بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

نقش و جايگاه مديريت و بازاريابي از ديدگاه علم قرآن و حديث مقالات بازاريابي

نقش و جايگاه مديريت و بازاريابي از ديدگاه علم قرآن و حديث

  بزرگنمايي:

مقدمه:

انسان از آغاز پيدايش خود و تا جايي که تاريخ مدون او نشان مي دهد زندگي خود را به صورت دسته جمعي و گروهي داشته است که لازمه آن تقسيم کار و مسئوليت و درجه بندي نقش افراد در گروه مي باشد، و اگر مفهوم مديريت را به صورت نسبي بپذيريم هر نوع تقسيم وظايف، بين گروهي از مجموعه انسانها ، مبين نوعي تقسيم بندي اهميت افراد در گروه و در نتيجه نشان دهنده نوعي طبقه بندي مديريت است. اين مفهوم از آنجا نتيجه مي شود که امروزه در تعريف مديريت گفته اند که در هر مجموعه اي از انسانها موضوع بودن يا نبودن مدير مطرح نيست بلکه موضوع ميزان درجه تاثير آن است چرا که مديريت عبارت از تاثيري است که يک فرد در يک مجموعه روي ساير افراد مي گذارد لذا در آن مجموعه هر کس به نسبت تاثيري که روي افراد دارد و نقشي که بعهده مي گيرد به همان نسبت نقش مديريت را ايفا کرده است.

در بحث مربوط به مديريت گاهي مديريت را به مفهوم خاص مديريت سازمانها که امروز در کتب مربوط به مديريت مطرح است گرفته اند و گاهي به مفهوم عام آن که شامل رهبري و هدايت در هر سطح و براي هر مجموعه اي از انسانها مي گردد.( Elgar, 2005).

در صورتي که مديريت را به معناي گرداندن بگيريم شامل هر نوع مديريت در هر سطح مي گردد و آنوقت مي توان مفاهيمي چون رهبري ، هدايت ، و امامت را نيز از موارد شمول آن دانست. همه مکتبها اعم از مکتبهاي مديريت (مکتب کلاسيک ، مکتب روابط انساني ، مکتب سيستم هاي اجتماعي و ...) مکتبهاي فلسفي و اجتماعي اذعان دارند که بشر براي ادامه حيات اجتماعي خود و رشد تعالي زندگي نيازمند رهبران و مديران است.

اختلافاتي که در مکتب هاي مختلف در اين مورد وجود دارد مربوط به نياز خصوصيات رهبران و نحوه گزينش آنها مي باشد. تاريخ بيشتر از هر چيز ديگر اهميت و نقش رهبران و مديران را ترسيم کرده است ، به طوري که برخي از مورخين و نويسندگان تمام پيروزي ها و شکست ها ، سازندگي ها و ويرانگريها و بالاخره سعادت و شقاوت بشر را در طول تاريخ مرهون رهبري هاي صحيح يا ناصحيح دانسته اند و هيچ عاملي را چون مديريت و رهبري براي سعادت و تعالي انسان موثر و نافذ نمي دانند.

 

دانلود مقاله با لينک مستقيم





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تبلیغات محتوایی چیست؟

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

چهار دلیل برای توسعه خط محصول

راهنمای جامع بازاریابی B2B

ایده‌‌های ارزان بازاریابی برای رونق کسب‌وکار

انتقال رهبری : نقش محوری بازاریابی در موفقیت رهبر جدید – بخش سوم

12 ایده برتر برای نمایش محصول

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

آیا می خواهید محصول یا خدمات جدیدی وارد بازار کنید؟

نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ

داستان برند: کداک، پیش‌گام دنیای عکاسی و نماد شکست در برابر تحول دیجیتال

هرآنچه باید درباره قرارداد فرانشیز بدانید

اینستاگرام چگونه پشت فیسبوک پنهان شده و میلیاردها دلار پول پارو می‌کند؟

بهترین و بدترین کمپین‌های برندینگ 2018

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما