برند فراتر از بازاریابی مقالات بازاريابي

برند فراتر از بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - تصور کنید که در شرف آغاز کردن یک مسافرت به طول تمام سال ها و روزهای باقی مانده از
زندگی خودتان هستید. بروشورهایی برای یک محل اقامت لوکس دریافت کرده اید. اتاق های این
مرکز اقامتی خیلی با شکوه است: کف این اتاق ها کاملا بی عیب و نقص است. تصویر تهیه و
ارائه شده از بشقاب های استفاده شده در رستوران این مرکز فوق العاده لذت بخش است.
در این مرحله احتمالا خدمت و محصول مورد نظر به شما فروخته شده است.
شما به هتل می روید. فضای اتاق کثیف و نامرتب است. غذا به سختی قابل قبول است.
خدمات هتل در بهترین حالت بصورت خیلی بی ادبانه ارائه می شود. وقتی به مدیریت شکایت
می کنید، با بی تفاوتی روبرو شده یا شاهد سکوت آنها هستید.
هتل را در حالتی کاملا ناامید و نگران کننده ترک می کنید. یعنی نسبت به تمام فعالیت های
شرح داده شده در فعالیت های بازاریابی خود، به شکل تاسف باری کم کاری کرده اند.
برندینگ به مراتب در سطوحی بالاتر از بازاریابی قرار می گیرد. برندینگ هرگز به موفقیتی دست
پیدا نمی کند مگر اینکه از هر حیث اطمینان حاصل شود که تمام زمینه های کسب و کار بازتاب
دهنده، حامی و پشتیبان قول های مطرح شده از طرف برند است. یکی از با ارزش ترین
دارایی‌های شما – مردم (افراد شما) – باید در بیان و انتقال لفظی و عملی برند شما آموزش
دیده و تبحر کامل داشته باشند. این قدم خصوصا برای کسب و کارهای فعال در حوزه خدمات که
محصولی قابل لمس با دست مشتری ندارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
پیشنهاد‌های آنها به مشتری در واقع دارایی های نرمی از قبیل دانش، تجربه و مردم است.
کارکنانی که خود به قول و حرف برند عمل نمی کنند، در واقع عامل اصلی مرگ یک کسب و کار
هستند. حرف من را باور نمی کنید؟ مثلا می توانید برای نمونه به نظرات کاربران بر روی
سایت‌های بی طرف که بازتاب دهنده نظرات مشتریان و کاربران یک صنعت خاص هستند مراجعه
کنید، مثلا سایت TripAdvisor.com که نمونه خارجی این کار در صنعت هتلداری است. در بین
نظرات به راحتی می توانید نظرات منفی مشتریان در رابطه با خدمات منفی دریافت شده از
هتل‌ها را پیدا کنید. بطور عکس، کارکنانی که همواره در اعمال و رفتار خود بازتاب دهنده بی چون
و چرای تبلیغات و قول های برند هستند، می توانند یک کسب و کار را به سوی ستاره شدن
هدایت کند.
برند
برند : مجموعه تمام اجزاء
بر خلاف آنچه بسیاری تصور می کنند، برند تنها یک لوگو، شعار یا یک بروشور زرق و برق دار
نیست. در عوض، یک برند قوی ترکیبی است از چندین و چند جزء که همگی به نوبه خود ضروری
بوده و شامل مواردی چون تعاملات با مشتری، ارتباطات کارکنان، فلسفه وجودی شرکت و
فعالیت های بازاریابی و تبلیغات می شود.
برند شما تا کارکنان، مشتریان، رسانه ها و حتی فضای عمومی کسب و کار شما که بازگو کننده
داستان کسب و کار شماست نیز گسترش پیدا می کند. اگر این اجزاء بطور یکسان و مستمر به
تقویت برند شما نپردازند، مشتریان شما ناراضی می شوند. تاثیر منفی برداشت آنها، در صورت
انتقال به دیگر مشتریان یا رسانه ها، می تواند تاثیر مستقیمی بر کسب و کار شما داشته باشد
که خود موجب پایین رفتن ارزش برند شما و ایجاد کج فهمی در رابطه با شرکت و برند شما در
بازار می شود و در نهایت موجب فراری دادن مشتریان بالقوه، کارکنان و سرمایه گذاران جدید
می‌شود.
از طرف دیگر سازگاری و یکپارچگی نام تجاری در تمام اعضاء و بخش ها، در تمامی سطوح
سازمانی کمک می کند تا یک سازمان رشد کرده و شکوفا شود. برندهای قوی موجب رشد
فروش می شوند. شرکت از جایگاه بهتری برای جذب و نگهداری بهترین کارکنان خود برخوردار
می شود. خریداران ارزش نهفته در برند شما را درک و لمس می کنند و به دنبال شکل دادن یک
شراکت با کسب و کار شما بر می آیند و این در حالی است که سرمایه گذاران ارزش برند و
کسب و کار شما را به عنوان یک دارایی با ارزش در نظر می گیرند.
برندینگ از طریق کارکنان شما
کارکنان شما یکی از حیاتی ترین نقاط تماس برای مشتری شما هستند. در مطلب بعدی
گام‌هایی را برای شما یادآور می شوم که از طریق آنها می توانید اطمینان کسب کنید این
کارکنان در بهترین شکل و حالت ممکن معرف برند شما هستند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات

تاثير اينترنت بر ارتباطات بازاريابي

نکاتي ساده اما حياتي براي توسعه بازار

چگونه به يک ستاره بازاريابي ديجيتال تبديل شوم؟

بازاريابي دهان به دهان ؛مثبت يا منفي

مذاکره

الگوهاي فرهنگ سازماني

بررسي عوامل موثر بر انتخاب کانال هاي توزيع