اين پنج اشتباه را در بازاريابي رسانههاي اجتماعي خود انجام ندهيد
بازاريابي
بزرگنمايي:
براي اطمينان از موفقيت مالکيت اجتماعي و بازاريابي رسانههاي اجتماعي خود اشتباهات زير را انجام ندهيد:
نداشتن وبلاگ
اگر شما اهميت وبلاگنويسي را در شکلدهي هويت اجتماعي خود درک نميکنيد، هيچيک از موارد ديگر به شما کمک نخواهد کرد. وبلاکنويسي نه تنها از شما يک رهبر فکري ميسازد، باعث غني شدن رسانههاي اجتماعي شما ميشود. برندينگ اجتماعي شما به شدت به عملکرد وبلاگنويسي شما گره خورده است. توليد پستهاي به موقع که به انتظارات، مشکلات و اهداف مخاطبان شما اشاره ميکند برندينگ شما را تا حد زيادي بهرهمند و غنيسازي ميکند. نداشتن وبلاگ قبول کردن شکست در مالکيت اجتماعي است به اين معنا که شما قبول کردهايد حرفهاي مهمي براي گفتن نداريد.
بروزرسانيهاي متناقض
در نظر گرفتن مالکيت اجتماعي خود در فيسبوک، توئيتر، پينترست، گوگل پلاس، لينکدين، اينستاگرام، يوتيوب و ساير رسانههاي اجتماعي مختلف به معني به اشتراکگذاري محتواي سازگار است. شما بايد هر روز بستر رسانههاي اجتماعي خود را بروز رساني کنيد و يا حداقل شنبه تا چهارشنبه حتما بروز رساني داشته باشيد. همچنين شما بايد بيش از يکبار در روز توئيتر خود را بروز رساني کنيد. در طول سال 2015 با انرژي هر چه بيشتر رسانههاي اجتماعي خود را بروز کنيد. ابزارهاي زيادي وجود دارند که به برنامهريزي و انتشار بروزرسانيها کمک ميکنند از جمله tweetdeck,hootsuite, ،hobspot و غيره.
به اشتراکگذاريهاي بدون تفکر
شما بايد در مورد آنچه که منتشر ميکنيد مراقب باشيد، محتواي بيفکر به معني اشتراکگذاريهاي بدون جهت، بدون موضوع واقعي و بدون هدف است. شما ميتوانيد طرفداراني براي رسانههاي اجتماعي ايجاد کنيد و خلاقيت به خرج بدهيد. هشتگهاي مناسبي را طراحي کنيد که متناسب با خدمات شما باشند، هشتگهايي که راهحل ارائه دهند، الهامبخش باشند و به مخاطبان هدف شما انگيزه بدهند. به عنوان مثال اگر شما يک کارواش داريد يک هشتگ #RedCarTuesday ايجاد کنيد و خواستار تصاويري از اتومبيلهاي قرمز باشيد و هر روز سهشنبه براي تمام اتومبيلهاي قرمز تخفيف بدهيد. کارواش شما ميتواند محبوبترين کارواش در شهرتان باشد اگر فقط بروز رسانيهايتان را با کمي فکر انجام دهيد.
شخصيت مخاطبان شما چيست؟
کساني که مالکيت اجتماعي خود را در نظر ميگيرند، بايد به طور مستقيم در مورد شخصيت خريداران خود صحبت کنند. شخصيت خريداران شما در واقع مخاطبان هدف شما هستند.
اينها مردمي هستند که شما ميخواهيد با آنها ارتباط برقرار کنيد، دربارهي علاقهمنديها و خواستههاي حرفهاي آنها فکر کنيد. در مورد اينکه اهداف حرفهاي آنها چيست و چه مشکلاتي ممکن است در حرفه و کسبوکار آنها وجود داشته باشد؟ دستهبندي مخاطبان براساس شخصيت آنها سخت نيست فقط بايد نگاهي به مشتريان، همکاران، فروشندگان و دوستان خود بيندازيد.
شوخي ضعيف، زمانبندي ضعيف و يا هر دو
هرگز فکر نکنيد چيزي که براي شما خندهدار است حتما براي ديگران هم خندهدار خواهد بود. سعي کنيد قبل از اينکه مطلبي را بنويسيد کاملا در مورد آن فکر کنيد و سپس منتشر کنيد. يک شوخي نابجا و يا مطلبي در زمان نامناسب ممکن است باعث بازخوردها و شکايتهاي منفي بسياري در رسانههاي اجتماعي شما بشود و مشکلات بسياري را به وجود بياورد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/294/