بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟ بازاريابي

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - عموما بودجه های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی در رابطه با یک محصول به مصرف کنندگان بالقوه
صرف می شود و شاید بتوان گفت بزرگترین محل برای انجام این کار در آمریکا مسابقات لیگ
فوتبال ملی یا همان سوپر بول باشد. شرکت هایی که فضا یا زمان تبلیغاتی در طی این
مسابقات خریداری می کنند از توان بالقوه ای برای توسعه رسایی پیام تبلیغاتی خود برخوردار
می شوند، خصوصا اگر پیام و تبلیغ آنها سر و صدا کند و در مورد آن صحبت های زیادی شود.
پس شکی نیست که شرکت های بسیاری خواهان استفاده از این فرصت های تبیلغاتی در این زمان
باشند و هزینه های زیادی برای آن صرف کنند. با این وجود به نظر می رسد که این تبلیغات تنها
زمانی از اثربخشی بالایی برخوردار خواهند شد که مخاطبین این بازی ها یا این تبلیغات بخش
عمده ای از مشتریان این قبیل کالا ها یا محصولات تبلیغ شده را تشکیل دهند، در غیر اینصورت
صرف چنین هزینه هایی توجیه داشته و قابل پرداخت می شوند؟
در حالیکه برخی از مصرف کنندگان کالاهای لوکس – کالاهایی که از طریق مصرف‌گرایی
خودنمایانه یا مصرف‌گرایی به قصد تمایز نشان از موقعیت اجتماعی بالای مصرف کننده دارد (مثل
مرسدس بنز، گوچی، جگوار، رولکس) – بطور حتم از بیننده های مسابقات سوپر بول آمریکا
هستند، اما بدون شک این افراد باید درصد اندکی از بیننده های این مجموعه مسابقات را
تشکیل دهند. چرا شرکت هایی که چنین کالاهای با ارزش و گران قیمتی را می فروشند، بودجه
خود را برای تبلیغات با هدف بیننده هایی صرف می کنند که استطاعت خرید آن کالاها را ندارند؟
چرا مثلا بودجه خود را صرف تبلیغ در رسانه ها یا محل هایی نمی کنند که بیننده آنها تنها شامل
آن یک درصد خریدار محصولات آنها می شود؟ مثلا روزنامه وال استریت ژورنال، بارون یا … .

پاسخ این تنقاض آشکار در تبلیغات و استطاعت خرید مخاطب چیست؟
پاسخ این تناقض آشکار این نیست که بازاریابان این قبیل کالاها از کاری که انجام می دهند
آگاهی و اطلاع ندارند، بلکه واقعیت این است که ماهیت کالاهای لوکس اینگونه می طلبد که
ارزش آنها به اطلاع همه برسد، حتی آنهایی که در طول زندگی خود هرگز توان و قدرت خرید آن
کالاها را ندارند. مصرف‌گرایی خودنمایانه تنها زمانی اثربخشی خودش را دارد که بصورت آشکار
صورت پذیرد و در واقع کالاهای لوکس را به نوع خاصی کالاهای اجتماعی تبدیل کند. اگر کسی
نداند که مثلا یک خودرو بنتلی معرف چه چیزی است، آنگاه استفاده کردن از آن در میان اجتماع
چه کارکردی می تواند داشته باشد؟
برنامه های معروف اصولا برای مدیران بازاریابی و تبلیغات هزینه های بیشتری را به ازاء هر بیننده
موجب می شوند، چرا که بهتر از برنامه یا فرصت دیگری ایجاد دانش و درک مشترک نسبت به
یک موضوع یا موقعیت خاص می کنند. هر چیزی تنها زمانی می تواند نشان ا زموقعیت برتر و بالا
کاربر آن باشد که دیگران از ارزش بالای آن آگاه باشند، و بدانند که دیگران می دانند، بدانند که
همه می دانند که همه می دانند که همه می دانند و … که آن چیز موجب تمایز کاربر از دیگران
می شود. از این رو این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد که کالاهای لوکس چنان با ارزش در
اذهان آن بخش هایی از بازار که استطاعت تهیه کردن آن را ندارند نیز جا افتاده باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چینش دایره‌ای‌شکل وان پلاس 7T در رندرهای جدید دیده شد

طرح جنجالی پلی استیشن 5 احتمالاً واقعی است

قاب گوشی اتصال به شبکه 5G را مختل می‌کند؟

تاریخ رونمایی از تراشه کایرین 990 هواوی رسما اعلام شد

تلویزیون وان پلاس با چیپست مدیاتک عرضه می شود

بازی Gears Tactics برای کنسول اکس‌باکس وان نیز عرضه خواهد شد

تولید یکی از قطعات کلیدی آی‌فون‌های 2019 آغاز شده است

لنزهای الکترونیکی از چشم انسان بهتر عمل می‌کنند!

احتمالاً در مورد پردازنده نسل نهم جدید اینتل زود قضاوت کرده‌ایم!

اینتل به رقابت با گوگل و آمازون می‌پردازد

ترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند میسر شد

الگوریتم ردیابی دست گوگل؛ نویدبخش تشخیص زبان اشاره

اَبر دِراک از سرویس قوانین سفارشی خود رونمایی کرد

امتیاز پایین تعمیر‌پذیری گلکسی نوت 10 پلاس در کالبدشکافی iFixit

سرفیس پرو 5 و 6 از مشکل باتری رنج می‌برند؛ آپدیتی که سبب بلا شد

روند رشد شیائومی در رقابت با هواوی آهسته‌تر شده است

شکایت والمارت از تسلا به‌دلیل نصب پنل های خورشیدی آتش‌زا

هرآنچه از آیرودینامیک خودرو فرمول یک 2021 می‌دانیم

مقابله‌به‌مثل اسپاتیفای با سیاست‌های جذب مشتری اپل موزیک

بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک انویدیا با درایور جدید

قدرت لرزشگیر گوشی OPPO Reno 2 را ببینید

نسل جدید لپ تاپ Vostro-13 دل با پردازنده نسل دهمی اینتل معرفی شد

چاپگرهای سه‌بعدی که راه می‌روند و پرواز می‌کنند!

با ویژگی‌های گلکسی S10 پلاس آشنا شوید

تلویزیون وان پلاس با چه مشخصاتی ارایه می شود؟

دوربین گوشی ردمی نوت 8 پرو قادر است تا 25 برابر بزرگ‌نمایی کند

بلومبرگ از به روز رسانی بزرگ ایرپادهای بعدی و افزایش قیمت آنها خبر داد

قابلیتی فوق العاده به گوگل فوتوز اضافه شد

تلاش گوگل برای هدفمندسازی تبلیغات در وب

نخستین گوشی هوشمند 5G نوکیا با قیمت اقتصادی معرفی می‌شود

فناوری 5G چه تغییراتی در زندگی ما ایجاد می کند؟

آیا گلکسی بوک اس موفق به کسب سهم مناسب از بازار می‌شود؟

تغییرات صنعت تبلیغات، فرصت‌های کسب‌وکاری جدید ایجاد می‌کند

هدف، رویایی است با مهلت زمانی

داستان برند DJI، باز تعریف پرواز در قرن 21

رندر جذاب تویوتا سوپرا کروک نسل جدید

تور مجازی دبی؛ شهر آسمان‌خراش‌ها

کاهش شدید تخمین میزان فروش آیفون XS Max در سه‌ماهه نخست 2019

تاکید رییس اتاق ایران بر حذف دلالى و بهبود فضاى کسب و کار/ رانت خوارى، بلاى جان اقتصاد ایران شده است

ایران به جنگ نفتی عربستان می‌رود /آغاز فاز جدید رقابت تهران - ریاض از ماه ژانویه /دردسرهای تخفیف‌های نفتی ایران برای سعودی‌ها

توانمندی کم نظیر ایران در صنعت شکلات‌سازی/عرصه‌ای برای افزایش صادرات غیرنفتی

صنایع پیشتاز در جذب پول

آمادگی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس ارز

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

گردشگری رشد اقتصادی جهان را مثبت می‌کند

بورس تهران، کم‌بازده‌ترین بورس منطقه شد

آمادگی ژاپن برای واردات نفت از ایران

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد