بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه در اولين قرار ملاقات بيشترين تاثير را بگذاريم؟ نکات خواندني

چگونه در اولين قرار ملاقات بيشترين تاثير را بگذاريم؟

  بزرگنمايي:

گذاشتن تاثيري خوب در اولين قرار ملاقات براي ايحاد رابطه بـا ديـگران بسـيار مهم است. در مسائل کاري، تاثير گذاري در اولـيـن قـــرار مـلاقـات بـراي ايـجـاد رابطه و يا بـرقـراري شـراکـت و رابطه اي سودمند و بادوام ضروري است.

همه مـا مـمـکن است با افرادي روبه رو شويم که در همان بـرخـورد اول مـــجذوب شـده و دوست داشته باشيم آنها را بهتر بشناسيم يا با آنها وارد کار شويم. اکثر اوقات اين افراد ا ز يکسري قانون هاي اصلي پيروي مي کنند که باعث مي شود بهترين تاثير را در برخورد اول روي فرد مقابلشان بگذارند.  

در اينجا 6 نکته ي اصلي و مهم در اين زمينه را برايتان آورده ايم.

1-  خوب لباس بپوشيد

البته درست است که اين روزها لباس پوشيدن در محل کار بسيار راحت شده است، اما براي گذاشتن تاثير، بايد روي لباس پوشيدنتان دقت ويژه داشته باشيد. لباستان را بايد با تناسب محلي که مي رويد و افرادي که با آنها ملاقات داريد انتخاب کنيد. لازم نيست حتما‌ً از لباسهاي گران و مارک دار استفاده کنيد، اما حفظ تميزي و مرتب بودن لباس مهم است.

2-  واضح صحبت کنيد

هنگام صحبت کردن با فرد مقابل، سعي کنيد تا مي توانيد کامل و مشخص حرف بزنيد. ملاقات با فردي که حرف هايش را نفهميد، غيرقابل تحمل خواهد بود.

آهنگ صدايتان ملايم ولي قابل فهم باشد. از درست و کامل تلفظ کردن کلمات واهمه نداشته باشيد. سعي کنيد تا آنجا که مي توانيد با گرامري صحيح صحبت کرده و از صحبت کرده به زبان عاميانه جداً بپرهيزيد. هميشه مودب و باوقار باشيد.

 3- اسم طرف مقابل را به کرات استفاده کنيد

حتماً برايتان اتفاق افتاده است. اگر کسي هنگام مکالمه اسمتان را مرتباً استفاده کند، شما احساس صميمانه تري خواهيد داشت. اين کار نشان مي دهد که شما حتي از اولين برخورد به فرد مقابل آنقدر توجه داشته ايد که اسمشان را حفظ کنيد.

 4-  کمي هم شوخي کنيد

شوخ طبعي اگر بجا و درسيت استفاده شود، بسيار خوب است. يک لطيفه يا خاطره بامزه خيلي سريع مي تواند محيط را دوستانه تر کرده و جو خوبي ايجاد کند. متاسفانه، اگر مراقب نباشيد و لطيفه ي بجا و مناسبي را انتخاب نکنيد، همه چيز برعکس خواهد شد. به همين دليل توصيه مي کنم که براي جلسه ي اول از تعريف لطيفه اجتناب کنيد. مي توانيد به جاي آن مطلب يا خاطره اي جالب تعريف کنيد.

5-  شنونده خوبي باشيد

يک شنونده خوب بودن آنقدرها هم که همه تصور مي کنند سخت نيست. در هنگام گفتگو با کسي، همه تلاشتان را بکنيد که او متوجه شود که حرفهايش را فهميده و خوب به او گوش مي کنيد. هر از چند گاهي مي توانيد سرتان را به علامت تاييد تکان داده يا از عبارات "مي فهمم، درست است يا..." استفاده کنيد. راه ديگري که باعث خواهد شد او مطمئن شود که حرف هايش را گوش داده ايد اين است که از او سوال بپرسيد. نکته‌ي بسيار مهم ديگر اين است که هيچگاه وسط حرف طرف مقابلتان نپريد. اين کار بسيار گستاخانه بوده و از ادب به دور است.

 6-  بگذاريد طرف مقابلتان مرکز توجه باشد

يکي ديگر از نکات مهمي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که هيچوقت خودتان را در راس توجه قرار ندهيد. اجازه بدهيد طرف مقابلتان مرکز توجه باشد. بدترين اشتباهي که ممکن است مرتکب شويد اين است که يکسره در مورد خودتان صحبت کنيد. با اين کار فرد مقابل تصور خواهد کرد که آدم خودخواهي هستيد. از طرفتان بخواهيد که در مورد خود بيشتر صحبت کند. با اينکار باعث خواهيد شد طرفتان بفهمد که به او توجه داريد و هم اينکه مطالب بيشتري درمورد او خواهيد فهميد که در آينده به دردتان مي خورد.

با رعايت اين شش نکته، مطمئن باشيد که در برخورد اول بهترين تاثير را روي فرد مقابلتان خواهيد گذاشت .

 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیش بینی صندوق بین‌المللی پول؛ ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2021 خواهد شد/ تهران جز پنج شهر اول دنیا

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت