بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

پديده اي جديد در صنعت تبليغات نکات خواندني

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

  بزرگنمايي:

ايده‌هاي جديد تبليغاتي معمولا سروصداي زيادي به پا مي‌کنند و اگر اين ايده‌ها از طريق شبکه‌هاي ملي نيز پخش شوند سروصدايشان بيشتر نيز مي‌شود. حال اگر يک ايده تبليغاتي در وسط يک برنامه پربيننده نيز پخش شود که تاثير دوچنداني پيدا مي‌کند. امروز مي‌خواهيم در مورد نسل جديدي از تبليغات صحبت کنيم که از اولين روزهاي به وجود آمدنش پايش به کشور ما نيز باز شد و بسياري از هم‌وطنان ما را دچار اشتباه کرد.

در بازي اتلتيکو مادريد و رئال مادريد حدود دو هفته پيش بود که بينندگان تلويزيوني تبليغات شرکت پارس آنلاين را در تابلوهاي دور زمين مشاهده کردند و گمان کردند که اين تبليغات را صداي و سيماي خودمان با دست‌کاري صحنه‌ها ايجاد کرده است، غافل از اينکه اين تبليغات يکي از به‌روزترين روش‌هاي تبليغاتي دنياست
اصل ايده اين تبليغ از شخصي‌سازي شده و يا به عبارتي از محلي سازي تبليغات صورت گرفته است و با استفاده از يک نوع فنّاوري به نام DBRLive تبليغات دور زمين را بر اساس محل پخش تبليغات اختصاصي کرده است. اين در حالي است که بينندگاني که در داخل استاديوم هستند همگي تبليغات معمولي هميشگي را در دور زمين مي‌بينيد و هيچ‌چيز غير عادي را مشاهده نمي‌کنند. اين روش فعلا در ليگ اسپانيا و فقط براي اروپا و خاورميانه راه‌اندازي شده و پيشگامي پارس آنلاين در استفاده از اين نوع تبليغات قابل‌تحسين است

اين نوع تبليغات را مي‌توان جزء تبليغات خلاق  و از نوع بازاريابي رويدادي يا همان  Event Marketing دسته‌بندي کرد و قطعا  به‌زودي گسترش زيادي در استفاده از اين نوع تبليغ خواهيم ديد. اين نوع تبليغات در اثر پيشرفت فنّاوري‌هاي فيلم‌برداري و پردازش تصوير صورت مي‌گيرد و به‌راحتي قابل پيش‌بيني است که به تبليغات دور زمين‌هاي فوتبال محدود نخواهد ماند و در  همه برنامه‌هاي پربيننده که پخش جهاني دارند  از اين نوع تبليغات خواهيم ديد.

با پيشرفت فنّاوري پخش ديجيتالِ برنامه‌هاي تلويزيوني، حتي مي‌توان آينده تبليغات بازرگاني تلويزيون را نيز به‌گونه‌اي ديگر تصور کرد. فرض کنيد که شما يک محصول داريد که فقط در سطح سه استان خوزستان، تهران و سيستان بلوچستان توزيع مي‌شود. و قصد داريد که تبليغات خود را در بين مسابقات جام ملت‌هاي آسيا پخش‌کنيد. اگر صداوسيما بتواند از فنّاوري پخش محلي استفاده کند، ديگر نيازي نيست که تبليغات شما براي ساير استان‌ها پخش شود و درنتيجه هزينه کمتري نيز خواهيد پرداخت، صداوسيما نيز مي‌تواند يک‌زمان مشخص از پخش خود را به چندين شرکت بفروشد و سود بيشتري از آن خود کند و در نتيجه يک سود دو طرفه هم براي پخش‌کننده و هم صاحب تبليغ ايجاد مي‌شود.

به نظر شما پخش محلي و شخصي‌سازي‌شده تبليغات را در چه موارد ديگري مي‌توان استفاده کرد؟

آيا در رسانه هاي ديگر مانند راديو هم مي‌توان از اين نوع تبليغات استفاده کرد؟

 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت