بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

پديده اي جديد در صنعت تبليغات نکات خواندني

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

  بزرگنمايي:

ايده‌هاي جديد تبليغاتي معمولا سروصداي زيادي به پا مي‌کنند و اگر اين ايده‌ها از طريق شبکه‌هاي ملي نيز پخش شوند سروصدايشان بيشتر نيز مي‌شود. حال اگر يک ايده تبليغاتي در وسط يک برنامه پربيننده نيز پخش شود که تاثير دوچنداني پيدا مي‌کند. امروز مي‌خواهيم در مورد نسل جديدي از تبليغات صحبت کنيم که از اولين روزهاي به وجود آمدنش پايش به کشور ما نيز باز شد و بسياري از هم‌وطنان ما را دچار اشتباه کرد.

در بازي اتلتيکو مادريد و رئال مادريد حدود دو هفته پيش بود که بينندگان تلويزيوني تبليغات شرکت پارس آنلاين را در تابلوهاي دور زمين مشاهده کردند و گمان کردند که اين تبليغات را صداي و سيماي خودمان با دست‌کاري صحنه‌ها ايجاد کرده است، غافل از اينکه اين تبليغات يکي از به‌روزترين روش‌هاي تبليغاتي دنياست
اصل ايده اين تبليغ از شخصي‌سازي شده و يا به عبارتي از محلي سازي تبليغات صورت گرفته است و با استفاده از يک نوع فنّاوري به نام DBRLive تبليغات دور زمين را بر اساس محل پخش تبليغات اختصاصي کرده است. اين در حالي است که بينندگاني که در داخل استاديوم هستند همگي تبليغات معمولي هميشگي را در دور زمين مي‌بينيد و هيچ‌چيز غير عادي را مشاهده نمي‌کنند. اين روش فعلا در ليگ اسپانيا و فقط براي اروپا و خاورميانه راه‌اندازي شده و پيشگامي پارس آنلاين در استفاده از اين نوع تبليغات قابل‌تحسين است

اين نوع تبليغات را مي‌توان جزء تبليغات خلاق  و از نوع بازاريابي رويدادي يا همان  Event Marketing دسته‌بندي کرد و قطعا  به‌زودي گسترش زيادي در استفاده از اين نوع تبليغ خواهيم ديد. اين نوع تبليغات در اثر پيشرفت فنّاوري‌هاي فيلم‌برداري و پردازش تصوير صورت مي‌گيرد و به‌راحتي قابل پيش‌بيني است که به تبليغات دور زمين‌هاي فوتبال محدود نخواهد ماند و در  همه برنامه‌هاي پربيننده که پخش جهاني دارند  از اين نوع تبليغات خواهيم ديد.

با پيشرفت فنّاوري پخش ديجيتالِ برنامه‌هاي تلويزيوني، حتي مي‌توان آينده تبليغات بازرگاني تلويزيون را نيز به‌گونه‌اي ديگر تصور کرد. فرض کنيد که شما يک محصول داريد که فقط در سطح سه استان خوزستان، تهران و سيستان بلوچستان توزيع مي‌شود. و قصد داريد که تبليغات خود را در بين مسابقات جام ملت‌هاي آسيا پخش‌کنيد. اگر صداوسيما بتواند از فنّاوري پخش محلي استفاده کند، ديگر نيازي نيست که تبليغات شما براي ساير استان‌ها پخش شود و درنتيجه هزينه کمتري نيز خواهيد پرداخت، صداوسيما نيز مي‌تواند يک‌زمان مشخص از پخش خود را به چندين شرکت بفروشد و سود بيشتري از آن خود کند و در نتيجه يک سود دو طرفه هم براي پخش‌کننده و هم صاحب تبليغ ايجاد مي‌شود.

به نظر شما پخش محلي و شخصي‌سازي‌شده تبليغات را در چه موارد ديگري مي‌توان استفاده کرد؟

آيا در رسانه هاي ديگر مانند راديو هم مي‌توان از اين نوع تبليغات استفاده کرد؟

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بی توجهی توئیتر به آزار و اذیت‌های مجازی برخی کاربرانش

شیائومی به کاربرانش وام می‌دهد!

نرخ انواع تلویزیون‌‌ LED در بازار

گوگل مپس در اندروید اوتو به روزرسانی شد

گوشی 5G نوکیا با نصف قیمت عرضه می‌شود!

تشعشعات مضر گوشی های اپل و سامسونگ از حد استاندارد بیشتر است

قابلیت کاربردی نوت 10 پلاس که آن را از هواوی P30 پرو متمایز می‌کند

اختراعی که دوربین‌ها و عینک‌ها را دگرگون می‌کند!

لیست قیمت کنسول‌های بازی در بازار

فناوری اطلاعات و ارتباطات برای هر خانوار ایرانی چقدر هزینه دارد؟

سرویس استریم بازی انویدیا به زودی برای اندروید عرضه می‌شود

شیائومی mi band 5 در راه است

طرح‌های منتشر شده از اسمارت‌فون جدید وان‌پلاس

توسعه‌ی حالت رقابتی برای بازی Battlefield V لغو شد

بازی Need for Speed Heat نیاز به اتصال دائم به اینترنت نخواهد داشت

فیس آیدی آیفون 11 اپل از زوایای مختلف چهره‌ شما را شناسایی می‌کند

عکسی از گوشی اوپو Reno A برای نخستین بار منتشر شد

مدیرعامل AMD: در حال حاضر تمرکز چندانی روی CrossFire نداریم

ویوو از دو گوشی گیمینگ با اسنپدراگون 855+ رونمایی کرد

اولین گام فیسبوک در مقوله‌ خواندن افکار بشری

اطلاعات جدید منتشر شده از بازی Control

چگونه یک استوری اینستاگرام را که در آن تگ شده اید مجدداً استوری کنید؟

اشکال در گذرگاه بین الملل زیرساخت عامل قطعی اینترنت

مظنه انواع لپ تاپ 15 اینچ در بازار

عرضه نسخه موبایلی PES 2020 در ماه اکتبر

میلیاردرهای فناوری که سالانه فقط یک دلار حقوق می‌گیرند!

قیمت انواع تبلت‌های 4G در بازار

کاهش تمایل به تعویض گوشی در بین کاربران

آخرین قیمت گوشی‌های موبایل در بازار

شمار مشترکان اینترنت ثابت ایران از 9 میلیون عبور کرد

پلیس بیت‌کوین‌های یک هکر را به حراج گذاشت

هواوی نام تراشه کایرین 990 و تاریخ عرضه آن را تایید کرد

پیام‌رسان‌های داخلی در کما

قدرتنمایی هواوی P30 پرو در برابر آیفون X

اشتباه اپل به نفع کاربران تمام شد!

قیمت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در بازار

چطور بفهمیم چه کسانی پروفایل تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما را چک می‌کنند؟

افتتاح خیابان هوشمند آبی در قطر

10 عادت اشتباهی که باعث کوتاه شدن عمر تلفن همراه تان می شود

برق گرفتگی یک نوجوان هنگام شارژ موبایلش

اگر استیو جابز زنده بود چه نظری درباره‌ اپل داشت؟

نتیجه عجیب جستجوی گوگل برای آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون

در صورت قطع گوشی با رجیستری این مراحل را انجام دهید

تست مقاومت گوشی موبایلی که ریش هم می‌تراشد

دلیل پر شدن بی دلیل حافظه و آموزش خالی کردن حافظه گوشی اندروید

بالاخره آیفون دو سیم کارته شد

با ویژگی های هیجان انگیز اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید

دامنه‌ فارسی میلیونی شد

شیائومی جدید قدرت زوم باور نکردنی خواهد داشت

معرفی دستبند هوشمند شیائومی Mi Band 5 در آینده نزدیک