بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت نکات خواندني

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

  بزرگنمايي:

اين روزها در حال و هواي نوروزي هستيم و شرکت ها سعي کرده اند کمپين هاي مناسبي با اين حال و هوا اجرا کنند، هر چند من معتقدم که برندها قدر ايام نوروز را نمي دانند و به سادگي از کنار اين فرصت گرانقدر مي گذرند ولي برندهاي هم هستند که تلاش هايي براي استفاده از اين فرصت 15 روزه مي کنند.
اين روزها دو تبليغ بيشتر از همه به چشم مي خورد و از قضا هر دو تبليغ در يک حوزه و مربوط به يک صنعت هستند. بله همانطور که حدس زديد منظورم تبليغ بانک شهر و بانک ملت است.
حوزه بانکداري يکي از حوزه هايي است که از سال هاي دور تا کنون يکي از پر تبليغ ترين حوزه ها بوده و هر از چندگاهي تبليغات خوبي از بانک ها شاهد هستيم. ولي بدون شک شما هم با من هم عقيده هستيد که تبليغات بانک ها در بيشتر مواقع به شدت کليشه اي است و تمرکز بيشتر آنها بر مسائلي مانند “جوايز نفيس”، “سود بالا”، “اطمينان و اعتبار” و اخيرا پيرامون امکانات الکترونيکي مانند تلفن بانک و اينترنت بانک است.
با وجود اينکه انتقادات زيادي به تبليغات بانک ها وارد است ولي در اين نوشته قصد ندارم در اين مورد صحبت کنم و فقط در مورد دو تبليغ اخير صحبت خواهم کرد.

بدون شک و بدون بحث تبليغ بانک شهر در اين ميان برنده است و به خوبي توانسته توجه مردم را به خود جلب کند، هر دو تبليغ توسط يک موسسه تبليغاتي ( ايران نوين) ساخته شده است و با وجود سعي زيادي که در استفاده از خلاقيت در ساخت اين تيزر ها صورت گرفته ولي تفاوت زيادي بين اين دو تبليغ وجود دارد.
تبليغ بانک شهر پيرامون نوآوري جديد بانک شهر در راه اندازي شعب شبانه روزي که به صورت کيوسک هايي در سطح شهر ديده مي شوند شکل گرفته و با اين تبليغ زيبا و نوآورانه توانسته معرفي خوبي براي اين طرح جديد انجام دهد. فارغ از نوآورانه بودن اين طرح ، خود تبليغ به خودي خود زيباست و اگر از تبليغات ديگري کپي برداري نشده باشد بايد به سازندگان آن تبريک گفت که با يک اتاق خالي و چند شمع و يک کبريت توانسته اند شعار ” شهر تعطيل نيست” را به خوبي به بيننده منتقل کنند.
اما تبليغ بانک ملت هم با وجود اينکه توسط همان آژانس تبليغاتي ساخته شده ولي به شدت از نظر پيام و حتي ساخت ضعيف است، از نظر پيام به اين خاطر ضعيف است که سعي دارد پيامي کاملا کليشه اي و غير واقعي را منتقل کند. پيام اين تبليغ اين است که ” از دل امواج گذشتيم تا دُر گرانبهاي خدمت به شما را به دست آوريم” و سپس شعار بانک ملت تکرار مي شود که ” تغيير را احساس کنيد” .
اين پيام کاملا شعار گونه و غير واقعي است و همه ما مي دانيم که بانک ها به هيچ وجه به فکر خدمت به مردم نيستند و به نفع خود کار مي کنند بنابراين باور پذيري اين تبليغ از سوي مردم کم خواهد بود.
از نظر ساخت هم با وجود اينکه مشخص است که چندين برابر تبليغ بانک شهر براي اين تبليغ هزينه شده است ولي جلوه هاي ويژه آن که حمله کوسه را نشان مي دهد کاملا مصنوعي است و از طرفي داستان اين تبليغ هيچ ربطي به ” گذشتن از دل امواج ندارد” و يک غواص را نشان مي دهد که با يک قايق بسيار گران قيمت در آبهايي آرام مشغول غواصي است تا يک مرواريد را تصاحب کند. از نظر من اين مرواريد دارايي مردم است که بانک ملت در فکر تصاحب آن است. همين ضعف داستان موجب مي شود که من اين تبليغ را يک ضد تبليغ براي بانک ملت در نظر بگيرم.
شما هم قطعا در مورد اين دو تبليغ نظرات خوبي خواهيد داشت . تحليل هاي خود را در قسمت نظرات بنويسيد و اين دو تبليغ را به چالش بکشيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت