بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اميد به زندگي در جوامع مختلف نکات خواندني

اميد به زندگي  در جوامع مختلف

  بزرگنمايي:

 اميد به زندگي در هر جامعه اي با بهداشت و سلامت جسمي و رواني افراد جامعه رابطه مستقيم دارد. در دهه هاي اخير با افزايش بهداشت عمومي و مراقبتهاي پزشکي، بهبود وضعيت تغذيه، کاهش مرگ و مير نوزادان و ... نرخ اميد به زندگي نيز افزايش پيدا کرده است.

از طرف ديگر اگر يک بررسي اجمالي به نرخ اميد به زندگي در کشورهاي مختلف جهان داشته باشيم، به راحتي مي توان به ارتباط بين اين شاخص با ميزان پيشرفت يا عقب ماندگي کشورها پي برد. به طوري که در اغلب کشورهاي پيشرفته، اميد به زندگي به طور بارزي بالاتر از کشورهاي عقب مانده مي باشد.

به طوري که در نقشه زير مي بينيد در کشورهاي اروپايي، آمريکاي شمالي، ژاپن و استراليا شاخص اميد به زندگي بالاتر از 80 سال است و در مقابل اغلب کشورهاي آفريقايي و همچنين افغانستان ازکمترين نرخ اميد به زندگي برخوردار هستند. به طوري که در برخي از اين کشورها اين شاخص حتي کمتر از 45 سال مي باشد. 

 

اميد به زندگي در کشورهاي مختلف

 شاخص اميد به زندگي در ايران نيز 70 تا 72 سال است که در بين کشورهاي منطقه بالاتر از افغانستان، پاکستان و عراق و پايين تر از عربستان مي باشد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت