بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

تاثير اينترنت بر ارتباطات بازاريابي مقالات بازاريابي

تاثير اينترنت بر ارتباطات بازاريابي

  بزرگنمايي:

چکيده:
فناوري اينترنت تاثيرات عميقي بر شيوه انجام فعاليت ها، بويژه فعاليت هاي تجاري عصر حاضر گذاشته  و منجر به تعريف جديدي از بازاريابي تحت عنوان بازار يابي اينترنتي شده است. در  بازار يابي اينترنتي مدل  سنتي ارتباطات يک نفر به چند نفر به مدل ارتباطات چند نفر به چند نفر تغيير يافته است. بدليل اثرات مثبت اينترنت، شرکتها به دنبال استراتژي انتقال از بازاريابي سنتي به بازاريابي اينترنتي هستند. زماني اين استراتژي ها موفق خواهند بود که بتوانند بدرستي تاثيرات ايجاد شده توسط اينترنت را بر فعاليت هاي بازاريابي شناسايي کنند. لذا به نظر مي رسد که مدل آميخته اينترنتي 7I که شامل متغيرهاي اتصال، تعامل مشتري با پايگاه اينترنتي، تعامل مشتري با اعضاي شرکت، درگير شدن، اطلاعات، فردگرايي و صداقت است، مي تواند مدل مناسبي براي طراحي و بررسي باشد.

  مقدمه:
در مراحل جهاني شدن کالاها و خدمات، بازاريابي بطور گسترده اي در تمامي کشورها مورد استفاده قرار ميگيرد و لذا در اين راستا اينترنت توان بالقوه زيادي براي نفوذ جهاني داشته و در واقع اينترنت يک رسانه جهاني بازاريابي با امکانات نامحدود مي باشد ( فروزنده و همکاران، 1390). در 20 سال اخير، اهميت استفاده از اينترنت بعنوان ابزار بازاريابي رقابتي توسط بسياري از صاحبنظران و محققين مورد تاييد قرار گرفت. در واقع اينترنت پلي بين سازمان ها و سرمايه گذاراني است که در سطح محلي، منطقه اي يا بين المللي با هم رقابت مي کنند (Ivanov, 2012).
 از جمله محققيني که در اين راستا تحقيقاتي را انجام دادند مي توان به موارد زير اشاره نمود:
بلاتبرگ و ديتون  در پژوهشي که در سال 1991  انجام دادند به تعامل دوطرفه و ضرورت ديالوگ به جاي مونولوگ در اين رسانه تاکيد کرده اند.
هافمن و نواک که از پيشگامان عرصه تعامل پيشرفته هاي الکترونيکي و رفتار مصرفي هستند در مقاله اي  در سال 1997  بيان نمودند که امکان پياده سازي پارادايم بازاريابي مدرن ، طبق الگوي بازاريابي سنتي وجود ندارد . فرايند بازاريابي مدرن با افزايش نقش مصرف کننده و فناوري هاي پيش رفته تعاملي بين توليد کنند و مصرف کننده همراه است .
هايکل  در سال 1998 ورود اينترنت و فناوري اطلاعات در حوزه تجارت را مهم ارزيابي کرده و بازي با مشتريان را بسيار پراهميت تر از بازي عليه رقبا دانسته است .
اکلر و کاتلر در سال1999 بيان نمودند که عدم انطباق سلسه مراتب سازمانهاي واقعي با سلسله مراتب موجود در سازمانهاي مجازي و افزايش ظرفيت ، تحميل اراده مشتري در فرايندهاي مختلف ، از ويژگيهاي سازمانهاي جديد است . بازاريابها در تعامل با خريداران بسيار موثرتر از فروشنده ها هستند و بيشتر بعنوان مشاور مشتري ظاهر مي شوند .
 هموند  و همکاران (2000) طي تحقيقات خود بيان نمودند که استفاده کنندگان از اينترنت معمولا به فناوري و فوايد ناشي از آن علاقه مندند و آن را مهم و ارزشمند مي دانند .
در حال حاضر، هنوز شبکه هاي جهاني کامپيوتر دوران کودکي و طفوليت خود را سپري مي کنند، اما از آنجايي که با رشد هر چه بيشتر ، اين فرايند پيچيده تر خواهند شد لذا در آينده گسترش هر چه بيشتر کاربردي بودن و سودمند بودن کامپيوتر را شاهد خواهيم بود که مانند کاربرد برق و تلفن همه خانه هاي افراد  و ادارات و سازمان ها در سطح کشور را سرويس دهي خواهد کرد (Kleinrock, 2003) . طبق اين موضوع کاتلر  (2000( مراحل تکوين بازارهاي جديد را اينگونه نشان مي دهد :

 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي