بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي نکات خواندني

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

  بزرگنمايي:

هرگاه درباره کسب و کارهايي مي‌شنويم که براي مقاصد خود يک شرکت روابط عمومي را بکار گرفته‌اند و در ازا پولي که هزينه مي‌کنند «هيچ چيز» به دست نمي‌آورند. اين چيزي است که از شنيدن آن متنفرهستم چون فکر مي‌کنم بخش اعظمي از همکاران من در دنياي روابط عمومي حداکثر تلاش خود را براي کمک به مشتريانشان به کار مي‌گيرند. با اين حال هنوز يک تجربه بد مشتري مي‌تواند عليرغم بهترين نيت‌ها براي بهترين شرکت‌ها اتفاق بيفتد. در اين صورت آن اشتباه‌ها هميشه قصور يا کوتاهي شرکت روابط عمومي نيست. در بعضي موارد مقصر مشتري است يا بيشتر از آن هر دو طرف تعامل است.


در اينجا به برخي دلايلي که چرا کارها بين شرکت‌هاي روابط عمومي خوش نيت و مشتريان آنها اشتباه انجام مي‌شود اشاره مي‌کنيم:


انتظارات غير واقعي.
گاهي اوقات مشتريان مي‌خواهند در نشرياتي مانند وال استريت ژورنال و يا برنامه‌هاي خبري تلويزيون نشان داده شوند. تنها تعداد بسيار بسيار اندکي از شرکت‌ها تا کنون توانسته‌اند در چنين رسانه‌هاي خبري ملي که نام‌هاي بزرگي دارند منعکس شوند. عدم موفقيت در تعيين انتظارات واقع بينانه در شروع يک تعامل باعث نااميدي مشتري خواهد شد.


وعده دادن نامعقول.
برخي از شرکت‌هاي روابط عمومي ممکن است بيش از آنچه که در توانايي آنهاست به مشتريان وعده بدهند. شما ممکن است قول‌‌ها و يا ضمانت‌‌هاي بسياري به ويژه از سوي فرد فروشنده در يک شرکت روابط عمومي بشنويد که گزينه‌هاي متعددي از جايگزيني رسانه‌ها را مطرح مي‌کند اما درخواست مورد نظر شما از مسيرهاي ديگري اجرا مي‌شود. اکثر متخصصان روابط عمومي بهترين‌ اقدامات خود را براي تعيين انتظارات واقع بينانه انجام مي‌دهند و مطمئن مي‌شوند که شما دريافته‌ايد که روابط عمومي درباره «رسانه‌هاي اکتسابي» است و بنابراين آن چيزي نيست که بتواند تضمين شود وموضوع آن دگرگوني‌هاي سريع صنعت خبري است.


قيمت بالا
. برخي مشتريان اينگونه مي‌انديشند که اگر پول بيشتر در شرکت‌هاي روابط عمومي بزرگتر با منابع بيشترهزينه کنند به نتايج بهتري دست خواهند يافت. متاسفانه اين فرضيه در بسياري موارد اشتباه است. به عنوان مثال بسياري از استارت آپ‌ها در دره سيليکون مبالغ هنگفتي براي شرکت‌هاي روابط عمومي مي‌پردازند درحاليکه مي‌توانند با بکارگيري يک شرکت روابط عمومي شايسته از بازاري ديگربا هزينه بسيار پايين‌تر به نتايج مشابه دست يابند.


ارتباط ضعيف.
براي اينکه يک کمپين روابط عمومي موفق باشد بايد خط‌وط ارتباطي گشوده شود. يک شرکت روابط عمومي به همان خوبي است که مشتري به او اجازه مي‌دهد به عبارت ديگر مشترياني که اغلب با يک شرکت روابط عمومي براي روي هم گذاشتن و مبادله ايده‌هاي جديد ملاقات مي‌نمايند ملزم به يافتن فرصت‌هاي بيشتري هستند تا به نکته‌هاي خبري ارزشمند دست يابند.


پاسخگويي قراردادي
. شرکت‌هاي روابط عمومي و همچنين مشتريان بايد مسئول و پاسخگو باشند.غالبا زماني که شرکت روابط عمومي قادر به تحويل کالا نيست تا حدودي به عدم پاسخگويي يک يا هر دو طرف معامله نسبت داده مي‌شود. قرارداد مشتري بايد هم نقش مشتري و هم نقش شرکت روابط عمومي را نشان دهد وانتظارت از يکديگر را در مراحل مختلف تعامل تعريف کنند.


اشخاص مستعد جوانتر
. برخي از شرکت‌هاي روابط عمومي افراد مستعد جوان را براي فعاليت‌هاي خود اختصاص مي‌دهند که تا زماني که به درستي توسط اعضاء ارشد شرکت تحت نظارت و آموزش قرار مي‌گيرند بسيار خوب هستند. آنچه که بعضي مواقع در شرکت‌هاي روابط عمومي بزرگتر اتفاق مي‌افتد اين است که فعاليت‌هاي کوچکتر ( حتي آنهايي که 10 هزار دلار در ماه مي‌پردازند) تمايل به جلب توجه کمتر از سوي اشخاص با رتبه يا موقعيت بالاتر دارند و اين کمبود تجربه و مهارت به شکلي منفي بر نتيجه تعامل و مشارکت تاثير مي‌گذارد.


فقدان تخصص
. من بر سازگاري متخصصان روابط عمومي با بسياري از صنايع ديگر و يا وظايف ارتباطات اعتقاد راسخ دارم اما ممکن است وضعيت‌هايي وجود داشته باشد که فقدان تخصص صنعتي عاملي براي شکست باشد. يک شرکت روابط عمومي ممکن است در دستيابي به بسياري از اخبار استارت آپ تکنولوژي پوشيدني بر ديگران برتري يابد اما در زمان کار با B2B يا استارت‌آپ Internet-of-things در صنعت خورشيدي با شکست مواجه مي‌شود. شرکت ديگر ممکن است در جاي‌دهي در مجلات سبک زندگي موفق باشد اما درهنگام مديريت ارتباطات يک بحران که شرکت با آن مواجه شده است شکست بخورد.


مراجع.
يکي از روش هاي نهايي که ممکن است به شکست شرکت‌هاي روابط عمومي در تعامل خود منجر شود بواسطه چک نکردن منابع و مرجع‌ها توسط مشتري است. زماني که يک شرکت روابط عمومي مي‌خواهد اشتراک و يا مشتري جديدي به دست آورد براي اينکه در صدر قرار گيرد هر چيزي مي‌گويد و هر کاري انجام مي‌دهد. مشتري مي تواند براي دستيابي به يک نتيجه مثبت، شانس خود را از طريق صحبت با مشتريان شرکت‌هاي ديگر روابط عمومي افزايش دهد و تيم مديريت شرکت را در مورد جزييات مربوط به تعاملات قبلي بيازمايد. اگر احساس خوبي نداشت بهتر است فورا آن را مدنظر قرار دهيد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سامسونگ حافظه‌ فوق سریع eMRAM مبتنی بر لیتوگرافی 28 نانومتری به بازار عرضه می‌کند

سرویس اشتراک فایل رایگان و رمزگذاری‌شده موزیلا راه‌اندازی شد

ویندوز 10 به‌روزرسانی‌های دارای باگ را به‌صورت خودکار حذف می‌کند

مایکروسافت ویژگی اسکرول سریع موتور رندرینگ EdgeHTML را به کرومیوم می‌آورد

کادیلاک اسکالید ضدگلوله؛ محصول جدید AddArmor

تولید اولین پارچه عایق و مقاوم حرارتی توسط دانشمندان

سردمداری انرژی‌های تجدیدپذیر در عرصه ژئوپلیتیک دنیا

میتسوبیشی ASX مدل 2020 رونمایی شد

نسخه وب دایرکت مسیج اینستاگرام در راه است

دارپا به‌دنبال طراحی و تولید پانسمان هوشمند برای نیروهای نظامی است

دوربین RealSense T265 اینتل بینایی را به پهپاد و ربات‌ها می‌آورد

سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت و MIT برای فناوری خودران

آیا آیفون XI اپل می‌تواند در نقش منبع انرژی لپ‌تاپ‌ها ظاهر شود؟

کورتانا وظایف کاربران در اپلیکیشن To-Do را مدیریت می‌کند

دوچرخه بدون زنجیر NuBike معرفی شد

گوگل پیکسل 4 با قابلیتی شبیه به فیس آی دی عرضه می‌شود

طرح یک مسئله‌‌ ریاضی که هوش مصنوعی هرگز قادر به حل آن نیست

جهان‌های موازی و جهان‌های چندگانه: نگاهی جامع به نظریه‌ها و مفاهیم

اسپیس ایکس از اتمام ساخت نسخه پرواز آزمایشی استارشیپ خبر داد

نسخه‌ تولید محدود یاماها YZF-R1 معرفی شد

مشخصات باتری گلکسی اس 10 نسخه 5G و گوشی تاشدنی گلکسی F فاش شد

نوکیا 8.1 پلاس در تصاویر رندر، روزنه‌ای برای دوربین سلفی دارد

ریزر از اکوسیستم HyperSense به‌منظور تجربه‌ غنی گیمینگ رونمایی کرد

رایانه گیمینگ Area-51 ایلین ور به کارت گرافیک رادئون VII مجهز می‌شود

زوتاک از کامپیوترهای گیمینگ Mek Mini و Mek Ultra رونمایی کرد

دوچرخه جدید Cybic از دستیار دیجیتال الکسا بهره می‌برد

گلکسی S10 E سامسونگ بدون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی می‌شود

شرکت Ooma از دوربین مدار بسته‌ هوشمند Smart Cam رونمایی کرد

می 9 شیائومی با دوربین 48مگاپیکسلی و فناوری شارژ سریع معرفی می‌شود

پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ هیوندای برای فناوری خودران

RED، دوربین سه بعدی Lithium را برای کاربران گوشی هیدروژن وان معرفی کرد

ایسوس نخستین تبلت Chrome OS خود را برای استفاده در کلاس‌های درس معرفی کرد

سامسونگ احتمالا کار روی مدل جدید ایرباد IconX را آغاز کرده است

تصویر فاش‌شده گلکسی M20 بریدگی نمایشگر Infinity-V را نشان می‌دهد

پتنت جدید ال‌ جی خبر از توسعه‌ ساعت هوشمند جدیدی مجهز به دوربین می‌دهد

دوربین E-M1X المپوس، اوایل بهمن 97 رونمایی می‌شود

گوشی تاشدنی سامسونگ به حسگر دوربین IMX374 سونی مجهز می‌شود

کارت گرافیک انویدیا با لیتوگرافی 7نانومتری سامسونگ سال 2020 عرضه می‌شود

کلیک های جادویی! تکنیک‌های برنده شدن کالا در سایت‌های مدل پیشنهاددهی

نمایش عملکرد نسل جدید مرسدس بنز G کلاس در مسیرهای آفرود

لپ تاپ لتیتود 7400 دل با نمایشگر لمسی و 16 گیگابایت رم معرفی شد

سامسونگ مانیتور 49 اینچی خمیده و گیمینگ با وضوح تصویر QHD معرفی کرد

ال جی از آینه هوشمند و کمد لباس یکپارچه با دستیار گوگل اسیستنت رونمایی کرد

تبدیل مرسدس بنز X کلاس به خودروی طبیعت‌گردی

گلکسی M30 سامسونگ باتری عظیم 5 هزار میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت

پتنت جدید ال‌ جی خبر از گوشی هوشمند تاشدنی با نمایشگر بیرونی می‌دهد

بی ام و سری 8 کوپه مدل Night Sky معرفی شد

تصویر جدیدی از گلکسی اس 10 با نمایشگر Infinity-O و حاشیه‌های باریک‌ فاش شد

دل در حال توسعه لپ‌تاپی با دو نمایشگر قابل جدا شدن است

بهبود کیفیت تصویربرداری پهپادها و دوربین‌های ورزشی با پردازنده‌های جدید ARM