سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - چند دور کامل از تحقیقات بازار در یک بنگاه تجاری می تواند هزاران هزار بخش یا مجموعه
اطلاعاتی را برای مجموعه شما فراهم آورد که باید بگونه ای مدیریت شده که به مدیران این
اطمینان را بدهد که این مجموعه های اطلاعاتی در کل برای تصمیم گیرندگان ایجاد ارزش
می‌کنند. استفاده از سیستم اطلاعات بازاریابی رویکردی است برای کار کردن و کنار آمدن با
حجم انبوهی از اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار که برای مراجعین یا حتی به منظور حمایت و
پشتیبانی از استفاده این اطلاعات توسط مالک یک کسب و کار کوچک.
یک سیستم اطلاعات بازاریابی شامل سه بخش می شود:
1- سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر که برای تحلیل اطلاعات و تهیه گزارش ها مورد استفاده قرار می گیرد.
2- یک سیستم برونداد برای تصمیم گیرندگان حوزه بازاریابی و تبلیغات.
3- چهار نوع اطلاعات که می توانند توسط سیستم اطلاعات بازاریابی مورد تحلیل قرار بگیرند.
یک سیستم اطلاعات بازاریابی چه وظایفی را انجام می دهد؟
یک سیستم اطلاعات بازاریابی یا MIS یک ابزار مطلوب برای متخصصین حرفه ای تحقیقات بازار
است، چرا که این ابزار مجموعه ای جامع از وظایف را ارائه می دهد. یک سیستم اطلاعات
بازاریابی می تواند برای تشخیص نوع اطلاعات که تصمیم گیرندگان در حوزه تبلیغات و بازاریابی به
آنها نیاز دارند، مورد استفاده قرار بگیرد که در مجموع یک وظیفه بسیار مهم تلقی می شود.
وظایف عمومی تر این سیستم شامل ظرفیت جمع آوری اطلاعات و سپس دسته بندی و منظم
ساختن آن برای استفاده های آتی می باشد. یک سیستم اطلاعات بازاریابی اطلاعاتی را که
جمع آوری می کند، حفظ و نگهداری کرده و موجب می شود تا این اطلاعات برای تحلیل دیگر
اطلاعاتی که در مراحل بعدی جمع آوری می شود، مورد استفاده قرار بگیرد. در نهایت یک
سیستم اطلاعات بازاریابی می تواند برای توزیع اطلاعات مرتبط بین مدیران مختلفی که از آن
اطلاعات برای ترفیع و ترویج محصول و خدمات استفاده می کنند، به کار گرفته شود. و البته از
آنجاییکه استفاده از یک سیستم اطلاعات بازاریابی تحت نظر و هدایت یک محقق بازار است، این
اطلاعات در زمان مقرر تحت اختیار مراجعین و مشتریان مختلف سازمان قرار می گیرد.

یک سیستم اطلاعات بازاریابی از چه نوع اطلاعاتی می تواند استفاده کند؟
از آنجائیکه یک سیستم اطلاعات بازاریابی بگونه ای طراحی شده است که سیستم و نظام چند
وظیفه ای باشد، قادر به اداره کردن چند نوع مختلف از اطلاعات است. یعنی چندین منبع مختلف
برای یک سیستم اطلاعات بازاریابی تامین اطلاعات می کنند که عبارتند از:
پایگاه داده های به دست آمده اطلاعات داخلی شرکت هوش بازاریابی تحقیقات بازاریابی سیستم اطلاعات بازاریابی می تواند وظیفه تولید و طبقه بندی مجموعه گزارش هایی برای
رده‌های مختلفی از تصمیم گیران سازمانی را بر عهده داشته باشد.
چه نیازهایی توسط یک سیستم اطلاعات بازاریابی برطرف می شود؟
پایگاه داده های به دست آمده
حجم بسیار بالایی از اطلاعات در قالب پایگاه های داده در دسترس می باشد و یک بدنه
شگفت‌آور از داده های مختلف نیز بدون هیچ هزینه ای می تواند در اختیار شرکت های قرار
بگیرد. به عنوان مثال، پایگاه های داده دولت حاوی اطلاعات مختلف در زیمنه اقتصاد و اطلاعات
جمعیت شناختی در رابطه با تک به تک افراد، گروه ها و شرکت ها می باشد.
اطلاعات داخلی شرکت
اطلاعات بدست آمده از فعالیت های فروش و بازاریابی به سیستم اطلاعات بازاریابی ارسال
می‌شود و سپس در مرحله بعدی تفسیر اطلاعات در بین پایگاه های داده مختلف فرایند تولید
گزارش را مقدور می سازد. همچنین، ترکیب سیستم اطلاعات بازاریابی با زیرساخت اینترانت
داخلی شرکت می تواند دسترسی به اطلاعات واحدهای مختلف کسب و کار، پایگاه های داده
سازمانی و حتی اطلاعات کارکنان را نیز مقدور سازد. منظور از اینترانت یک شبکه ارتباطات
داخلی شرکت است.
هوش بازاریابی
تمامی اطلاعات مرتبط با محیط بازار می تواند از طریق فعالیت های اطلاعاتی هوشمند که به
نظارت بر وبسایت های رقبا، نشریات تجاری صنعت و مشاهدات بازار توسط مردم در ترانشه ها
تعلق دارد، مورد دسترس قرار بگیرند. دیگر راه های ممکن برای برای هوش بازار شامل
نمایشگاه‌های تجاری، صحبت کردن با مشتریان و مراجعین، گفتگو با توزیع کنندگان در حین انجام
کار و فعالیت و شرکت در فعالیت هایی از قبیل استخدام خریداران مخفی و آزمایشی و خرید و
تست کردن محصولات و خدمات رقبا می شود.
تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی و اطلاعاتی که از این تحقیقات در یک سیستم اطلاعات بازاریابی جمع آوری
شده است شامل اطلاعاتی از گزارش تحقیقات سندیکا و گزارش های تحقیقاتی سفارشی
می‌شود که ممکن است از منبع تحقیقات ثانویه یا تحقیقات اولیه جدید حاصل آمده باشد. هر قدر
اطلاعات تحقیقات بازار در رابطه با محیط کسب و کار، رقبا و مشتریان خاص و منحصر به فرد تر
باشد، در مجموع ارزش بیشتری برای شرکت و سازمان هم دارد.


برچسب ها: MIS , اطلاعات بازاریابی , سیستم اطلاعات بازاریابی
برچسب ها: MIS , اطلاعات بازاریابی , سیستم اطلاعات بازاریابی
No Internet Connection
  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for Persian -> Persian...
    • Create a new wordlist...
  • Copy

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/21790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی