آخرين مطالب

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم مقالات بازاريابي

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - وقتی فروشنده ای را استخدام می کنید، در واقع در حال استخدام آینده شرکت خودتان هستید.
مطلب زیر به ویژگی ها و خصوصیاتی اشاره دارد که موسسین جوان استارت آپ ها می گویند در
استخدام فروشنده ها در جستجوی آن ویژگی ها هستند.
در این مطلب از 13 تن از موسسین عضو در انجمن کارآفرینان جوان پرسیدیم که احساس
می‌کنند کدام ویژگی یا خصوصیت موفقیت یک استخدام در حوزه فروش را تضمین می کند؟
در مطلب قبل به 5 مورد از ویژگی ها و نقل فول ها پرداختیم، ادامه آنها را در این مطلب
دنبال می کنیم:
6- سه خصوصیت شخصیتی: هوش، شخصیت و انگیزه
بر خلاف دیگر نقش های سازمانی که در آنها یک مهارت تخصصی برای موفقیت کفایت می کند،
فروشنده های موفق باید با هوش، با شخصیت و با انگیزه باشند. ترکیب این ویژگی های
شخصیتی به ما این اطمینان را می دهد که آنها نه تنها قادر به خوب ظاهر شدن در برابر
خریداران هستند، بلکه بخوبی می توانند یک فروش را به نتیجه برسانند و در ادامه روابطی را
شکل دهند که نتایج و سودهای قابل توجهی را در دراز مدت برای خودشان و ما به ارمغان
بیاورند.
کریستوفر کِلی – Sentry Conference Centers
7- انعطاف پذیری
عدم پذیرش یک بخش جدایی ناپذیر از فرایند فروش هر محصولی است، خصوصا زمانی که تمرکز
ما بر تماس های از قبل هماهنگ نشده باشد. یک فروشنده خوب و فوق العاده به راحتی دلسرد
نمی شود و به آن عدم پذیرش به صورت شخصی نگاه نمی کند.
رابرت جی. مور – RJMetrics
فروشنده
8- هم حسی
فروشندگان باید بتوانند با مشتری ارتباطی نزدیک برقرار کند و با ارائه راهکار های مناسب از وی
حمایت و پشتیبانی به عمل آورد، بنابراین هم حسی در سطحی شخصی یکی از مهمترین
ویژگی ها می باشد. این خصوصیات در قالب کمتر صحبت کردن و بیشتر گوش دادن، توجه ویژه
داشتن به فرد و نگران انتخاب و نتیجه برای وی بودن خودش را نشان می دهد، بنابراین هم
حسی برای یک فروشنده یا تیم فروش بسیار حیاتی است.
کِلی آزِوِدو – She’s Got Systems
9- من به دنبال یک فروشنده نیستم – من یک مشاور می خواهم
من به دنبال یافتن کسی هستم که نقش خودش را به عنوان فروشنده ای که یخ به اسکیمو
می فروشد، نبیند؛ بلکه نقش خودش را به عنوان یک مشاور ببیند. او باید مشکلات و مسائل
منحصر به فرد مشتری بالقوه را بخوبی درک کند تا بتواند بهترین گزینه را بنا بر نیازهای وی
پیشنهاد دهد.
راهیل رِتیواالا – Fuzed
10- روابط گسترده و اطلاعات زیاد در رابطه با محصول
فروش رابطه ای با توانایی در برقراری و مدیریت ارتباط آغاز می شود. فروش نرم افزار به یک
سازمان برای استارتاپی که در حوزه فناوری فعالیت می کند، تا حد زیادی به سطح ارتباط و رفتار
افراد شاغل در آن سازمان بستگی دارد. به دنبال یافتن فروشنده ای هستم که سبدی از روابط
را به من عرضه کند، محصول ما را بخوبی درک کند و بخوبی قادر به انتقال ارزش های حالص از
استفاده از آن محصول باشد.
11- مهارت های ارتباطی با مردم
یک فروشنده نیاز به داشتن چیزی دارد که پدر من همواره از آن تحت عنوان مهارت های ارتباطی
با مردم یاد می کرد. بطور خلاصه، او باید در صحبت کردن با دیگران راحت باشد، به آنها احترام
بگذارد، خونسرد باشد و به نکات اجتماعی واقف باشد. شاید به نظر ساده بیاید، اما هرگز
نمی‌خواهم با فروشنده ای کار کنم که صبحت های مخاطب گوش فرا نمی دهد. عموما
فروشنده ها، سخنران هم هستند. من به دنبال یک شنونده هستم. من کسی را می خواهم
که بتواند نیازهای واقعی یک مشتری را به راه حل های ناشی از پیشنهاد های ما ربط دهد.
بریان مورِن – Get 10,000 Fans
12- سرسختی
من پیش از اینکه کسی را به عنوان فروشنده استخدام کنم، از هر طریق ممکن به تست کردن
وی اقدام می کنم: مثلا یک تماس از پیش هماهنگ شده با وی را پاسخ نمی دهم تا رفتار وی را
ببینم، در طی جلسه مصاحبه از وی می خواهم یکی از محصولات ما را معرفی کرده و آن را به
من بفروشد، به وی ایمیل می زنم و در ایمیل نام وی را اشتباه تایپ می کنم تا ببینم چگونه
عکس العمل نشان می دهد، پیشنهاد یا خواسته وی را رد می کنم تا ببینم در برابر طرد شدن
چه برخوردی نشان می دهد. هدف من از این کارها این است که ببینم آیا فروشنده مورد نظر
واقعا سر سخت هست و تمایلی به برنده شدن دارد یا خیر.
جون لوآیزا – www.JunLoayza.com
13- اعتماد به نفس (همراه با قدری غرور)
اعتماد به نفس، همراه با قدری غرور! بهترین فروشنده هایی که تاکنون ملاقات کرده ام،
شخصیتی قابل ستایش داشته اند، اعتماد به نفس داشتند و به چیزی که می گفتند کاملا باور
داشتند. هرگز فرصتی را از دست نمی دادند.
آدام دِگِرِید – Astonish
همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: استخدام , استخدام فروشنده , فروشنده , فروشنده حرفه ای




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي