آخرين مطالب

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم مقالات بازاريابي

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - تحقیقات بازار ریشه در شاخه ای از علم فلسفه دارد که از آن تحت عنوان منطق یاد می شود.
دو رویکرد استدلال منطقی در واقع پایه و اساس طراحی تحقیق را تشکیل می دهند. این
رویکردها تحت عنوان رویکرد قیاسی و القائی به تحقیقات بازار شناخته می شوند.
تحقیقات بازار با رویکرد قیاسی
استدلال قیاسی یک رویکرد از بالا به پایین است که از کل به جزء یا عام به خاص می رسد. در
تحقیق تجربی، این موضوع به این معناست که یک محقق بازار یک مطالعه را با لحاظ کردن
تئوری‌هایی آغاز می کند که پیش از آن در رابطه با موضوع مورد نظر ارائه شده است.
این رویکرد به یک محقق بازار اجازه می دهد تا در مورد تحقیقی فکر کند که پیش از این هم انجام
شده است و سپس با توجه به آن ایده ای را بسط و توسعه می دهد یا به اساس تئوریک آن
چیزی را اضافه می کند.
این فرضیه جدید توسط محقق بازار در فرایند انجام مطالعه جدید مورد تست واقع می شود.
اطلاعات خاص که در مطالعه جدید جمع آوری شده و مورد تحلیل قرار می گیرد، پایه و اساس
تست فرضیه را شکل می دهد. (توجه به این نکته اهمیت بسزایی دارد که نادرستی یک فرضیه
تائید نشده، اثبات نشده است)
گام های تحقیقات قیاسی
تئوری ها و ادبیات عمومی تحقیق موضوع مورد علاقه برای تحقیق ایده مربوط به نظریه فرضیه جمع آوری اطلاعات تحلیل اطلاعات و تست فرضیه تائید یا عدم تائید فرضیه انتشار نتایج
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار با رویکرد القایی
استدلال القایی یک رویکرد از پایین به بالاست که از جزء به کل یا از خاص به عام می رسد. در
این مورد، منظور از خاص این است که یک مشاهده توسط محقق بازار تکمیل می شود که در
ادامه منجر به شکل گیری یک تعمیم گسترده یا تئوری می گردد.
یک رویکرد تحقیقی بر اساس روش تحقیق القایی با مشاهده های خاص از یک رویداد توسط
محقق بازار آغاز می شود که مطالعه ای را با یک ایده یا یک موضوع مورد علاقه آغاز می کنند، در
واقع یعنی همانند رویکرد قیاسی به تحقیق.
با این وجود، در یک رویکرد القایی، محقق تئوری های مرتبط را تا زمانی تا مراحلی از تحقیق را
پیش نرفته باشد، مورد توجه قرار نمی دهد. از این قوانین یا الگوها، محقق بازار تم یا موضوع
اصلی را بوجود می آورد که منجر به تحلیل اطلاعات می شود.
گام های تحقیقات القایی
معیارها و مشاهدات خاص موضوع مورد علاقه جمع آوری اطلاعات الگوها و یا خوشه های داده تحلیل اطلاعات ظهور تم یا موضوع کلیت بخشی و تعمیم انتشار نتایج
همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: استدلال القایی , استدلال قیاسی , تحقیقات بازار , تدوین طرح بازاریابی




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات