بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي نکات خواندني

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

  بزرگنمايي:

شرکت‌هايي همانند کوکاکولا، مک‌دونالد و اپل برندهاي محبوب و شناخته‌شده‌اي در سراسر جهان هستند، اما برندينگ فقط براي شرکت‌ها نيست، امروزه برندينگ شخصي به مبحث مهمي در دنياي صنعت و کسب‌وکار تبديل شده است.

توسعه و ساخت برند شخصي به معني اين است که مي‌خواهيد در محل کار، صنعت و زندگي خود چگونه شناخته شويد؟ در زير چهار مرحله مهم مطرح شده است که با آن‌ها مي‌توانيد ساخت برند شخصي خود را شروع کنيد.

Personal-Brand

عناصر اصلي به هنگام ساخت برند شخصي

1) اهداف خود را تعريف کنيد

دلايل هر فرد براي ايجاد يک برند شخصي متفاوت است. با تصميم‌گيري در مورد اين‌که چرا ساخت برند شخصي براي شما مهم است(به رسميت شناخته شدن در صنعت خود، ايجاد يک شبکه حرفه‌اي قوي، ارتباطات بهتر و يا فرصت‌هاي کاري بهتر) شروع کنيد. اگر شما بدانيد چه اهدافي داريد، مطمئنا ايده‌هاي بهتري براي حرکت و به جلو و ايجاد برند شخصي خود خواهيد داشت.

در حالت ايده‌آل برند شخصي شما نزديک به دورنماي شما از زندگي آينده‌تان است. در حالي‌که پيشرفت و زندگي آينده‌ي شما دقيقا تضمين شده نيست، اما تنها راه براي به دست آوردن و نزديک شدن به موفقيت دانستن اين است که کجا مي‌رويد و چرا؟

 

2) تشخيص ارزش‌ها و علايق خود

هدف از برندشخصي، ايجاد يک شخصيت و بازي کردن نقش آن براي يک عمر نيست. بلکه هدف ايجاد بستري است که موفقيت‌هاي واقعي شما را بيان کند. بنابراين براي اين کار بايد با شناسايي ارزش‌ها و احساسات کليدي خود شروع کنيد. برخي از ارزش‌هاي رايج خانواده، جاه‌طلبي و ساختن و تغيير جامعه است. آن‌چه که براي شما مهم است و اولويت دارد را برجسته کنيد.

بعد، نگاهي به احساسات خود بيندازيد. دوست داريد چه کاري انجام دهيد؟ چه چيزي باعث مي‌شود از رختخواب بلند شويد و روز خود را شروع کنيد؟ اکثر مردم از هر دو احساسات شخصي و حرفه‌اي استفاده مي‌کنند، زيرا آوردن احساسات و ارزش‌ها با هم به شما کمک خواهد کرد تا تشخيص بدهيد چگونه فردي هستيد و مقدمات برند شخصي شما را فراهم مي‌کند.

 

3) حضور فعال در رسانه‌هاي اجتماعي

به منظور دستيابي به اهداف برندشخصي، شما بايد همه‌چيز را در مورد دانش عمومي آنلاين در نظر بگيريد. به عنوان مثال اگر شما مي‌خواهيد خود را فردي حرفه‌اي، فعال و زرنگ معرفي کنيد نبايد از عکس‌هاي نامرتبط استفاده کنيد و يا نبايد بيش از حد در مورد رويدادهاي ورزشي بيهوده و ياوه سخن گوييد.

توجه دقيق به تصويري که استفاده مي‌کنيد، داشته باشيد. عکس شما نه تنها منعکس‌کننده نوع شخصيت شماست بلکه منظور برند شما را نيز منتقل مي‌کند. عکس شما بايد مرتبا در تمام اکانت‌هاي آنلاين متفاوت شما يک تصوير منسجم را نشان دهد.

حفظ استانداردهاي کيفيت: به اشتراک‌گذاري محتواي ديگران باعث مي‌شود که اثرگذارنده‌ها بيشتر متوجه شما شوند، اما تنها به اشتراک‌گذاري محتواهايي که کيفيت بالايي داشته باشند. از آن‌جايي که هر چيزي که شما به عموم مردم مطرح کنيد بخشي از برندشخصي شما در نظر گرفته مي‌شود لازم است قبل از انتشار کاملا مراقب باشيد.

 

4) خود را در معرض ديد قرار دادن

آخرين قدم در ايجاد برندينگ شخصي پيدا کردن راه‌هايي براي در معرض ديد قرار گرفتن است. خوش‌يختانه روش‌هاي مختلفي براي اين کار وجود دارد. يک وب‌سايت شخصي و يا وبلاگ ايجاد کنيد و هم‌چنين در رسانه‌هاي اجتماعي حضور داشته باشيد که شور و شوق شما براي تغيير جهان را نشان دهد. به کساني که مي‌توانند و دوست دارند علايق شما را به اشتراک بگذارند دسترسي پيدا کنيد و به اثرگذارنده‌هايي که مي‌توانند علايق شما را با دنبال‌کنندگان‌شان به اشتراک بگذارند درخواست دوستي بفرستيد.

شما هم‌چنين مي‌توانيد براي ارتباطات آفلاين خود نيز تلاش کنيد. به سازمان‌هاي تخصصي و حرفه‌اي بپيونديد، در جوامع و کاميونيتي‌هاي محلي شرکت کنيد و غيره. به ياد داشته باشيد که شما نمي‌توانيد بنشينيد و اميدوار باشيد که برند شخصي شما مورد توجه قرار گيرد. شما بايد آن را بسازيد.

 

ساختن برند شخصي در واقع به معني تظاهر کردن و خود را به نحو ديگري نشان دادن، نيست. آن به معني شناخت واقعي خود و هدايت خود به عنوان آن شخص در جهان واقعي است. برند شخصي به شما کمک خواهد کرد تا به چيزهايي فراتر از آن‌چه که فکر مي‌کنيد دست پيدا کنيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت