايي که اپليکيشن‌هاي ديگر مانند اينستاگرام را خريداري کرده و به توليد محصولات جديد مانند مسنجر بپردازد.
فيس بوک در هيچ زماني مانند زمان حال بزرگ و معتبر نبوده است. اين شرکت با هوشمندي و ذکاوت در حال توليد و ارتقا شبکه‌هاي ارتباط جمعي مي‌باشد. بنابراين، براي شما نيز بايد حايز اهميت باشد که مخاطبانتان را که از طريق فيس بوک، اينستاگرام يا ساير شبکه‌هاي ارتباط جمعي با شما در ارتباط هستند، بشناسيد. در واقع آن‌ها همه جا هستند و شما بايد بدانيد چگونه مي‌توانيد از امکانات فيس بوک يا ساير شبکه‌هاي اجتماعي براي ارتباط با آن‌ها استفاده کنيد.


شبکه‌هاي اجتماعي
چهار روند اصلي وجود دارد که آينده شبکه‌هاي ارتباط جمعي را تعيين مي‌کند:
1) کانال‌هاي ارتباطي جديد
يکي از جديدترين تغييرات فيس بوک، ايجاد پيام رسان فيس بوک است. اين ابزار، به همراه ديگر شبکه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام  و واتس آپ بستر خوبي را براي ايجاد کانال‌هاي ارتباطي جديد فراهم مي‌کند.
بار ديگر به سال 2012 برمي‌گرديم، در آن سال سه شبکه بزرگ اجتماعي فيس بوک، توييتر و لينکدين بود . يک شرکت تنها نياز داشت در اين شبکه‌هاي اجتماعي که همه بر روي کامپيوتر اجرا مي‌شوند با مخاطب در ارتباط باشد. هدف اصلي نيز اين بود که شما بتوانيد فالورهاي بيش‌تري جمع کرده و براي مطالبي که انتشار مي‌دهيد، مخاطبان علاقه مند داشته باشيد.
امروزه اگر چه مخاطبان شما ممکن است در اين سه شبکه حضور داشته باشند، اما شبکه‌هاي ارتباط جمعي ديگري نيز وجود دارند که شما نبايد از آن غافل شويد. در واقع، شما بايد مخاطبان خود را بشناسيد و سپس با توجه به خصوصيات مخاطبانتان به دنبال کانال ارتباطي موثر و کارآمد باشيد.
براي اين که به اين هدف دست يابيد، نياز به مديريت شبکه‌هاي ارتباط جمعي داريد. شما نياز داريد در قدم اول مشتريان و بازار هدف خود را شناسايي کنيد و متناسب با آن کانال ارتباطيتان را انتخاب کنيد. اگر چه ممکن است شبکه‌هاي اجتماعي سابق همچنان موير و کارآمد باشند، اما نبايد از شبکه‌هاي اجتماعي جديد غافل شد.
پس از انتخاب کانال ارتباطي، بايد ويژگي‌هاي آن شبکه را به خوبي شناخته و به دنبال انتشار محتواهاي متناسب باشيد. اين بدان معنيست که بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي بايد در امر تبليغات، ساخت ويديو، ربات‌هاي پيام رسان و بسياري از موارد ديگر خبره باشند. نکته مهم‌تر اين که شما نبايد سعي کنيد از اين شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان کانال‌هاي توزيع کالا استفاده کنيد. استراتژي درست آن است که شما بتوانيد از اين طريق توجه مخاطبان خود را جلب کرده و محتواهايي به اشتراک بگذاريد که مخاطبانتان را به مشتريانتان تبديل کند.
2) فيلم و ويديو
همه ما امروزه به کمک بسته‌هاي داده خطوط تلفن همراهمان يا مودم‌هاي اينترنت، يک کامپيوتر فوق سريع در جيب‌هايمان داريم که از انتشار يا تماشاي فيلم‌هاي ويدئويي را برايمان راحت و هموار کرده است. همين تغييرات سبب شده است که امروزه فيلم‌هاي ويديويي از رايج‌ترين محتواهاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي نظير اينستاگرام و فيس بوک باشد.
اين تغييرات دنياي تبليغات و بازاريابي را نيز دچار تغيير و دگرگوني کرده است. اگر شرکت شما هنوز براي تبليغات محصولات خود ويديوهاي کوتاه نساخته است، بدون شک اشتباه بزرگي را مرتکب شده است. با اين حال، اين کار محدوديت‌ها و قوانين خاص خود را دارد و کارآساني نيست. اگر در اين باره درست عمل نکنيد، حتي ممکن است به برند خود لطمه وارد کنيد، بنابراين حتما از افراد متخصص کمک بگيريد.
ويديوها بايد بخشي از تمام کمپين‌هاي تبليغات و بازاريابي شما باشد. اين ويديوها مي‌تواند بر اساس سليقه مخاطبانتان به صورت زنده يا ضبط شده پخش شود. ساده‌ترين راه براي توليد ويديوي مرتبط آنست که از خود در مورد بخش‌هاي اساسي ويديويتان سوال کنيد. سپس، پس از انتشار هر ويديو به بازخوردها و تعداد بازديدهاي آن توجه کنيد تا بتوانيد اشکالات کار خود را رفع کنيد.
3) موبايل
امروزه تقريبا همه افراد در جيب‌هاي خود گوشي‌هاي هوشمند دارند. Wifi همه جا هست و اينترنت نسل چهارم دسترسي به اينترنت را ساده تر از قبل کرده است. بنابراين، دسترسي به محتواهاي منتشر شده در شبکه‌ها و کانال‌هاي اجتماعي نيز از قبل بسيار راحت‌تر است. از تمامي اين موارد مي‌توان نتيجه گرفت امروزه اکثر مردم تمايل دارند تا حد امکان تمام کارهاي خود را از طريق موبايل انجام دهند. آمار نيز مويد اين مطلب است: امروزه بيش از 80 درصد از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي از موبايل استفاده مي‌کنند. در بعضي نقاط جهان برخي کاربران تنها از موبايل براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌کنند. آيا تا به حال به برقراري ارتباط با اين دسته از کاربران فکر کرده‌ايد؟
جواب ساده و کوتاه است: موبايل و کاربران آن بايد يکي از مهم‌ترين مواردي باشد که در استراتژي‌هاي بازاريابي خود لحاظ مي‌کنيد. مخاطبان شما ديگر علاقه اي به استفاده از کامپيوتر براي انجام بسياري از کارهاي خود ندارند و حتي نسبت به ظاهر صفحات وب نيز حساس هستند.
فيس بوک در اين مورد نيز راه چاره‌اي انديشيده است و Lead Ads را ايجاد کرده است. اين ابزار، محتواهاي شما را در فيس بوک يا ايسنتاگرام به مشتري نمايش داده و به شما اجازه مي‌دهد فرمت و ظاهر محتواها را طبق سليقه خود تنظيم کنيد. اين ابزار در واقع به معناي ارتباط مستقيم شما با مشتريست و بدون شک مي‌توانيد تاثيرگذارتر از روش‌هاي ديگر مانند ارسال ايميل‌هاي گروهي باشد.
4) تبليغات اجتماعي
بيش‌تر مردم موافق اين امر هستند که بايد در استراتژي‌هاي بازاريابي جديد از فيلم‌هاي ويديويي و موبايل استفاده کرد. اما سوالي که بايد پاسخ داد اينست که آيا بايد از تبليغات نيز استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است.
نکته اول اينست که شما نبايد بيش از حد و در هر کمپين براي محصول خود تبليغ کنيد. با اين حال اگر نتوانيد به صورت موثر از شبکه‌هاي اجتماعي براي مطرح کردن برند خود استفاده کنيد، رقابت را واگذار کرده‌ايد.
مطلب ديگر اين که شما نياز به بودجه‌هاي کلان براي تبليغات نداريد و مي‌توانيد تبليغات را کاملا متناسب با بودجه خود کم يا زياد کنيد. براي تبليغات به دنبال کانال ارتباطي مناسب باشيد تا بتوانيد بيش‌ترين ارتباط را با مخاطب داشته باشيد. فيس بوک و Linked In مي‌توانند شبکه‌هاي مناسبي باشند‌. فراموش نکنيد تبليغات نبايد صرفا بخشي از کمپين شما براي ارتباط با مردم باشد، بلکه بايد در تمام تصميم گيري‌ها به آن توجه کنيد. تبليغاتتان بايد با محصولات و محتواهايي که منتشر کرده ايد در ارتباط باشد تا هم کسل کننده نباشد هم بر روي مشتري تاثير خود را بگذارد.
منبع: Hubspot




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي