بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد نکات خواندني

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند  بيشتر بخوانيد

  بزرگنمايي:

کارآفريني و مثبت نگري دائمي، هر دو دشواري هاي خاص خود را دارند. راه اندازي يک کسب و کار آسان نيست. ثابت شده است نحوه ي صحبت کردن شما با خودتان روي چارچوب ذهني تان و در نتيجه نتايجي که در دنياي واقعي مي گيريد تأثير مي گذارد. مکالمه ي دروني منفي به صورت مداوم، به ويژه با محوريت طرح کسب و کار، کارآفريني و مسائلي از اين دست مي تواند يک ايده ي فوق العاده را، حتي پيش از آنکه قدم از قدم برداشته باشيد، به شکستي تمام عيار تبديل کند.
معناي اين حرف اين نيست که چشم انداز خود را روي در و ديوار بنويسيد و هر روز صبح رو به آينه خودتان را تأييد کنيد (گرچه ايرادي هم ندارد). اما کارآفريناني که در بحبوحه ي راه اندازي کسب و کار خود هستند بهتر است آگاهانه گفتگوي دروني خود را متوقف و آن را با چيز مفيد تري جايگزين کنند.
در ادامه با ديجياتو همراه باشيد.
شما هنگام راه اندازي يک کسب و کار جديد به اندازه ي کافي با چالش ها و مشکلات مختلف مواجه خواهيد شد. آنچه در اين دوران به آن نياز داريد، مشوق و حامي به هر تعداد ممکن است که اولين نفر آنها بايد خودتان باشيد. برخي از معمول ترين نمونه هاي گفتگوي دروني منفي نگرانه را در ادامه مي توانيد از نظر بگذرانيد و ببينيد چرا شما را از رسيدن به موفقيت باز مي دارند:
1- شکست مي خورم
قطعاً با اين گفتگوي دروني احتمال شکست خوردن شما بيشتر خواهد بود. به علاوه، ارقام و آمار موجود نيز نشان مي دهند شکست شما در واقعيت دور از ذهن نيست. اتفاقاً اکثريت قريب به اتفاق استارتاپ ها با شکست مواجه مي شوند. اينکه شما به چالش هاي پيش روي خود چه ديدي داشته باشيد و چگونه به جنگ آنها برويد مهم ترين عامل تعيين کننده ي شکست يا پيروزي شما خواهد بود.
شما به عنوان يک کارآفرين بالقوه که از نرخ شکست استارتاپ ها آگاهي دارد، تنها دو گزينه پيش روي خود داريد: به اين فکر کنيد که شکست مي خوريد، يا اينکه خود را يک استثنا بدانيد. دومين گزينه انتخاب بسيار سالم تري است. با اين حال، شکست درس هاي ارزشمندي در اختيار شما قرار مي دهد که احتمال موفقيت در تلاش بعدي تان را بسيار بالا خواهد برد.
 2- رهبر خوبي نيستم
هيچ کس رهبر به دنيا نمي آيد، اما هر کسي ويژگي هايي دارد که با تقويت آنها مي تواند به رهبر قابلي تبديل شود. به ياد داشته باشيد که رهبري خوب انواع مختلفي دارد، لازم نيست براي رسيدن به موفقيت از سبک مديريتي خاصي تقليد کنيد. البته کارآفرينان موفق زيادي هستند که رهبران خوبي نيستند. به همين دليل است که براي انجام امور رهبري، مدير عامل استخدام مي کنند.
کارآفرينان، دريايي از مهارت ها و فنون مختلف با عمق نه چندان زياد هستند و اين به نوعي لازمه ي کار آنهاست. اما اگر حس مي کنيد در اين زمينه به جايي نمي رسيد، روي نقاط ضعف خود کار کنيد. در عين حال مي توانيد براي پر کردن شکاف هاي موجود، استفاده از يک رهبر قدرتمند تر را نيز مد نظر داشته باشيد.
3- من يک کارآفرين واقعي نيستم
کارآفريني هيچ مدرک، جواز يا پروانه ي خاصي ندارد و داستان آن با اينکه بگوييد «من يک پزشک واقعي نيستم» متفاوت است. واقعيت اين است که حتي خود تعريف کارآفرين نيز محل بحث است. هيچ مجموعه معيار خاصي وجود ندارد که بهره مندي يا عدم بهره مندي شما از آنها، کارآفرين بودن يا نبودن شما را تعيين کند. تا وقتي کارآفرين واقعي را براي خود تعريف نکرده باشيد نمي توانيد از خودتان بپرسيد آيا واقعاً کارآفرين هستيد يا نه؛ به واقع اصلاً اهميتي هم ندارد. اگر قصد داريد کسب و کاري راه بيندازيد، در مسير کارآفريني قرار داريد. کافي است از پوسته ي خود خارج، و تبديل به همان رهبري شويد که هميشه آرزويش را داشته ايد.
4- اصلاً بلد نيستم چيزي بفروشم
اگر واقعاً فروشنده ي خوبي نيستيد، مي توانيد به آن تبديل شويد. فروشنده ي مادرزاد بودن اتفاق بسيار نادري است، اما هر کسي مي تواند مهارت هاي لازم براي اين کار را فرا بگيرد. شما مي توانيد به انحاء مختلف به تقويت مهارت هاي فروش خود بپردازيد، اما از ياد نبريد که هدف نهايي شما تبديل شدن به فروشنده اي که به صورت حرفه اي با تک تک مشتريان روبرو مي شود نيست. شما در حال حاضر بايد بتوانيد خودتان، کسب و کارتان و محصولات يا خدماتي که ارائه مي دهيد را به سرمايه گذاران و مشتريان اوليه عرضه کنيد. چشم انداز شما در اين مسير انتهاي مشخصي دارد، چرا که در حالت ايده آل بايد در نهايت يک تيم فروش استخدام کنيد. به ياد داشته باشيد؛ فقط فروشنده ها نيستند که مي توانند بفروشند.
5- ارزش اين کار را ندارم
اگر فکر مي کنيد شما ارزشش را نداريد، پس چه کسي دارد؟ بسياري از کارآفرينان خودشان را باور ندارند و ارزش خود را پايين مي آورند که اين، مسير را براي شکست آنها هموار مي کند. به جاي تمرکز روي ارزش، روي تقويت انگيزه ي کسب و کاري تان کار کنيد. مبارزه با نگرش هاي منفي نگرانه اي مثل اين ها در روز هاي اوليه ي راه اندازي کسب و کار حياتي است. به علاوه، مفهوم «ارزش» خيلي فردي است و لزوماً به يک نوع شخصيت خاص وابسته نيست. در اين برهه خيلي چيز هاي ديگر هست که بايد رويشان متمرکز باشيد.
شما در مسير کارآفريني با گفتگوهاي منفي گرايانه ي زيادي روبرو خواهيد شد، به اين ترتيب چرا بايد خودتان را هم به ورطه ي منفي باف ها اضافه کنيد؟ هميشه از هر حمايتي استقبال کنيد، به ويژه از سوي خودتان.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت