بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

پديده اي جديد در صنعت تبليغات نکات خواندني

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

  بزرگنمايي:

ايده‌هاي جديد تبليغاتي معمولا سروصداي زيادي به پا مي‌کنند و اگر اين ايده‌ها از طريق شبکه‌هاي ملي نيز پخش شوند سروصدايشان بيشتر نيز مي‌شود. حال اگر يک ايده تبليغاتي در وسط يک برنامه پربيننده نيز پخش شود که تاثير دوچنداني پيدا مي‌کند. امروز مي‌خواهيم در مورد نسل جديدي از تبليغات صحبت کنيم که از اولين روزهاي به وجود آمدنش پايش به کشور ما نيز باز شد و بسياري از هم‌وطنان ما را دچار اشتباه کرد.

در بازي اتلتيکو مادريد و رئال مادريد حدود دو هفته پيش بود که بينندگان تلويزيوني تبليغات شرکت پارس آنلاين را در تابلوهاي دور زمين مشاهده کردند و گمان کردند که اين تبليغات را صداي و سيماي خودمان با دست‌کاري صحنه‌ها ايجاد کرده است، غافل از اينکه اين تبليغات يکي از به‌روزترين روش‌هاي تبليغاتي دنياست
اصل ايده اين تبليغ از شخصي‌سازي شده و يا به عبارتي از محلي سازي تبليغات صورت گرفته است و با استفاده از يک نوع فنّاوري به نام DBRLive تبليغات دور زمين را بر اساس محل پخش تبليغات اختصاصي کرده است. اين در حالي است که بينندگاني که در داخل استاديوم هستند همگي تبليغات معمولي هميشگي را در دور زمين مي‌بينيد و هيچ‌چيز غير عادي را مشاهده نمي‌کنند. اين روش فعلا در ليگ اسپانيا و فقط براي اروپا و خاورميانه راه‌اندازي شده و پيشگامي پارس آنلاين در استفاده از اين نوع تبليغات قابل‌تحسين است

اين نوع تبليغات را مي‌توان جزء تبليغات خلاق  و از نوع بازاريابي رويدادي يا همان  Event Marketing دسته‌بندي کرد و قطعا  به‌زودي گسترش زيادي در استفاده از اين نوع تبليغ خواهيم ديد. اين نوع تبليغات در اثر پيشرفت فنّاوري‌هاي فيلم‌برداري و پردازش تصوير صورت مي‌گيرد و به‌راحتي قابل پيش‌بيني است که به تبليغات دور زمين‌هاي فوتبال محدود نخواهد ماند و در  همه برنامه‌هاي پربيننده که پخش جهاني دارند  از اين نوع تبليغات خواهيم ديد.

با پيشرفت فنّاوري پخش ديجيتالِ برنامه‌هاي تلويزيوني، حتي مي‌توان آينده تبليغات بازرگاني تلويزيون را نيز به‌گونه‌اي ديگر تصور کرد. فرض کنيد که شما يک محصول داريد که فقط در سطح سه استان خوزستان، تهران و سيستان بلوچستان توزيع مي‌شود. و قصد داريد که تبليغات خود را در بين مسابقات جام ملت‌هاي آسيا پخش‌کنيد. اگر صداوسيما بتواند از فنّاوري پخش محلي استفاده کند، ديگر نيازي نيست که تبليغات شما براي ساير استان‌ها پخش شود و درنتيجه هزينه کمتري نيز خواهيد پرداخت، صداوسيما نيز مي‌تواند يک‌زمان مشخص از پخش خود را به چندين شرکت بفروشد و سود بيشتري از آن خود کند و در نتيجه يک سود دو طرفه هم براي پخش‌کننده و هم صاحب تبليغ ايجاد مي‌شود.

به نظر شما پخش محلي و شخصي‌سازي‌شده تبليغات را در چه موارد ديگري مي‌توان استفاده کرد؟

آيا در رسانه هاي ديگر مانند راديو هم مي‌توان از اين نوع تبليغات استفاده کرد؟

 





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سامسونگ حافظه‌ فوق سریع eMRAM مبتنی بر لیتوگرافی 28 نانومتری به بازار عرضه می‌کند

