بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟ نکات خواندني

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

  بزرگنمايي:

 

شايد اگر شما صاحب يک مغازه کوچک يا يک توليدي کوچک باشيد براي تبليغ خودتان به فکر چاپ يک بنر کوچک يا تراکت مي افتيد و اگر به فتوشاپ يا کرل دراو وارد باشيد در عرض چند ساعت تلاش يک آگهي يا بنر آماده مي کنيد و به خيال خودتان يک تبليغ ايجاد کرده ايد. اما تبليغات چيزي فراتر از اين هاست.

تبليغات چيزي بسيار فراتر آن است. برنامه تبليغاتي در واقع يک برنامه هماهنگ و جامع است که به دنبال برآورده ساختن اهداف ترفيعي شرکت بوده و در نتيجه مجموعه اي از آگهي هاي تبليغاتي است که از رسانه هاي مختلف و در يک دوره زماني پخش مي شوند. اگر چه ممکن است بر يک آگهي استوار باشداما
اغلب از چندين پيام در آگهي ها به گونه اي استفاده مي شود که که احساس يکساني را براي مخاطبين فراهم آورند.

creativeteam

ساخت و اجراي يک برنامه تبليغاتي اغلب مستلزم همکاري چندين شرکت و متخصصان آنهاست. اگر چه برخي شرکت ها به تنهايي تمام کارهاي مرتبط يا تبليغات را انجام مي دهند، اما در اغلب موارد شرکت ها از موسسات تبليغاتي براي تهيه پيام هاي تبليغاتي استفاده مي کنند. موسسه تبليغاتي  با خدمات محدود يک يا چند خدمت تخصصي نظير ارائه برنامه زمان بندي استفاده از رسانه ها، يا تهيه پيام تبليغاتي را ارئه مي دهند. موسسه هاي تبليغاتي با خدمات کامل اکثر يا تمام خدمات لازم براي تبليغات شرکت ها را ارائه مي دهند، که از جمله مي توان به تحقيق ، ساخت پيام، انتخاب رسانه، توليد و اجراي نهايي آگهي را نام برد. پنج موسسه بزگ تبليغاتي دنيا عبارتند از : جي والترز تامسون، مک کان اريکسون ورلدوايد، لئوبرنت ورلدوايد، BBDO ورلدوايد  و اگليوي اندمادر ورلدوايد.

تهيه برنامه تبليغاتي نيازمند افرادي با تخصص هاي مختلف است. موسسه تبليغاتي، صرف نظر از اندازه آن تخصص هاي زير را براي ساختن پيام و عملي کردن مفهوم آن نياز دارد:

مديريت مسئول : مدير ارشد مسئول يا مدير مسئول کانون عمليات سازمان است. اين شخص استراتژي کل برنامه تبليغي شرکت را تدوين مي کند، بر فعاليت هاي روزمره شرکت طبق برنامه نظارت مي کند، و رابط اصلي بين موسسه تبليغاتي و شرکت طرف قرار داد است. مدير مسئول بايد تضمين دهد که مشتري از حاصل کار راضي است و در عين حال اعضاي موسسه نيز استراتژي تعين شده را اجرا مي کنند

خدمات خلاقانه: افراد خلاق، کانون تلاش هاي ارتباطي موسسه تبليغاتي هستند. اين افراد، ايده هاي خلاقانه را مطرح کرده و آنها را تبديل به آگهي هاي تبليغاتي مي نمايند. اين افراد شامل مدير خدمات خلاقانه موسسه، آگهي نويس ها، ومدير امور هنري هستند. اين گروه، شامل هنرمنداني است که به اهداف بازاريابي جان مي بخشند و پيام هايي را خلق ميکنند که مورد علاقه مصرف کنندگان قرار مي گيرند.

خدمات تحقيق و بازاريابي: محققان در واقع مغز موسسه هستند. آنها به جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعاتي مي پردازند که به مديران مسئول موسسه، در تدوين  استراتژي کل کمک مي کنند. علاوه بر اين، آنها با جمع آوري و ارزيابي عکس العمل هاي مصرف کنندگان به انواع آگهي هاي تبليغاتي به تيم خدمات خلاقانه،  وبا ارائه اطلاعات دقيق درباره مخاطبين هدف به آگهي نويس ها کمک مي کنند.

برنامه ريزي رسانه ها: برنامه ريز رسانه ها، درواقع ستون برنامه تبليغاتي است. او به بررسي و تعيين اثر بخش ترين رسانه هاي ارتباطي پرداخته، و کاراترين ابزارها را براي رساندن پيام به مخاطبين با تعيين مکان، زمان و نحوه تحويل آن پيشنهاد مي نمايد.

با وجود اين بسياري از شرکت ها از ارتباطات بازاريابي يکپارچه استفاده مي کنند که در آن تبليغات تنها يکي از ابزارهاي ارتباط بازاريابي است. به دليل اين که IMC چيزي فراتر از تبليغات است، مديران مسئول، افرادي از خدمات خلاقانه، برنامه ريزي رسانه، تحقيقات، روابط عمومي، پيشبرد فروش و بازاريابي مستقيم، براي تدوين برنامه اي که به بهترين نحوي نيازهاي ارتباطي هر شرکت را برآورده سازد، در قالب تيم هايي با همديگر همکاري مي نمايند.

شما در سازمان خودتان از چه نيروهايي براي تدوين پيام ها و کمپين هاي تبليغاتي کمک ميگيرد؟

 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت