سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چگونگي دست يافتن سه کارآفرين به برند چند ميليون دلاري زايکون بازاريابي

  بزرگنمايي:

زايکون فرش (Zaycon Fresh) يک کسب و کار غير معمول يا يک داستان غير معمول است. دو برادر و يک پسر عمو که همگي از خدماتي تحت عنوان دولت رفاه يا چيزي شبيه به تامين اجتماعي بهره مي بردند پس از مدتي به دليل رکود دچار سختي و نياز شده و تصميم به راه اندازي يک کسب و کار مي گيرند. امروزه اين کسب و کار رويداد هاي مختلفي را در سراسر کشور برگزار مي کند و در آن رويداد ها به عرضه مواد پروتئيني مختلف از قبيل مرغ، ماهي آزاد، گوشت نمک زده خوک و استيک براي کباب بصورت انبوه – – بطور مستقيم از کشاورزان – – به مشتريان به شيوه قيمت گذاري بر اساس ارزش ادراک شده آنها مي نمايد.

پس از شروع به کار با استفاده از يک رويداد آزمايشي در سال 2009 که درآمدي بالغ بر 40 هزار دلار به همراه داشت، به گفته مديران اين شرکت در اين سال مالي به دنبال کسب سودي معادل 30 ميليون دلار مي باشد.

“من اولين بار در مورد شرکت زايکون فرش از همسرم شنيدم که ارتباطي دور با اين شرکت داشت و اينگونه بود که با مدير عامل اين شرکت بنام مايک کونراد آشنا شدم. در صحبت با وي ديدم که ايشان بدون داشتن سابقه مرتبط کاري و يا حتي مدرک کالج، در رابطه با درسهايي صحبت مي کند که از پذيرفتن شرايط و تبديل کردن آنها به فرصتهايي عالي براي کارآفريني آموخته است.” – – نقل قول از کارول راث

زمانبندي به معناي همه چيز است

برادر مايک کونراد که يکي از موسسين اين مجموعه بود و اکنون ديگر با اين مجموعه همکاري نمي کند، در آن زمان در بخش عرضه گوشت يک سوپر مارکت به عنوان سرپرست فعاليت داشت و وي بود که ايده راه اندازي اين کسب و کار را براي اولين بار مطرح کرد. وي در ابتدا براي آزمودن ايده خودش از روشي تحت عنوان اثبات مفهوم استفاده کرد که در آن روش به دنبال اين نتيجه بود که آيا اصلا قادر به فروش محصولات به صورت انبوه با قيمتي پايين تر به مردم هست يا نه که اين آزمون موفقيتي بزرگ براي وي بود.

او با استناد به اين نتيجه سعي کرد در سال 2000 اين کسب و کار را خودش به تنهايي راه اندازي کند، اما موفقيتي کسب نکرد و تا زماني که زيرساخت اينترنت به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت و از آن مي توانست براي حمايت از کسب و کار خودش استفاده کند اين ايده عملي نشد و در آن زمان بود که توانست همکاري برادر و پسر عمو خودش را هم جلب نمايد.

پس به خاطر داشته باشيد که حتي بهترين ايده ها در صورت راه اندازي شدن در زمان نا مناسب ممکن است با موفقيت روبرو نشوند.

 

20150624173452-entrepreneur-welfare-multi-million-business-ceo-zaycon-fresh-mike-conrad

 

برند خود را بر اساس تجربيات سخت بسازيد

ساخت يک برند و يک کسب و کار کاري سخت و مشکل است، بنابراين کونراد و شرکاي او تصميم گرفتند تا از جايي شروع کنند که به نوعي داراي حمايت هستند: و آن چيزي نبود جز کليسا هاي محلي. اين کليسا ها در ابتدا به اين شرکاء در رابطه با اطلاع رساني رويداد اوليه کمک کردند و در ادامه هم به عنوان يک حامي مهم براي آنها در نظر گرفته مي شدند. اين رويداد ها در ابتدا در محوطه پارکينگ اين کليسا ها که اغلب از فضاي آزاد زيادي برخوردار است، اجرا مي شد. همچنين در کنار اين اطلاع رساني و آگاهي کليسا هم از هديه هاي از طرف اين شرکاء برخوردار مي شد.

پس از موفقيت رويداد اوليه اين شرکاء تصميم گرفتند تا در مرحله بعدي به سراغ وبلاگ نويسان بروند. بنابراين با تنظيم کردن يک پيشنهاد به سراغ 1000 وبلاگ نويس رفتن و در ادامه پاسخ مثبت حدود 450 وبلاگ نويس را براي همکاري دريافت کردند. از آنجايي که اين کسب و کار ارائه دهنده محصولات تازه عرضه شده و مستقيم از مزرعه مي باشد، پس اين شرکاء اقدام به اجاره تعدادي وانت کرده و 450 جعبه از اين محصولات را به اين وبلاگ نويسان تحويل دادند. اين تلاش در عين زمان بر بودن، تاثير بسيار زيادي داشت و باعث شد تا آنها در مطالب خود غوغايي در رابطه با اين رويداد و محصولات آن به پا کنند و اينگونه هزاران هزار مشتري جديد به مشتريان قبلي اين مجموعه اضافه کردند که خود همانند کاتاليزوري براي رشد بزرگ آنها بود.

کارآفرينان بسيار زيادي هستند که قصد بکار گيري استراتژي هاي بازاريابي سنتي از ابتدا را دارند، اما گاهي اوقات انجام دادن کارهاي خلاقانه اساس و مبنايي مي شود براي رشد و گسترش کسب و کار شما.

تيم کاري و اجرايي مناسب را ايجاد کنيد

به اعتقاد کونراد رساندن يک کسب و کار از هيچ به يک فروش 30 ميليون دلاري حاصل يک کار تيمي بود و چيزي نبود جز داشتن افراد مناسب در موقعيت و زمان مناسب. به عنوان نمونه در حاليکه برادر وي يکي از شرکاء اوليه اين مجموعه بود، وقتي به اين نتيجه رسيدند که براي رشد اين کسب و کار مناسب نيست، سهم او خريداري شده و از تيم جدا شد.

همچنين بعدي از ميزان مشخصي از رشد، کونراد و ديگر شريک او به اين نتيجه رسيدند که شرکت آنها فاقد برخي توانايي هاي ابتدايي مي باشد که اين نقص را با استخدام و بکارگيري تعدادي متخصص در زمينه هاي مختلف و همچنين بهره مندي از مشاورين زبده جبران کردند.

مشتريان خودتان را هم دخالت دهيد

در نگاه اول ممکن است تصور کنيد که عرضه گوشت فله کسب و کاري نيست که مخاطبين بر حسب ميل و علاقه به آن بپيوندند و در رويداد هاي آن شرکت کنند، اما اين چيزي است که عکس آن را شرکت زايکون به اثبات رسانده است. با دخالت دادن مشتريان (برگزاري رويداد ها در هر نقطه اي که تعداد قابل قبولي از مخاطبين ثبت نام و اعلام حضور مي کردند) در هر مرحله از فرايند بازاريابي اوليه گرفته تا برنامه هاي شادي و سرگرمي برنامه ريزي شده در رويداد ها، اين مجموعه به رشد قابل توجهي هم از اين طريق دست پيدا کرد.

از طريق مالکيت معنوي دفاعي براي خود ايجاد کنيد

در حاليکه نقطه قيمتي و تازگي محصول به عنوان نقطه فروش مدل زايکون مي باشد، اما ويژگي اصلي و مخفي آنها تدارکات آنها است. آنها به شدت در ايجاد سيستم هاي نرم افزاري خاصي سرمايه گذاري کرده اند که به آنها در مديريت تدارکات مزرعه – به – مشتري عرضه مواد غذايي و برگزاري رويداد ها کمک مي کند.

کونراد اينگونه بيان مي دارد که هر چند که مفهوم اصلي قرار گرفته در اين کسب و کار ساده به نظر مي رسد، تدارکات موجود در آن بسيار پيچيده مي باشد و سرمايه گذاري آنها در پروتکل هاي اينترنت عملا تبديل به موانعي براي ورود رقبا به اين عرصه شده است.

همواره با روي باز از تغيير استقبال کنيد

گفته هاي پاياني کونراد مواردي است که به اعتقاد وي جزء مهمترين موارد براي کارآفرينان و بازاريابان مي باشد. ” انعطاف پذير باشيد، شما بايد با شرايط انطباق پيدا کنيد و تغيير کنيد. در طول دوره عمر اين کسب و کار حداقل 4 دوره بود که ما تصور کرديم که اين کسب و کار شکست خورده و راهي غير از پذيرش آن نداريم، اما مي دانستيم که اين پذيرش هم يکي گزينه هاي ما نيست  و بايد به هر حال ادامه دهيم.”

به اعتقاد وي تمايل به تغيير همواره در قالب گوش دادن به ديگران ظاهر مي شود. “همواره توجه کنيد که شما باهوش ترين فرد در اتاق نيستيد و اجازه دهيد ديگران هم نظرات خود را بيان کنند.” توجه کنيد که نقطه پاياني که در مرحله برنامه ريزي براي خود در نظر مي گيريد، در طي مراحل اجرا و راه اندازي شرکت به شدت دچار تغييرات مختلفي مي شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است