سرویس اشتراک فایل رایگان و رمزگذاری‌شده موزیلا راه‌اندازی شد

ویندوز 10 به‌روزرسانی‌های دارای باگ را به‌صورت خودکار حذف می‌کند

مایکروسافت ویژگی اسکرول سریع موتور رندرینگ EdgeHTML را به کرومیوم می‌آورد

کادیلاک اسکالید ضدگلوله؛ محصول جدید AddArmor

تولید اولین پارچه عایق و مقاوم حرارتی توسط دانشمندان

سردمداری انرژی‌های تجدیدپذیر در عرصه ژئوپلیتیک دنیا

میتسوبیشی ASX مدل 2020 رونمایی شد

نسخه وب دایرکت مسیج اینستاگرام در راه است

دارپا به‌دنبال طراحی و تولید پانسمان هوشمند برای نیروهای نظامی است

دوربین RealSense T265 اینتل بینایی را به پهپاد و ربات‌ها می‌آورد

سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت و MIT برای فناوری خودران

آیا آیفون XI اپل می‌تواند در نقش منبع انرژی لپ‌تاپ‌ها ظاهر شود؟

کورتانا وظایف کاربران در اپلیکیشن To-Do را مدیریت می‌کند

دوچرخه بدون زنجیر NuBike معرفی شد

گوگل پیکسل 4 با قابلیتی شبیه به فیس آی دی عرضه می‌شود

طرح یک مسئله‌‌ ریاضی که هوش مصنوعی هرگز قادر به حل آن نیست

جهان‌های موازی و جهان‌های چندگانه: نگاهی جامع به نظریه‌ها و مفاهیم

اسپیس ایکس از اتمام ساخت نسخه پرواز آزمایشی استارشیپ خبر داد

نسخه‌ تولید محدود یاماها YZF-R1 معرفی شد

مشخصات باتری گلکسی اس 10 نسخه 5G و گوشی تاشدنی گلکسی F فاش شد

نوکیا 8.1 پلاس در تصاویر رندر، روزنه‌ای برای دوربین سلفی دارد

ریزر از اکوسیستم HyperSense به‌منظور تجربه‌ غنی گیمینگ رونمایی کرد

رایانه گیمینگ Area-51 ایلین ور به کارت گرافیک رادئون VII مجهز می‌شود

زوتاک از کامپیوترهای گیمینگ Mek Mini و Mek Ultra رونمایی کرد

دوچرخه جدید Cybic از دستیار دیجیتال الکسا بهره می‌برد

گلکسی S10 E سامسونگ بدون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی می‌شود

شرکت Ooma از دوربین مدار بسته‌ هوشمند Smart Cam رونمایی کرد

می 9 شیائومی با دوربین 48مگاپیکسلی و فناوری شارژ سریع معرفی می‌شود

پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ هیوندای برای فناوری خودران

RED، دوربین سه بعدی Lithium را برای کاربران گوشی هیدروژن وان معرفی کرد

ایسوس نخستین تبلت Chrome OS خود را برای استفاده در کلاس‌های درس معرفی کرد

سامسونگ احتمالا کار روی مدل جدید ایرباد IconX را آغاز کرده است

تصویر فاش‌شده گلکسی M20 بریدگی نمایشگر Infinity-V را نشان می‌دهد

پتنت جدید ال‌ جی خبر از توسعه‌ ساعت هوشمند جدیدی مجهز به دوربین می‌دهد

دوربین E-M1X المپوس، اوایل بهمن 97 رونمایی می‌شود

گوشی تاشدنی سامسونگ به حسگر دوربین IMX374 سونی مجهز می‌شود

کارت گرافیک انویدیا با لیتوگرافی 7نانومتری سامسونگ سال 2020 عرضه می‌شود

کلیک های جادویی! تکنیک‌های برنده شدن کالا در سایت‌های مدل پیشنهاددهی

نمایش عملکرد نسل جدید مرسدس بنز G کلاس در مسیرهای آفرود

لپ تاپ لتیتود 7400 دل با نمایشگر لمسی و 16 گیگابایت رم معرفی شد

سامسونگ مانیتور 49 اینچی خمیده و گیمینگ با وضوح تصویر QHD معرفی کرد

ال جی از آینه هوشمند و کمد لباس یکپارچه با دستیار گوگل اسیستنت رونمایی کرد

تبدیل مرسدس بنز X کلاس به خودروی طبیعت‌گردی

گلکسی M30 سامسونگ باتری عظیم 5 هزار میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت

پتنت جدید ال‌ جی خبر از گوشی هوشمند تاشدنی با نمایشگر بیرونی می‌دهد

بی ام و سری 8 کوپه مدل Night Sky معرفی شد

تصویر جدیدی از گلکسی اس 10 با نمایشگر Infinity-O و حاشیه‌های باریک‌ فاش شد

دل در حال توسعه لپ‌تاپی با دو نمایشگر قابل جدا شدن است

بهبود کیفیت تصویربرداری پهپادها و دوربین‌های ورزشی با پردازنده‌های جدید ARM