بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟! نکات خواندني

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

  بزرگنمايي:

چه محصولي توليد مي کنيد؟

وقتي صحبت از يک شرکت، سازمان، موسسه، کارخانه و ... مي شود، اولين چيزي که به ذهن مي‌آيد، نوع محصولي است که آن مجموعه توليد مي‌کند. ولي بايد توجه داشت که محصول توليدي در واقع برآيند و ماحصل عناصر و عوامل بسيار متفاوتي است که آن شرکت يا مجموعه را مي‌سازند. به عبارت ديگر هر شرکتي در واقع يک سيستم است. سيستمي که اجزاء تشکيل دهنده آن مانند حلقه‌هاي زنجير به هم متصل هستند و هر کدام از اين حلقه‌ها کار و وظيفه خود براي رسيدن به هدف غايي شرکت يعني توليد محصول، را به عهده دارند. بنابراين در اين شرايط هر حلقه مفقوده مي‌تواند به انسجام شرکت ضربات جبران‌ناپذيري بزند و يا حتي ساختار شرکت را از هم بپاشد. حتي اگر همه حلقه‌ها سر جاي خود باشند ولي يک يا چند مورد از آنها ضعيف باشند و استحکام لازم را نداشته باشند، سيستم درست عمل نخواهد کرد. پس هميشه بايد مراقب حلقه‌هاي تشکيل دهنده زنجير بود و از سلامت و استحکام آنها اطمينان داشت. در مواردي بايد براي تقويت برخي از آنها چاره‌اي انديشيد. گرچه ممکن است بعضي از حلقه‌ها مهم‌تر از بقيه بوده و جايگاه تعيين کننده‌اي در پيشبرد اهداف شرکت داشته باشند، اما نبايد اين واقعيت را از نظر دور داشت که براي رسيدن به اهداف، تک تک حلقه‌ها اهميت خاص خود را دارند و بايد به فراخور اهميت‌شان به آنها توجه داشت.

در ابتداي مطلب از محصول به عنوان اولين حلقه‌اي که در شنيدن نام شرکت به ذهن خطور مي‌کند، نام بردم. اين حلقه از نظر فلسفه وجودي شرکت نيز بسيار مهم بوده و جايگاه نخست را به خود اختصاص مي‌دهد. گرچه از لحاظ ساختار سيستم و زنخيره توليد، آخرين حلقه محسوب مي‌شود و بقيه حلقه‌ها در جهت توليد و ارائه اين حلقه هدف‌گذاري مي‌شوند. در بسياري از موارد عنوان شرکت خود نمايانگر نوع محصول توليدي شرکت نيز مي‌باشد. براي مثال از عنوان «شرکت داده‌پردازي ...» مي‌توان دريافت که حيطه کاري آن نرم افزاري است و يا از عنوان «شرکت کشت و صنعت ...» برمي‌آيد که شرکت مذکور به کار توليد و فرآوري محصولات کشاورزي اشتغال داشته باشد. در اين مثال‌ها در واقع عنوان شرکت به صورت عبارت توصيفي است که نوع فعاليت آن را به شنونده ارائه مي‌کند. اين قبيل عنوان‌ها در حقيقت فقط يک نام و عنوان نيستند، بلکه معرفي حيطه کاري و فعاليت شرکت را نيز به عهده دارند.

البته در مواردي نيز ممکن است عنوان شرکت طوري انتخاب شود که به نوع فعاليت آن اشاره‌اي نداشته باشد و صرفا يک اسم باشد. مثل «شرکت تماشاگه راز» يا شرکت «آفتاب مهتاب».

 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت