بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

الگوهاي فرهنگ سازماني مقالات بازاريابي

الگوهاي فرهنگ سازماني

  بزرگنمايي:

TMBA چکيده:
سازمانها هم همانند افراد داراي شخصيت هاي متفاوت اند.همواره بايد بر روي فرهنگ سازمان کار کرد تا متناسب با شرايط و مقتضيات و برنامه هاي راهبردي سازمان حرکت نمايد..(مقيمي،7،1380) تغييرات وسيعي که در محيط اقتصادي جهان به وجود آمده و شدت رقابت باعث شده است که به نقش مديريت استراتژيک و اجراي صحيح آن بسيار توجه شود.طراحي استراتژي مناسب براي سازمانها و اجراي سريع و موثر اين راهبرد ها؛معرف برتري نسبي يک سازمان است براي کسب اين برتري سازمانها بايد بتوانند سريع حرکت کنند و مهمترين عامل موفقيت  يا شکست در اين حرکت "فرهنگ سازمان" است.
پژوهش هايي که در مورد تاثير فرهنگ سازماني برسازمان صورت گرفته است همگي گوياي اين مطلب است که فرهنگ سازماني يکي از عوامل تاثير گذار برموفقيت سازماني است.هر سازمان براي خود داراي فرهنگ ويژه مي باشد.و هر حرکتي که بتواند به موفقيت بيانجامد بايد بر اثر شناخت واقعي فرهنگ سازماني باشد، چرا که در غير اين صورت حرکتهاي مذبور راه به جايي نخواهند برد. دراين تحقيق هدف محقق شناساندن الگوهاي نوين فرهنگ سازماني مي باشد.آشنايي با اين الگوهاي نوين فرهنگ سازماني باعث موفقيت سازمان در فضاي رقابتي موجود ميشود.

مقدمه:
فرهنگ در يک سازمان به مثابه شخصيت در يک انسان است.مفروضات بنيادي ,اعتقادات باورها, هنجارها وارزش ها  به عنوان مباني فرهنگي يک سازمان شالوده وجودي آن را تشکيل مي دهد.به عبارت ديگر فرهنگ سازماني که بسي بيش از منافع فردي و شخصي است موجب ثبات و پايداري سيستم اجتماعي مي شود. (طوسي,1372:11). فرهنگ سازماني بر الگوهاي پيوند دهنده چگونگي تفکر،احساس و عمل اعضا در ارتباط با موضوع هاي اساسي وابسته به انطباق بيروني و يکپارچگي دروني اثر مي گذارد.فرهنگ سازماني امور مجاز و غير مجاز را به يک سازمان منتقل مي کند و يک پيام صريح را به همه اعضا اعلام مي دارد،کساني که خود را با فرهنگ سازماني وفق ندهند به رغم همه شايستگي ها يا دستاوردها موفق نخواهد بود.آثار ويژه فرهنگ سازماني بر عملکردهاي سازمان از طريق مطالعات دقيق مبتي بر تجربه تعيين مي شود.اما واضح است که بسياري تصور مي کنند ميان اين دو مساله پيوند وجود دارد و شواهد تجربي تا حد زيادي اين ديدگاه را تاييد مي کند.باني عنوان کرده است که فرهنگ سازماني مي تواند منبع مزيت رقابتي باشد به اين شرط که اعمال اعضاي سازماني را که به فروش بيشتر يا قيمت پايين تر مي انجامد تقويت کند يا به شيوه هاي ديگري بر اعتبار مالي سازمان بيفزايد.بعلاوه فرهنگ سازماني بايد پديده اي باشد نادر ازاين جهت که داراي مشخصه هاي است که هيچ اشتراکي با فرهنگهاي سازمانهاي ديگر ندارد وبطور کامل قابل تقليد نيست و ازاين رو ديگر سازمانها نمي توانند از مشخصه هاي منحصر به فرد آن نسخه برداري کنند.نکته ديگر اينکه عملکرد افراد در سازمانهاي مختلف متعدد هستند و هر سازمان فرهنگ مربوط به خود را دارد.(مشبکي,456:1379)

 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي