بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند نکات خواندني

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

  بزرگنمايي:

يک کارآفرين ممکن است يک ايده‌ي بسيار عالي داشته باشد ولي باز هم شکست بخورد، اگر هيچ‌کس او را نشناسد و از او خريد نکند. بنابراين مهارت فروش يک مهارت ضروري براي کارآفرينان محسوب مي‌شود. از طرف ديگر “همه فروشنده هستند” براساس اين جمله از مارتين لينبرک(سخنران و نويسنده بزرگ آلماني) درمي‌يابيم که فروش يک مهارت ذاتي نيست و فنوني دارد که براي تبديل شدن به يک فروشنده موفق بايد آن‌ها را ياد گرفت. چند تصور نادرست در مورد در بين مردم وجود دارد که تعدادي از آن‌ها را در زير بيان مي‌کنيم و روش صحيح آن‌ها نيز بيان مي‌شود.

تصور نادرست 1: فروشندگي بايد در ذات شما باشد

مارتين لينبرک مي‌گويد هيچ‌کس فروشنده به دنيا نمي‌آيد. او مي‌گويد فروش مانند پزشکي و رانندگي است که فرد آن را ياد مي‌گيرد. البته کمي استعداد هم نياز است ولي تنها چيزي که منجر به برتري استعدادها مي‌شود پشتکار است.

 تصور نادرست 2: اگر شما در بحث‌هاي گروهي فعال باشيد، به احتمال زياد فروشنده موفقي خواهيد شد

در فروش آن‌چه که مهم است گوش دادن به مشتريان و يافتن نيازهاي آنان است. يک فروشنده خوب گوش دادن و صحبت کردن را 50/50 تقسيم مي‌کند. اما يک فروشنده بسيار عالي 20 درصد از زمان را صحبت مي‌کند و 80 درصد از زمان را به مشتري‌اش گوش مي‌دهد. بسيار مهم است که انگيزه‌هاي مشتري خود را بپرسيد، اين‌که او واقعا چه چيزي مي‌خواهد؟ در مورد رنگ، مشخصات محصول و هر چيز ديگري سوال کنيد.

 تصور نادرست 3: سه دقيقه اول جلسه با مشتري تعيين مي‌کند که آيا فروش صورت خواهد گرفت يا نه؟

فروش واقعا در هنگام جلسه با مشتري انجام نمي‌گيرد. شما نيازمند انجام گام‌هاي مشخصي قبل از ملاقات با مشتري هستيد. موفقيت در فروش سه ساعت قبل از جلسه و با برنامه‌ريزي ذهني شما شکل مي‌گيرد. قبل از اين‌کهبا مشتري ملاقات کنيد از طريق گوگل و لينکدين و يا هر جاي ديگري که مشتري شما حضور دارد در مورد مشتري‌تان تحقيق کنيد و ببينيد چه نوع ارائه‌اي(داستان‌سرايي يا ارائه آمار) بيشتر مورد توجه طرف مقابل قرار مي‌گيرد. افکار منفي منجر به نتايج منفي مي‌شود، بنابراين تماما به مشتري‌تان گوش دهيد و مثبت فکر کنيد.

 تصور نادرست 4: هنگامي‌که مشتري نه مي‌گويد، حرف آخرش است.

مارتين لينبرک مي‌گويد بسياري از نه گفتن‌هاي مشتري کوتاه‌مدت است، اکثر معاملات در جلسات پنجم تا دوازدهم انجام مي‌گيرد. لينبرک مي‌گويد اگر شما بتوانيد با مشتري خود بخنديد، شما مي‌توانيد هر چيزي را به او بفروشيد. اما اگر نتوانيد با مشتري خود بخنديد هيچ چيزي را نمي‌توانيد به او بفروشيد.

 تصور نادرست 5: اگر شما محصولات عالي داشته باشيد، مشتري خودش پيدا مي‌شود.

اگر شما کسب‌وکاري به راه انداختيد و محصولاتي داريد مجبور هستيد که محصولات خود را به فروش برسانيد. يک کسب‌وکار موفق با داشتن يک محصول بزرگ و فروش بزرگ انجام مي‌شود. بدون برنامه ريزي براي يک فروش خوب کسب‌وکار شما آن‌طور که مي‌خواهيد رشد نخواهد کرد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت