بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی مديريت

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - موقع تعمق کردن و فکر کردن به فرصت های شغلی و استخدامی، اغلب بازاریابی به ذهن افراد
جویای کار خطور می کند و چنین فردی ممکن است از خودش بپرسد که یک فرصت یا جایگاه
بازاریابی شامل چه مواردی می شود و اینکه این افراد چه کارهایی را انجام می دهند؟
کار و فعالیت در عرصه بازاریابی لذت بخش و سرگرم کننده است. اغلب افرادی که در حوزه
بازاریابی کار می کنند مطمئنا به شما می گویند که در کار و حرفه خود با چالش های زیادی سر
و کار دارند که اصولا هم موضوعی است که اکثر بازاریابان همیشه خواهان آن بوده اند. دلیل این
موضوع هم این است که فعالیت بازاریابی همواره در حال تغییر کردن است؛ یعنی همیشه
تکنیک‌هایی برای یاد گرفتن هست، موردهایی عینی برای مطالعه وجود دارد و استراتژی هایی
در این صنعت وجود دارد که می توانند مورد جستجو قرار بگیرند.
آیا شایستگی لازم برای کسب موفقیت در بازاریابی را دارید، البته باید به این نکته هم توجه
داشته باشید که صدها شکل مختلف شغلی وجود دارد که ممکن است در مورد آن صحبت شود
و در گفتگو ها یا … مورد بحث قرار بگیرد. مشاغل حوزه بازاریابی فراوان بوده و به شدت وابسته
به شرکت، ساختار شرکت و مرتبه و جایگاهی دارد که در جستجو آن هستید.
نوع مشاغل
مدیر فروش یا سرپرست فروش دو مورد از مشاغل موجود در صنعت بازاریابی است. در این
موقعیت های شغلی، فرد شاغل در واقع شخصی است که بطور معمول و روزانه با یک مشتری
یا مراجعه کننده خاص در تماس بوده و برای هر مسئله ای در واقع نقطه تماس مشتری در
سازمان است. یکی دیگر از مسئولیت های این افراد تعریف کردن استراتژی های بازاریابی برای
شرکت خود برای کمک به توسعه و رشد و کسب و کار می باشد. شرکت اغلب شما در این
جایگاه سازمانی به عنوان یک مشاور یا فردی در نظر دارند که که مطمئن هستند می داند که
چگونه به بهترین شکل باید کسب و کار آنها را بازاریابی کند. وقتی مشتری شما را برای کار یا
مسئله ای نیاز داشته باشد، هر دو طرف شما(مشتری و مدیریت سازمان) را پاسخگو و مسئول
می دادند.
شما باید در این جایگاه شغلی یک ارتباط دهنده یا رابط خوب باشید و به عنوان یک رابط بین
اعضای تیم بازاریابان و فروشندگان و مشتریان برای همیشه نقش ایفا کنید. داشتن مهارت های
ارتباطی بسیار پیشرفته در این گونه مشاغل بسیار حیاتی است، چرا که شما همواره رو در رو با
مراجعین و مشتریان سازمان هستید.
بازاریابی
مشاغل پشت صحنه بازاریابی
در این صنعت همچنین مشاغلی وجود دارد که در پشت صحنه هستند و همیشه ارتباط
مستقیمی با مشتریان ندارند.
از مشاغل یا موقعیت های شغلی که کمتر مشتری یا مراجعه کننده محور هستند می توان به
مدیر برند یا مدیر محصول اشاره کرد. شما در این موقعیت شغلی ممکن است موضوعاتی را به
مدیر فروشی انتقال دهید که در ارتباط مستقیم با مشتریان شما است یا اینکه در محیط داخل
سازمان کارهایی را بدون ارتباط مستقیم و رو در رو با مشتری انجام دهید.
این موقعیت های شغلی نیازمند افرادی است که به خوبی بتوانند یک برند یا محصول خاص را درک کنند و از طرفی
از حس مسئولیت پذیری بسیار بالایی برخوردار باشند. کمک می کنید که استراتژی های خاص
بر اساس نوع محصول و خدمت و همچنین درک شما از ترویج و ترفیع بازار محصول تدوین شود.
بازار را بررسی می کنید، اطلاعاتی در رابطه با اینکه چه کسانی خواهان استفاده از محصول
هستند و چه عواملی فروش محصول را جلو می اندازد بدست می آورید. حتی ارائه های لازم
برای معرفی و اعتبار بخشیدن به محصول را تدارک می بینید که بر اساس آن مدیر فروش افدام
به معرفی محصول در جمع های مختلف می کند. ممکن است مسئول تدوین برنامه زمانبندی
برای طرح بازاریابی شامل بودجه، ارتباطات و سازماندهی منابع و … باشید.
مشاغلی از قبیل مدیر بازاریابی جزء آن دسته از کارهایی قرار دارد که مشمول تصمیم گیری
می‌شود. افراد دارای این عناوین شغلی کل سازمان بازاریابی را مدیریت کرده و افرادی تحت نظر
آنها کار و فعالیت می کنند که آنها مسئولیت کار این افراد را بر عهده دارند.
اصولا جایگاه شغلی مدیر بازاریابی نیازمند یک یا چند سال سابقه قبلی در موقعیت های
مشابه و مرتبط است و شخصی می تواند به یک مدیر بازاریابی ارتقاء پیدا کند که پیش از این
توانایی‌های خودش را در این زمینه به اثبات رسانده باشد.
نتیجه گیری
در این حوزه فرصت های شغلی بیشماری وجود دارد، اما اینکه آیا مسیر شغلی مناسبی
برای شما وجود دارد یا خیر، بسته به جستجو و تحقیقات خودتان دارد. شغل ها زیاد
هستند، اما بازار کار محدود است. پس پیش از هر چیز نیاز به تحقیق و بررسی زیاد وجود دارد.
پس از یافتن موقعیت مناسب باید خودتان را بازاریابی کنید و معرفی کنید.
به یاد داشته باشید که اگر قادر به بازاریابی خودتان نباشید، به سختی قادر به متقاعد کردن یک
مدیر دیگر برای اثبات خود به عنوان فرد لایق برای کار و فعالیت بازاریابی هستید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تحریم‌ها رفتار صنایع مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ نرخ ارز باید در بازار تعیین شود

خسارت‌های اقتصادی اظهارات جنجالی ظریف در سال‌های اخیر

وزیر نفت : بنزین سهمیه بندی و گران نمی شود

معرفی یک ایرانی به عنوان کار آفرین ملی سال.

اعضای تیم باید یادگیری را یکی از وظایف کاری خود بدانند

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا

Customer Journey چيست؟

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

استفاده بهينه از داده هاي بزرگ براي افزايش فروش

شفاف سازي مديريت کسب و کار آنلاين

چطور متقاضيان استخدام را سوال‌پيچ کنيم؟

10 نکته براي مديريت خود

راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط شنيداري

مديريت

هماهنگي در سازمان

کارهاي روزانه خود را ليست کنيد

موفق‌ها چگونه زمان‌شان را مديريت مي‌کنند؟

15 فعاليت روزانه مديران موفق

تکنيک شش کلاه تفکر

مديريت ريسك: رويكردي نوين براي ارتقاي اثربخشي سازمانها

17 توصيه مهم در مديريت

7 اشتباه در مديريت زمان

ضرورت ها و الزامات آزادسازي بازار پول

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

چطور اعتماد مشتريان را به دست آوريد

هوش هيجاني خود را ارتقا دهيد

حتي پس از 8 ساعت کار هم انرژي داشته باشيد

مدل S.O.S براي رسيدن به اهداف

چگونه به کارمندان کارآموز انگيزه بدهيم؟

فرار از قربانگاهي به نام دفتر کار در سال 92

چگونه مي توان قابليت هاي مديريتي را بهبود بخشيد؟

اولويت دانش فني در صنعت نفت

ابزار کشف نيازهاي انگيزشي اعضاي گروه

چرا به اين راحتي دروغ مي گوييم؟!

براي خدمات بانکي، چه ميزان کارمزد بپردازيم؟

آيا اقتصاد جهان منسجم خواهد بود؟

تهديد تجارت آزاد با توافق هاي دو جانبه

10 سوال که بايد قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسيد

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

چگونه در شرايط متفاوت رشد، مديريت کنيم؟