ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1 مقالات بازاريابي

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند  1

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برند استارباکس یک استراتژی بین المللی سازی را توسعه داده تا از این طریق شرکت را قادر به
بازگشایی فروشگاه ها و ارائه حق امتیازهایی در کشورهای مختلف دنیا بکند. تحقیقات بازار در
بطن بسیاری از استراتژی های ورود به بازاری است که استارباکس اتخاذ می کند. این مطلب به
بررسی چگونگی تقویت شدن ورود استارباکس به بازارهای چین توسط تحقیقات بازار می پردازد.
استراتژی کسب و کار بین المللی استارباکس
ورود استارباکس به بازارهای در حال ظهور و توسعه یافته از طریق تحقیقات بازار مشخص می‌شود.
استارباکس به این منظور تحقیقاتی را اجرایی کرد تا به درک و برداشتی عمیق تر از بازارهای
چین دست پیدا کنند و ببینید که عملکرد نظام سرمایه داری در جمهوری خلق چین به چه
شکلی است؟ کشور چین شامل بازارهای منطقه ای مبتنی بر منطقه می شود که فاکتوری به
حساب می آید که تحقیقات بازار را برای بازگشایی فروشگاه ها و فرانچیزها در چین حیاتی می‌سازد.
یک درک عمیق از قوانین حقوق سرمایه های معنوی برای موفقیت در ورود به بازارهای در حال
ظهور بسیار مهم و حیاتی است. استارباکس یک استراتژی ورود را تهیه کرد که به بازارهای غالب
در چین می پرداخت که البته به جنبه عدم ایجاد اعتراض از جانب فرهنگ چینی در آن به شدت
توجه شده بود.
به جای اتخاذ رویکرد مرسوم و قراردادی نسبت به تبلیغات و شیوه های ترفیع و ترویج – – که
می‌توانست توسط مصرف کنندگان بالقوه چینی به عنوان رویکردی برای حمله کردن به فرهنگ
نوشیدن چای در چین در نظر گرفته شود – – آنها تبلیغات خود را در فروشگاه هایی با ترافیک
بسیار بالا و در دیدرس مردم قرار دادند.
علاوه بر این، استارباکس بصورت کاملا عمدی شروع به پر کردن شکاف موجود بین فرهنگ
نوشیدن چای و نوشیدن قهوه توسط معرفی نوشیدنی هایی کرد که مواد اصلی تشکیل دهنده
آنها مواد اصلی سازنده چای در چین بود.
استارباکس
نتایج تحقیقات . . .
نتایج تحقیقات بازار انجام شده، از توسعه استراتژی رقابتی بین المللی سازی استارباکس
حمایت کرد. این استراتژی فراگیر و رقابتی ساخت و توسعه یک برند الهام بخش بود. مشتریان
احتمالی استارباکس در چین می توانستند از قبل چیزی را ببینند و تصور کنند که استارباکس از
آن تحت عنوان تجربه مقام سوم از آن یاد می کرد.
تجربه استارباکس بیانگر این موقعیت و جایگاه بود که به شدت برای علاقمندان به استانداردهای
غربی جذاب بود و یا می خواستند در فرهنگ سنتی خود از نردبان رشد و ترقی بالا بروند.
تحقیقات بازار اشاره داد که یکپارچگی برند برای مشتریان استارباکس بسیار مهم است. زمانی
که استارباکس یک فروشگاه جدید را در یک بازار در حال ظهور افتتاح می کند، بهترین قهوه‌چی‌ها
برای افتتاحیه و همچنین آموزش قهوه چی های دیگر برای فعالیت آینده شعبه بعد از افتتاح
رسمی به آن شعبه فرستاده می شوند.
تحقیقات بازار به محیط سیاسی بازار در حال ظهور می پردازد
تحقیقات بازار در این مورد به استارباکس کمک کرد تا ویژگی های سرمایه داری در جمهوری خلق
چین را تشخیص دهند. طبقه میانه در بین جمعیت چین به سرعت استانداردهای غربی را به
عنوان یک استاندارد قابل قبول طبقه بورژوا پذیرفتند. علاوه بر این، مصرف کنندگان چینی خرید
کالاهای لوکس را به عنوان روشی به منظور پی گرفتن یک سبک زندگی با کیفیت می پذیرند.
تحت تاثیر کمونیسم، مردم چین مصرف قابل توجه و آشکار را فاسد یا نشانگر عدم گرایش
ناسیونالیستی یا ملی گرایی می دانند. سرمایه داری یا همان کاپیتالیسم در جمهوری خلق
چین از تفکری در بین مردم حمایت می کند که حساسیت زیادی به وضعیت اجتماعی افراد
داشته و علاقه بسیار زیادی به تقلید از سبک زندگی مصرف گرایانه و لوکس دارند.
شهر چنگدو به عنوان یک نمونه . . .
حمایت دولت چین هم از مصرف و سبک زندگی لوکس خصوصا در برخی از شهرهای چین بسیار
آشکار است. شهر درجه دو چنگدو به عنوان یک مطالعه موردی از حمایت آشکار دولت چین از
کاپیتالیسم در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است.
شهر چنگدو به خودی خود تا حدودی از طرز فکر و زندگی مبتنی بر کاپیتالیسم حمایت می کند
که وجود فروشگاه هایی مانند لوئیس ویتون و کارتیر در مرکز آن شاهدی بر این برداشت است.
بر اساس اطلاعات انجمن صنعت خرده فروشی شهر چنگدو، فروشگاه هایی که تا حدود 80% از
اقلام آنها را برندهای لوکس بین المللی تشکیل می دهند در شهر چنگدو قرار دارند و شهر در
این رابطه پس از پکن و شانگهای در رتبه سوم قرار دارد. درک اینکه چگونه این تمایل ملی نسبت
به کالاهای لوکس به برند استارباکس می رسد، کار آنچنان سختی نیست، برند استارباکس که
خود که با درجه خاصی از انحصار مشخص می شود.
ادامه دارد . . .





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات

تاثير اينترنت بر ارتباطات بازاريابي

نکاتي ساده اما حياتي براي توسعه بازار

چگونه به يک ستاره بازاريابي ديجيتال تبديل شوم؟

بازاريابي دهان به دهان ؛مثبت يا منفي

مذاکره

الگوهاي فرهنگ سازماني

بررسي عوامل موثر بر انتخاب کانال هاي توزيع