بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي بازاريابي سياسي

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

  بزرگنمايي:

طراحي و اجراي يک کمپين انتخاباتي کاري دشوار و طاقت­ فرساست و گاهي به مدت چندين ماه و در طول تمام روزهاي هفته شما را درگير مي‌­کند.

در روز انتخابات يا نامزد مورد نظر ما و درواقع خود ما پيروز مي­شويم و يا شکست مي­خوريم. ولي هرچه به روزهاي پاياني نزديک مي­شويم استرس و فشارهاي کاري ما نيز به نحو چشمگيري افزايش مي ­يابد.

با وجود اين اگر يک کمپين انتخاباتي را به خوبي سازماندهي کنيم از بسياري از چالش­هاي ناخواسته رهايي پيدا مي­کنيم.

مشاوران انتخابات سياسي مراحل و در واقع گام­هاي مختلفي را براي طراحي و اجراي يک کمپين پيشنهاد کرده­اند. ما يک مدل پنج مرحله­اي را با الگوگيري از بنجامين کاتز معرفي و درواقع پيشنهاد مي­کنيم:

گام اول: استفاده از ابزار مناسب براي کمپين انتخاباتي

در عصر تبليغات سياسي مدرن، تکنولوژي چارچوب هر کمپيني را تشکيل مي ­دهد. استفاده از ابزارهاي تبليغاتي مناسب امکان به اشتراک گذاشتن آسان و سودمند اطلاعات و اتخاذ تصميمات آگانه را فراهم مي­کند.

گام دوم: استخدام پرسنل کمپين

هر کمپيني به سه جايگاه شغلي نياز دارد: مسوول امور مالي، گردآوري کننده کمک ­هاي مالي و مدير کمپين. بسته به اندازه و بودجه کمپين، کارکنان تمام وقت، مشاوراني که در کمپين هاي مختلف مشغول فعاليت هستند يا افراد داوطلب مي توانند اين مسووليت ها را بر عهده بگيرند.

گام سوم: بودجه کمپين

براي اينکه کمپين با موفقيت اجرا شود بودجه آن بايد به دقت تنظيم شود. اولين گام در اين زمينه تعيين تعداد آراء مورد نياز براي پيروز شدن است. براي اين منظور ما بايد با مراجعه به انتخابات گذشته، تعداد جمعيت يک حوزه انتخابيه، درصد افرادي که در انتخابات شرکت مي ­کنند و مقدار آراء لازم براي پيروزي را محاسبه کنيم. برنامه ­ريزي و بودجه ما بايد بر اساس اين اطلاعات تنظيم شود.

گام چهارم: تعيين راهبرد و پيام صحيح براي کمپين

راهبرد و پيام به شکلي فاحشي در کمپين هاي مختلف با هم فرق مي کنند. برخلاف قسمت­هاي ديگر کمپين، اين دو موضوع به طور مستقيم به باورهاي شخصي فرد کانديدا مربوط مي شوند. در ابتداي کمپين، شخص نامزد و اعضاي کليدي ستاد او بايد بحث­هاي روشني در اين مورد انجام دهند. اما اگر ذهنيات شخص کانديدا با ديدگاههاي رأي ­دهندگان متفاوت باشد، شخص نامزد بايد تصميم بگيرد که آيا مي­تواند روي مسائل ديگر متمرکز شوند يا خير.

گام پنجم: بخش اصلي اداره يک کمپين

پس از آنکه ابزارها، تيم، بودجه، راهبرد و پيام ما مشخص شدند، اجراي عملي يک کمپين آغاز مي ­شود. البته کمپين بايد طوري طراحي شود که در برابر تغيير شرايط آماده باشد؛ البته گاهي لازم است که مواردي که از پيش مهيا شده ­اند مورد بازنگري قرار گيرند اما اگر برنامه ­ريزي درستي داشته باشيم، عملکردهاي روزانه ما به نحو مناسب­تري اجرايي خواهند شد.

(برگرفته از سايت www.completecampaigns.com)




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم