بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

تهيه ليست کارهاي روزانه: بلي يا خير؟! نکات خواندني

تهيه ليست کارهاي روزانه: بلي يا خير؟!

  بزرگنمايي:

شرايط در قرن حاضر به گونه‌اي است که اغلب ما بسيار پرمشغله شده‌ايم. هر روز کارهاي زيادي هست که بايد انجام دهيم. گرچه در بسياري از موراد نمي‌توانيم کارهايي را که قصد انجامشان را داريم و برايشان برنامه‌ريزي کرده‌ايم، به اتمام برسانيم و در واقع هميشه از برنامه عقب هستيم.

پدر يکي از همکاران که در شهر کوچکي در مرکز کشور زندگي مي‌کند، براي چند روز به خانه پسرش در تهران آمده بود. يک روز هم به همراه همکارم به محل کارمان آمد. پيرمرد خوش صحبتي بود و از زندگي در شهر کوچکش مي‌گفت. وقتي از او در مورد تهران پرسيدم، انگار منتظر چنين سوالي بود. با هيجان جواب داد:

«من نمي دانم چرا در اين شهر همه عجله دارند. کسي راه نمي رود. همه در حال دويدن هستند. انگار هميشه ديرشان شده است. از صبح که بيدار مي‌شوند تا شب که به خانه برمي‌گردند، در حال دويدن هستند. حتي غذا خوردنشان هم با عجله است!»

شايد ما آنقدر در اين شرايط زندگي غرق شده‌ايم که خودمان متوجه نيستيم چقدر در انجام کارها عجله داريم و به قول معروف «بدو بدو مي کنيم» و البته شب خسته و کوفته از مشغله هاي روز و ناراضي از نحوه انجام کارها و همچنين خيل کارهاي ناتمام و بر زمين مانده، به خواب مي‌رويم تا فردا روز پر مشغله ديگري را آغاز کنيم. تا اين روزمرگي همچنان ادامه پيدا کند.

ولي آيا هيچ به اين فکر مي‌کنيم که اين همه تلاش بي وقفه براي چيست؟ چرا افرادي مثل پدر همکارم، علي رغم اين که خود را درگير چنين مشغله‌هايي نکرده اند، از زندگيشان هم راضي‌ترند؟ در ضمن کار عقب افتاده هم ندارند.

برخي از ما کارهاي روزانه‌مان آن قدر زياد است که بايد آنها را ليست کنيم تا فراموشمان نشود. ليستهاي بلند و بالايي که در انتهاي زمان پيش بيني شده براي انجامشان، فقط تعداد معدودي از آنها خط مي خورد و بقيه همچنان براي مدت مديدي در ليست جا خوش مي کنند. و البته اگر به موارد باقيمانده کمي بيشتر دقت کنيم، مي بينيم که اتفاقا اين موارد از جمله مهمترين کارهايي است که بايد انجام مي‌داديم ولي به عکس کارهاي را انجام داده‌ايم که جزو کارهاي کم اهميت هستند و چه بسا انجامشان زياد هم ضروري نبوده است!

تهيه ليست کارها و برنامه‌ريزي براي انجام آنها به خودي خود کار بسيار خوب و پسنديده‌اي است، به شرط آن که در به انجام رساندن آنها هم مصمم باشيم. به خصوص اين که سعي کنيم کارهاي مهم و تاثيرگذار را در اولويت انجام قرار دهيم. به قول برايان تريسي بايد ابتدا قورباغه بزرگ و زشت را قورت داد.

ولي اگر قرار باشد با نوشتن ليست انجام کارها، کارهاي غيرضروري را در اولويت انجام قرار دهيم و زماني براي انجام کارهاي ضروري و فوري باقي نگذاريم، اين ليست کردن‌ها و برنامه‌ريزي‌ها به جز تلف کردن وقت چيزي عايدمان نخواهد کرد. در اين حالت در واقع شايد به طور ناخودآگاه خودمان را بيشتر مشغول کارهاي کم اهميت مي‌کنيم تا زماني براي انجام کارهاي مهمتر (و احتمالا دشوارتر) نداشته باشيم!

ولي چاره کار چيست؟ چگونه مي توان جنبه‌هاي منفي ليست کردن و برنامه‌ريزي را حذف کرد و از جنبه‌هاي مثبت آن سود برد؟




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت