بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟ بازاريابي

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - باور یک مشتری نسبت به برند از دو جزء یا عنصر تشکیل می شود: قدرت ارتباط منفی یا مثبت
که مشتری در ارتباط با یک برند خاص تجربه می کند و عقیده ای مبنی بر اینکه آن ارتباط مثبت یا
منفی دقیق و صحیح است. به عبارت دیگر، چقدر مشتری یک برند را دوست دارد یا ندارد و اینکه
مشتری چقدر قانع شده است که این درک و برداشت وی در رابطه با برند درست و دقیق است؟
چگونه شیوه های تحقیقی برای ایجاد باور نسبت به برند مورد استفاده قرار می گیرند
باور مشتری نسبت به برند یک حالت ذهنی است که مصرف کننده قادر می سازد تا یک برند را
از طریق یک فیلتر در نظر بگیرد و ببیند.
مصرف کنندگان دیدگاه هایی را در رابطه با برندها همراه با یک طیف یا پیوستگی بسط و توسعه
می دهند، اما هیچ چیزی در رابطه با فکر کردن به این طیف به عنوان نوعی مقیاس لیکرتی گم
نمی شود. 5 یا 7 مرحله و درجه از یک مقیاس لیکرت نشانه هایی از باور مشتری نسبت به برند
در یک لحظه یا نقطه زمانی خاص است. باور مشتری نسبت به برند به عنوان یک نظر و یا درک و
برداشت پایدار و ماندنی از تمایز محصول، چه خوب یا بد بیان می شود.

یک مدیر برند چه کاری می تواند انجام دهد
یک هدف اولیه مدیریت برند حرکت دادن مصرف کنندگان از یک نقطه در طی این طیف به یک
نقطه دیگر است. و بطور طبیعی هدف حرکت دادن مصرف کنندگان به سمت بخش های بالای
طیف است. به عنوان مثال، در زمان تحلیل اطلاعات حاصل از پاسخ های نظرسنجی رضایت
مشتریان، یک محقق بازاریاب در رابطه با حرکت دادن پاسخ دهندگان به نظر سنجی از یک خانه
در اواسط طیف به دو خانه در بالای طیف صحبت می کند. مثالی از این موضوع به قرار زیر است:
منظور از دو خانه در بالای نظرسنجی رضایت مشتری چیست؟
یک نظر سنجی رضایت مشتری اغلب از یک مقیاس رتبه بندی 5 درجه ای استفاده می کند، که
شبیه به مقیاس لیکرت است.
عدد 5 عموما نشان دهنده یا معرف یک مشتری بسیار راضی است، در حالیکه شماره یک معرف
یک مشتری بسیار ناراضی است. این پیمان و قرار اساسا به دلیل تمایل مردم به دلالت داشتن
اعداد بزرگتر به رتبه بالاتر می باشد. این طرز فکر مرتبط با شیوه استفاده از درصدهایی است که
در آنها 100% به عنوان بهترین امتیاز ممکن در نظر گرفته می شود.
با استفاده از این مقیاس رتبه بندی 5 مرحله ای، درصدی از مشتریان که تصمیم می گیرند تا در
زمان پاسخ دادن به یک پرسش عدد 5 را انتخاب کنند به عنوان رتبه بندی کنندگان “خانه برتر” در
نظر گرفته می شوند. این بدین معناست که مجموع امتیاز خانه بالایی یا همان خانه اول معرف
تمامی یا 100% مشتریانی است که عدد 5 را انتخاب کرده اند. بنابراین، مجموع امتیاز کسب
شده برای این خانه شامل امتیاز های درج شده برای خانه های 1 تا 4 نمی شود.
مثلا دو پرسشنامه از دست مصرف کنندگان یا پاسخ دهندگان به پرسشنامه بازگشته است.
یکی از این مشتریان رتبه 5 را در ارتباط با کیفیت برند در نظر گرفته است و مشتری دیگر به
همین آیتم کیفیت رتبه 3 را داده است. در این مثال، امتیاز خانه بالایی برابر با 50 هست که به
این معناست که 50% از مشتریان از کیفیت برند کاملا راضی هستند. روش محاسبه برای رسیدن
به این عدد به این ترتیب است که:
[ (100 + 0) / 2 surveys = 50 ]
ارزش افزوده مشتریان بسیار راضی
ارزش دوره عمر مشتریانی که خانه بالایی یا اول را انتخاب می کنند توسط محققین بازار اینگونه
تعیین و تفسیر شده است که دارای ارزش بسیار بالاتری نسبت به آن دسته از مشتریانی است
که فقط ابراز رضایت از تجربه خود با برند را اعلام کرده اند.
تلاش های هماهنگ برای بالا بردن رضایت مشتری یک راه خوب برای ایجاد وابستگی مشتری به
برند و وفاداری نسبت به برند است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چینش دایره‌ای‌شکل وان پلاس 7T در رندرهای جدید دیده شد

طرح جنجالی پلی استیشن 5 احتمالاً واقعی است

قاب گوشی اتصال به شبکه 5G را مختل می‌کند؟

تاریخ رونمایی از تراشه کایرین 990 هواوی رسما اعلام شد

تلویزیون وان پلاس با چیپست مدیاتک عرضه می شود

بازی Gears Tactics برای کنسول اکس‌باکس وان نیز عرضه خواهد شد

تولید یکی از قطعات کلیدی آی‌فون‌های 2019 آغاز شده است

لنزهای الکترونیکی از چشم انسان بهتر عمل می‌کنند!

احتمالاً در مورد پردازنده نسل نهم جدید اینتل زود قضاوت کرده‌ایم!

اینتل به رقابت با گوگل و آمازون می‌پردازد

ترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند میسر شد

الگوریتم ردیابی دست گوگل؛ نویدبخش تشخیص زبان اشاره

اَبر دِراک از سرویس قوانین سفارشی خود رونمایی کرد

امتیاز پایین تعمیر‌پذیری گلکسی نوت 10 پلاس در کالبدشکافی iFixit

سرفیس پرو 5 و 6 از مشکل باتری رنج می‌برند؛ آپدیتی که سبب بلا شد

روند رشد شیائومی در رقابت با هواوی آهسته‌تر شده است

شکایت والمارت از تسلا به‌دلیل نصب پنل های خورشیدی آتش‌زا

هرآنچه از آیرودینامیک خودرو فرمول یک 2021 می‌دانیم

مقابله‌به‌مثل اسپاتیفای با سیاست‌های جذب مشتری اپل موزیک

بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک انویدیا با درایور جدید

قدرت لرزشگیر گوشی OPPO Reno 2 را ببینید

نسل جدید لپ تاپ Vostro-13 دل با پردازنده نسل دهمی اینتل معرفی شد

چاپگرهای سه‌بعدی که راه می‌روند و پرواز می‌کنند!

با ویژگی‌های گلکسی S10 پلاس آشنا شوید

تلویزیون وان پلاس با چه مشخصاتی ارایه می شود؟

دوربین گوشی ردمی نوت 8 پرو قادر است تا 25 برابر بزرگ‌نمایی کند

بلومبرگ از به روز رسانی بزرگ ایرپادهای بعدی و افزایش قیمت آنها خبر داد

قابلیتی فوق العاده به گوگل فوتوز اضافه شد

تلاش گوگل برای هدفمندسازی تبلیغات در وب

نخستین گوشی هوشمند 5G نوکیا با قیمت اقتصادی معرفی می‌شود

فناوری 5G چه تغییراتی در زندگی ما ایجاد می کند؟

آیا گلکسی بوک اس موفق به کسب سهم مناسب از بازار می‌شود؟

تغییرات صنعت تبلیغات، فرصت‌های کسب‌وکاری جدید ایجاد می‌کند

هدف، رویایی است با مهلت زمانی

داستان برند DJI، باز تعریف پرواز در قرن 21

رندر جذاب تویوتا سوپرا کروک نسل جدید

تور مجازی دبی؛ شهر آسمان‌خراش‌ها

کاهش شدید تخمین میزان فروش آیفون XS Max در سه‌ماهه نخست 2019

تاکید رییس اتاق ایران بر حذف دلالى و بهبود فضاى کسب و کار/ رانت خوارى، بلاى جان اقتصاد ایران شده است

ایران به جنگ نفتی عربستان می‌رود /آغاز فاز جدید رقابت تهران - ریاض از ماه ژانویه /دردسرهای تخفیف‌های نفتی ایران برای سعودی‌ها

توانمندی کم نظیر ایران در صنعت شکلات‌سازی/عرصه‌ای برای افزایش صادرات غیرنفتی

صنایع پیشتاز در جذب پول

آمادگی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس ارز

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

گردشگری رشد اقتصادی جهان را مثبت می‌کند

بورس تهران، کم‌بازده‌ترین بورس منطقه شد

آمادگی ژاپن برای واردات نفت از ایران

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد