بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

تکنيک هاي خلاقيت نکات خواندني

تکنيک هاي خلاقيت

  بزرگنمايي:

انسان در دوران کودکي اشتياق فراواني براي کشف دنياي پيرامون خود دارد. کنجکاوي کودکان در مورد پديده‌هاي مختلف، آنها را وادار به پرسش‌هاي متعدد و بي‌پايان از بزرگترها مي‌کند. «چرا» کلمه‌اي است که به کرات مي‌توان از زبان کودکان شنيد:

چرا سطح پنير سوراخ سوراخ است؟
چرا آسمان آبي است؟
چرا برف سفيد است؟
و صدها چراي ديگر . . .

در تکنيکهاي خلاقيت نيز تکنيک چرا در واقع همانند چراهاي مکرر دوران کودکي است. اما با اين تفاوت که کودکان براي گسترش فهم خود از دنياي اطرافشان مي‌پرسند، ولي ما بزرگترها بايد با پرسش، دانستني‌هايمان را زير سوال ببريم تا به ايده‌هاي جديدي دست پيدا کنيم.

اين تکنيک آن قدر ساده است که بسياري از ما متوجه اهميت و نقش آن در حل مسائل و مشکلات نيستيم. اگر تسلط کافي نسبت به اين تکنيک داشته باشيم، مي‌توانيم از آن هم براي شناسايي و تعريف صحيح و کامل مسائل استفاده نماييم و هم در حين پرسش و پاسخ، ايده‌هاي جديد و ارزشمندي در مورد موضوع به دست آوريم. در واقع با اجراي اين تکنيک ساده به راحتي به منشاء و ريشه مشکلات پي ميبريم. در فرآيند اجراي تکنيک چرا، اين چراها و سوال و جواب‌ها آن قدر ادامه پيدا مي‌کند که به يک بصيرت و بينش در مورد موضوع و به يک جواب مفيد و موثر براي حل مسئله برسيم.

گرچه نبايد انتظار داشت که با به کارگيري اين تکنيک هر نوع مسئله و مشکلي را حل کرد، ولي مسلما استفاده از اين تکنيک به ما کمک مي‌کند تا موقعيت و وضعيت را بهتر و روشن‌تر مشخص کنيم و در فرآيند آن به ايده‌هاي جديد و مفيدي دست يابيم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت