بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

7 راه براي ساختن يـــــک نام تجاري موفق مقالات بازاريابي

7 راه براي ساختن يـــــک نام تجاري موفق

  بزرگنمايي:

جيمز باند چگونه به برندي بـــــــا نيم قرن سابقه تبديل شد؟
درست است که جيمز باند بريتانيايي است، اما استراتژي هاي نام تجاري وي جهاني است. در اينجا رهنمودهايي از تجربه برند جهاني «جيمز باند» آمده است تا بتوانيد به کمک آن نام تجاري خود را به شهرت برسانيد.

نام تجاري باند که قدمت آن به بيش از 50 سال مي رسد، بسيار بزرگتر از هر بازيگري است که نامش بر ذهن ها حک شده است. اين نام تجاري، کاملا مقياس پذير است، هميشه طي يک روند حرکت کرده و به طور مستمر نوآورانه است. نگاهي دقيق و موشکافانه به جيمز باند به عنوان يک نام تجاري، هفت درس جهاني را براي هر شرکتي که در جست وجوي ستاره شدن نام تجاري اش است، بر ملا مي کند:

1 داستان

هر نام تجاري بزرگ بايد يک داستان بزرگ داشته باشد، به عبارتي بايد داراي «داستان موفقيت» باشد. شما به داستاني نياز داريد که پايه و اساس وفاداري را ايجاد کند و مردم را براي دنبال کردن آن ترغيب کند. يک داستان قانع کننده به ايجاد دلبستگي عاطفي به يک نام تجاري کمک مي کند و دستيابي به توازن صحيح «آشنا» و «جديد»، در بطن و قلب تمام داستان سرايي هاي بزرگ امکان پذير است. در ابتداي هر بخش عملياتي در فيلم هاي جيمز باند، شما مي دانيد چه چيزي را از باند انتظار داريد و او همواره تمامي انتظارات شما را همراه با خلاقيت و نوآوري (حتي بسيار بيشتر از آنچه انتظار داريد) برآورده مي کند و هميشه شما را شگفت زده مي کند.

2 سبک

نام هاي تجاري موفق مي دانند که خوب به نظر رسيدن بخشي از کسب وکار در جهان طراحي و آگاهي است.

تصميمات خريد از دو منظر سودمندي و زيبايي انجام مي شود، حال چه در مورد خريد يک ساعت مچي باشد و چه خريد يک کفش پياده روي. مشتريان نماد سبک را به عنوان راهي براي بيان گفتن اينکه «من سليقه خوبي دارم» مي پوشند. همان طور که در جيمز باند مي بينيم، هر يک از شش بازيگر اين نقش از سبک خاصي استفاده مي کنند.

اگر طراحي خوب بخشي از استراتژي شرکت شما نيست، هيچ انتظار نمي رود که محصولات شما همانند محصولات باند به خوبي عمل کنند و اثرگذار باشند، پس شما بايد محصولات خود را به گونه اي خوب طراحي کنيد تا نمايانگر سبک و سليقه افراد باشند.

3 تيم

باند پشتيبان هاي بيشماري دارد. اين نام تجاري همچنين داراي يک سري از مارک هاي هميشه حاضر و آماده همانند استون مارتين، سوني، بريتيش ايرويز و امگا است تا از آن پشتيباني کند. شرکت BMW نيز از فيلم باند براي بازاريابي يک ماشين جديد ورزشي مدل Z استفاده کرد. در افکار عمومي همچنين انتظار مي رود که فيلم بعدي جيمز باند حتي مي تواند بيشتر از فيلم هاي قبلي در کاربرد محصولات مورد استفاده قرار گيرد. اين صحبت ها ممکن است باعث بروز برخي تملق گويي ها شود، اما در واقع اين همکاري ها با پيروي از مدل برد – برد به پوشش بسياري از هزينه هاي اين نوع فيلم ها کمک مي کند و براي هر دو طرف سودي فزاينده خواهد داشت. اين روش، يک روش 3=1+1 براي تبديل به برند شدن است که براي شرکاي استراتژيک ارزش افزوده ايجاد مي کند و ديد مشتريان را نسبت به آن برند خاص باز مي کند.

4 جنسيت

جنسيت، ستون اصلي نام تجاري شرکت نيست، اما براي نام تجاري باند، عنصر کليدي است.

اگر شما در حال فروش ابزارآلات، نوشابه يا وسايل الکتريکي هستيد، ممکن است اين امر ضروري به نظر نرسد و جنسيت خيلي اهميت نداشته باشد،

اما براي تشويق و ترغيب کردن مشتريان براي استفاده از نام تجاري شما، اين موضوع کاملا ضروري است.

5 تکنولوژي و فن آوري

پشت هر نام تجاري همانند «باند» تکنولوژي وجود دارد که همانند جادوگري عمل مي کند که ديگر رقيبان را خلع سلاح مي کند. همچنين تيتراژها و عناوين فيلم از مسائل بسيار مهم هستند که در «باند»، همواره از لحاظ فني نوآورانه بوده است. بديهي است در دنياي کسب و کار امروزي، استفاده از تکنولوژي براي مشهور کردن و برجسته ساختن هر نام تجاري، از الزامات و ضروريات جدانشدني از شهرت است. اگر شما از تکنولوژي، بهره هاي لازم را نبريد، خود را در معرض خطر قرار داده ايد.

6 رسانه ها

باند، صرفا يک فيلم نيست و هر کدام از بخش ها و قسمت هاي آن بيشتر يک رويداد فرهنگي است. چه کسي مي تواند اسکاي فال باند و ملکه اليزابت را در مراسم افتتاحيه بازي هاي المپيک سال 2012 فراموش کند؟ شکار فرصت هاي مناسب تقريبا تمام جنبه هاي هر چيزي را پوشش مي دهد و استراتژي «تصاحب لحظه ها»، براي به حداکثررساني همه گير شدن نام تجاري، ممکن است همان ابزاري باشد که شما بدان نياز داريد و اين امر از طريق رسانه ها ميسر خواهد شد.

7 آرم

آرم يک موضوع کلاسيک است. اين نکته که در سال 1962 توسط جوزف کاروف در سال 1962 طراحي شده است، قدرت ماندن در عرصه را اثبات کرده است. آرم هاي خوب طراحي شده، زماني به صورت يک نمونه تصويري از يک نام تجاري در ذهن مردم حک مي شوند که کيفيت فوق العاده آنها به طور مداوم در بيش از يک دوره همچنان پايدار باشد و اين دقيقا کاري است که آرم «007» براي بيش از نيم قرن انجام داده است. فرمول ارائه شده توسط جيمز باند، آن را به يک برند درخشان تبديل کرده است. شرکت شما در اين خصوص چگونه است؟ هر کدام از اين هفت درس، شما را به اندازه کافي براي غلبه بر ديگر رقبا تجهيز خواهد کرد و يک نام تجاري فوق العاده را براي شما به ارمغان مي آورد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي