بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

تکنيک بارش فکري نکات خواندني

تکنيک بارش فکري

  بزرگنمايي:

 

تکنيک بارش فکري

تکنيک بارش فکري (brainstorming) را دکتر الکس اس اسبورن در سال 1938 ابداع کرد. اين تکنيک که به اسامي مختلف مانند بارش افکار، طوفان فکري، طوفان ذهني و ... نيز ناميده مي‌شود، يکي از معرفترين تکنيکهاي خلاقيت است. بارش فکري يک تکنيک گروهي است و شرکت کنندگان طي جلسه‌اي در مورد يک مسئله يا مشکل به صورت گردشي ايده‌هاي في‌البداهه خود را بيان مي‌کنند. جلسه توسط يک سرپرست مديريت مي‌شود و يک نفر هم نظرات ارائه شده را روي تخته يادداشت مي‌کند.
اين تکنيک خلاقيت داراي دو مرحله مجزا است:


1- مرحلهي توليد ايده: هدف از اين مرحله توليد تعداد زيادي ايده است که توسط شرکت کنندگان به نوبت ارائه مي‌شود.

در مرحله توليد ايده قوانيني وجود دارد که بايد توسط همه شرکت کنندگان رعايت شود. اين قوانين عبارتند از:

   . هيچ فکر و ايده‌اي نبايد مورد قضاوت، ارزيابي و انتقاد قرار گيرد.
   . هر چه ايده‌ها دور از ذهن، بکر و جسورانه باشند، بهتر است.
   . هر چه تعداد ايده‌ها بيشتر باشد بهتر است.
   . تا زماني که افراد شرکت کننده ايده ارائه مي‌دهند، جلسه بارش افکار ادامه پيدا مي‌کند.


2- مرحلهي ارزيابي ايده: در اين مرحله ايده‌ها مورد ارزيابي قرار گرفته، برخي حذف مي‌شوند. تعداي با هم ترکيب مي‌شوند و ايده‌هاي جديد و کاملتري را به وجود مي‌آورند. در نهايت نيز ايده‌هاي برتر انتخاب و مورد استفاده قرار مي‌گيرند.


 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت