بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

استراتژي هاي بازاريابي مايکل پورتر مقالات بازاريابي

استراتژي هاي بازاريابي مايکل پورتر

  بزرگنمايي:

براي موفقيت بايد استراتژي مناسب داشته باشيد تا بتوانيد در مقابل فشارهايي که در بازار موجود است مقاومت کنيد. مايکل پورتر به استراتژي که مي توان در جهت ايجاد مزيت رقابتي از آنها استفاده نمود پرداخته ومعتقد است.


استراتژي مايکل پورتر
استراتژي رهبري قيمت در اين استراتژي عرضه کنندگان کالا و يا توليد کنندگان کالا کالاي
خود را با پايين ترين قيمت به مصرف کنندگان عرضه مي کنند و از اين طريق سهم قابل قبولي از بازار را براي خود ايجاد مي کنند. در اين استراتژي با رهبري قيمت، خود بخود هزينه توليد با افزايش توليد و تقاضاي بالا کاهش پيدا مي کند، رقباي ضعيف حذف مي شوند، امکان ورود رقباي جديد کاهش پيدا مي کند، نفوذ در بازارهاي ديگر افزايش پيدا مي کند.


با توجه به مزيتهايي که از رهبري قيمت ايجاد مي کند هر کسب و کاري به راحتي نمي تواند رهبري قيمت را به عهده بگيرد اين استراتژي زماني با حداقل ريسک همراه است که شرکت توان مالي خوبي داشته باشد مجهز به تکنولوژي جديد باشد و قدرت توزيع گسترده اي داشته باشد و بتواند مواد اوليه ارزان تهيه نمايد.


استراتژي تمرکز دومين استراتژي مورد بحث ما مي باشد در اين استراتژي عرضه کننده کالا يا توليد کنندگان روي بخشي از بازار تمرکز مي کنند. مثلاً روي قشر خاصي از جامعه و با شناخت نيازها و خواسته هاي آنان مي توانند خواسته هاي اين قشر را شناسايي کنند و کالا با خواسته آنان توليد قيمت گذاري و عرضه نمايند در اين استراتژي چون روي قشر خاص تمرکز شده، تقاضا افزايش يافته مي توان فروش قابل قبولي داشت البته در اين استراتژي بازار محدود مي شود ولي هزينه تبليغات کاهش مي يابد و هزينه توزيع نيز کاهش مي يابد.


استراتژي سوم، استراتژي متمايز سازي است در اين استراتژي توليد کنندگان کالا را متمايز با ديگر توليد کنندگان رقيب توليد مي کنند و اين متمايز سازي مي تواند کيفيت کالا باشد در نتيجه بالاترين قيمت را روي کالا مي گذارند و معتقد هستند بالاترين کيفيت باعث بوجود آمدن قشر خاصي از مصرف کنندگان مي شود و اغلب براي اين قشر، قيمت مهم نيست بلکه کيفيت کالا است که در درجه اول اهميت مي باشد. اين استراتژي باعث مي شود بازار محدود به قشر خاصي از جامعه شود و عرضه آن نيز محدود شود و هدف افزايش سود از طريق متمايزسازي است.


جمع بندي
بکار گيري هر کدام از استراتژي هاي فوق، مزيت ها و مشکلات و محدوديت هايي را ايجاد مي کند ولي تجربه نشان داده است بکارگيري حتي يکي از اين استراتژي ها فشارهاي موجود را کاهش داده و مي توان مزيت رقابتي براي کسب و کار ايجاد کند و بکارگيري دو استراتژي بطور همزمان نيز امکان پذير مي باشد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي