سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - چند دور کامل از تحقیقات بازار در یک بنگاه تجاری می تواند هزاران هزار بخش یا مجموعه
اطلاعاتی را برای مجموعه شما فراهم آورد که باید بگونه ای مدیریت شده که به مدیران این
اطمینان را بدهد که این مجموعه های اطلاعاتی در کل برای تصمیم گیرندگان ایجاد ارزش
می‌کنند. استفاده از سیستم اطلاعات بازاریابی رویکردی است برای کار کردن و کنار آمدن با
حجم انبوهی از اطلاعات حاصل از تحقیقات بازار که برای مراجعین یا حتی به منظور حمایت و
پشتیبانی از استفاده این اطلاعات توسط مالک یک کسب و کار کوچک.
یک سیستم اطلاعات بازاریابی شامل سه بخش می شود:
1- سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر که برای تحلیل اطلاعات و تهیه گزارش ها مورد استفاده قرار می گیرد.
2- یک سیستم برونداد برای تصمیم گیرندگان حوزه بازاریابی و تبلیغات.
3- چهار نوع اطلاعات که می توانند توسط سیستم اطلاعات بازاریابی مورد تحلیل قرار بگیرند.
یک سیستم اطلاعات بازاریابی چه وظایفی را انجام می دهد؟
یک سیستم اطلاعات بازاریابی یا MIS یک ابزار مطلوب برای متخصصین حرفه ای تحقیقات بازار
است، چرا که این ابزار مجموعه ای جامع از وظایف را ارائه می دهد. یک سیستم اطلاعات
بازاریابی می تواند برای تشخیص نوع اطلاعات که تصمیم گیرندگان در حوزه تبلیغات و بازاریابی به
آنها نیاز دارند، مورد استفاده قرار بگیرد که در مجموع یک وظیفه بسیار مهم تلقی می شود.
وظایف عمومی تر این سیستم شامل ظرفیت جمع آوری اطلاعات و سپس دسته بندی و منظم
ساختن آن برای استفاده های آتی می باشد. یک سیستم اطلاعات بازاریابی اطلاعاتی را که
جمع آوری می کند، حفظ و نگهداری کرده و موجب می شود تا این اطلاعات برای تحلیل دیگر
اطلاعاتی که در مراحل بعدی جمع آوری می شود، مورد استفاده قرار بگیرد. در نهایت یک
سیستم اطلاعات بازاریابی می تواند برای توزیع اطلاعات مرتبط بین مدیران مختلفی که از آن
اطلاعات برای ترفیع و ترویج محصول و خدمات استفاده می کنند، به کار گرفته شود. و البته از
آنجاییکه استفاده از یک سیستم اطلاعات بازاریابی تحت نظر و هدایت یک محقق بازار است، این
اطلاعات در زمان مقرر تحت اختیار مراجعین و مشتریان مختلف سازمان قرار می گیرد.

یک سیستم اطلاعات بازاریابی از چه نوع اطلاعاتی می تواند استفاده کند؟
از آنجائیکه یک سیستم اطلاعات بازاریابی بگونه ای طراحی شده است که سیستم و نظام چند
وظیفه ای باشد، قادر به اداره کردن چند نوع مختلف از اطلاعات است. یعنی چندین منبع مختلف
برای یک سیستم اطلاعات بازاریابی تامین اطلاعات می کنند که عبارتند از:
پایگاه داده های به دست آمده اطلاعات داخلی شرکت هوش بازاریابی تحقیقات بازاریابی سیستم اطلاعات بازاریابی می تواند وظیفه تولید و طبقه بندی مجموعه گزارش هایی برای
رده‌های مختلفی از تصمیم گیران سازمانی را بر عهده داشته باشد.
چه نیازهایی توسط یک سیستم اطلاعات بازاریابی برطرف می شود؟
پایگاه داده های به دست آمده
حجم بسیار بالایی از اطلاعات در قالب پایگاه های داده در دسترس می باشد و یک بدنه
شگفت‌آور از داده های مختلف نیز بدون هیچ هزینه ای می تواند در اختیار شرکت های قرار
بگیرد. به عنوان مثال، پایگاه های داده دولت حاوی اطلاعات مختلف در زیمنه اقتصاد و اطلاعات
جمعیت شناختی در رابطه با تک به تک افراد، گروه ها و شرکت ها می باشد.
اطلاعات داخلی شرکت
اطلاعات بدست آمده از فعالیت های فروش و بازاریابی به سیستم اطلاعات بازاریابی ارسال
می‌شود و سپس در مرحله بعدی تفسیر اطلاعات در بین پایگاه های داده مختلف فرایند تولید
گزارش را مقدور می سازد. همچنین، ترکیب سیستم اطلاعات بازاریابی با زیرساخت اینترانت
داخلی شرکت می تواند دسترسی به اطلاعات واحدهای مختلف کسب و کار، پایگاه های داده
سازمانی و حتی اطلاعات کارکنان را نیز مقدور سازد. منظور از اینترانت یک شبکه ارتباطات
داخلی شرکت است.
هوش بازاریابی
تمامی اطلاعات مرتبط با محیط بازار می تواند از طریق فعالیت های اطلاعاتی هوشمند که به
نظارت بر وبسایت های رقبا، نشریات تجاری صنعت و مشاهدات بازار توسط مردم در ترانشه ها
تعلق دارد، مورد دسترس قرار بگیرند. دیگر راه های ممکن برای برای هوش بازار شامل
نمایشگاه‌های تجاری، صحبت کردن با مشتریان و مراجعین، گفتگو با توزیع کنندگان در حین انجام
کار و فعالیت و شرکت در فعالیت هایی از قبیل استخدام خریداران مخفی و آزمایشی و خرید و
تست کردن محصولات و خدمات رقبا می شود.
تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی و اطلاعاتی که از این تحقیقات در یک سیستم اطلاعات بازاریابی جمع آوری
شده است شامل اطلاعاتی از گزارش تحقیقات سندیکا و گزارش های تحقیقاتی سفارشی
می‌شود که ممکن است از منبع تحقیقات ثانویه یا تحقیقات اولیه جدید حاصل آمده باشد. هر قدر
اطلاعات تحقیقات بازار در رابطه با محیط کسب و کار، رقبا و مشتریان خاص و منحصر به فرد تر
باشد، در مجموع ارزش بیشتری برای شرکت و سازمان هم دارد.


برچسب ها: MIS , اطلاعات بازاریابی , سیستم اطلاعات بازاریابی
برچسب ها: MIS , اطلاعات بازاریابی , سیستم اطلاعات بازاریابی
No Internet Connection
  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for Persian -> Persian...
    • Create a new wordlist...
  • Copy

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/21790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

راز افزایش طول عمر باتری‌ها تا دوبرابر کشف شد!

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور،‌ گل‌ به‌خودی زد

آیفون 16 ویژگی منحصربه‌فرد و غیرمنتظره‌ای خواهد داشت

چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

پایان رکود بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول 2024 ثبت شد

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

نسخه موبایل هوش مصنوعی جمنای سریع‌تر از همیشه می‌شود

بازی/ Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S25 مرزهای هوش مصنوعی را جابجا می‌کند

نسخه اندرویدی گوگل درایو با قابلیتی کاربردی آپدیت شد

آیا ناسا برای بازگشت از مریخ، دست به دامن ایلان ماسک می‌شود؟

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

جهان چقدر بزرگ است؟

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: اسرائیل به دنبال «نابودی حیات» در غزه است

افشای اولین اطلاعات از گوشی ارزان‌قیمت ردمی 13 شیائومی

عملکرد ناامیدکننده گوشی Pura 70 Ultra هواوی در بنچمارک‌ها

آیا یوفوها واقعی هستند؟

عملکرد فوق‌العاده این ربات را ببینید

گوشی گلکسی C55 رونمایی شد؛ مدل چرمی M55

وان پلاس پد 2 به قدرتمندترین تبلت دنیا تبدیل خواهد شد

تلگرام دسترسی ایرانیان به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرد

نقشه‌ای که راز یک انفجار کهکشانی بزرگ را برملا کرد!

مغز پولدارها دیرتر پیر می‌شود!

فرهنگ کیشوندی در خدمت محیط زیست/ پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک

این دنباله دار را تا 71 سال دیگر نمی‌بینید

کاهش ریسک و درد ناشی از آندوسکوپی با دستگاه دمنده گاز CO2