آخرين مطالب

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها استارت آپ

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها

  بزرگنمايي:

يک طرح بازاريابي جزئيات مربوط به نحوه تعيين اهداف شرکت را مشخص مي‌کند. اين طرح فعاليت‌هاي بازاريابي را با اهداف بازاريابي و استراتژي پيوند مي‌دهد و براي اطمينان از تمرکز و مسير درست شرکت ضروري است. با اينکه يک الگوي طرح بازاريابي براي کمک به شرکت در ايجاد طرح بازاريابي مفيد است، اما بسياري از اين الگوها به استارت‌آپ‌ها مربوط نمي‌شوند.

 استارت‌آپ بايد طرح بازاريابي را ساده نگه دارد

يکي از دلايل آن است که ايجاد و اجراي يک طرح بازاريابي جامع مستلزم زمان و سازماندهي بيشتري است. استارت‌آپ‌ها نيز به توانايي آن‌ها در چابک بودن هنگام پيگيري فرصت‌هاي ويژه بستگي دارند. به عبارت ديگر براي آن‌ها بي‌معناست که زمان خود را صرف ايجاد يک طرح بازاريابي تمام‌عيار کنند. با رشد شرکت، افزايش مشتريان، و ايجاد تيم بازاريابي و فروش، نياز به ايجاد يک طرح بازاريابي جامع‌تر نيز احساس خواهد شد.

 يک MAT تهيه کنيد

از آنجا که استارت‌آپ‌ها بايد طرح بازاريابي ساده‌اي داشته باشند، آن‌ها يک MAT (معيار، فرضيه، وظايف) تهيه مي‌کنند. اين رويکرد نسبت به طرح‌هاي جامع‌تر بهتر است.

MAT يک ساختار کافي را براي سازماندهي فعاليت‌هاي لازم در ميان تيم و متمرکز نگه داشتن همه افراد روي اهداف يکسان ارائه مي‌دهد. به‌علاوه، يک چارچوب مناسب براي مشارکت تيمي در گفتگو درباره فرضيه‌هاي مهم درباره کسب‌وکار، و دستيابي به اتفاق نظر درباره چشم‌انداز کلي شرکت ارائه مي‌دهد. ساير مزاياي MAT عبارت‌اند از اينکه به‌سرعت مي‌توان آن را تهيه کرد، عمل‌محور است و به‌آساني مي‌توان آن را تغيير داد. هدف از ايجاد  MAT  آشنايي با محدوده وظايف شما، آزمايش سريع فرضيه‌ها، يافتن و رفع اشتباهات حساس در طرز فکر شماست.

معيارها: معيارها نشان‌دهنده پيشرفت شرکت هستند. هر استارت‌آپ بايد بر معيارهاي زير تمرکز کند تا بتواند زنده بماند:

اثبات مفهوم خود، تکميل ويژگي‌هاي طراحي، پايان يک نمونه اوليه، ارائه يک نسخه بتا به مشتريان، ارائه نسخه نهايي به مشتريان

فرضيه‌ها: فرضيه‌هاي اصلي در استارت‌آپ نيز به شرح زير است:

معيارهاي عملکردي محصولات يا خدمات، اندازه بازار، مشتري هدف، سود ناخالص، درخواست فروش به ازاي هر فروشنده، مدت چرخه فروش، بازگشت سرمايه

وظايف: يک فهرست کامل از وظايف اصلي مورد نياز براي طراحي، توليد، فروش، ارسال و پشتيباني از محصولات يا خدمات خود تهيه کنيد. ‌شناسايي روساي اصلي که بايد با آن‌ها ارتباط برقرار کنيد، توسعه شرکت،استخدام براي آزمايش محصول،برنامه‌ريزي براي يک کمپين پيشرو  نمونه‌هايي از اين وظايف‌اند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

افتتاحیه جشنواره سراسری کارآفرینی شریف

پونیشا پذیرای 180 هزار فریلنسر!

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها