بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟ مقالات بازاريابي

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - چند سال پیش، بازاریابی مقاله ای شامل نگارش و انتشار محتوا برای انتشار در وبسایت،
وبلاگ، فروم های مختلف یا مجلات مختلف می شد. در طی این دوران، انتشار مجدد مطالب
شما بر روی دیگر وبسایت ها نه تنها یک مزیت برای دیدن شدن بیشتر شما توسط مخاطب
خاص شما بود، بلکه اهمیت زیادی برای بهینه سازی نتایج مرتبط با شما بر روی موتورهای
جستجو هم به شمار می آمد.
در طی چند سال گذشته، اثربخشی بازاریابی مقاله ای چنان که در بالا به آن اشاره شد، به
مرور زمان رو به کاهش گذاشته است.
یکی از دلایل آن این بود، که برخی از افراد و برندهایی که از این روش استفاده می کردند،
محتوای ضعیفی نوشته و منتشر می کردند. از طرفی مردمی هم که نیاز به مقاله داشتند برای
وبسایت یا وبلاگ خود داشتند، شروع به جستجو در منابع دیگر برای رفع نیاز خود کردند. دوم
اینکه گوگل هم دو تغییر مهم به وجود آورد که به شدت بازاریابی محتوی را تحت تاثیر قرار داد.
اول اینکه یک سایت را که منتشر کننده یک مقاله بود، رتبه بندی می کرد و به سایت دیگری که
همان مطالب را مجددا منتشر کرده بود، همان رتبه و امتیاز را نمی داد.
سپس مسئله بروزرسانی الگوریتم پاندا توسط گوگل مطرح شد که به تنبیه و جریمه کردن
سایت‌هایی می پرداخت که محتوای نامربوط یا با کیفیت پایین را منتشر می کردند. هدف این کار
راحت شدن و رها شدن فضای وب از مقالات بی ارزش و بی محتوا و یا با کیفیت پایین به منظور
بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو بود. در مقابل از آنجایی که برخی مالکان وبسایت ها
استفاده از مقالات دیگران را متوقف کرده یا از لینک هایی تحت عنوان نوفالو (no-follow) – در این
لینک ها به گوگل اعلام می شد که لینک مورد نظر را ارزیابی نکرده و در بررسی سئو سایت
لحاظ نکند – استفاده می کنند تا از جریمه گوگل در امان بمانند، این رویکرد بر اثربخشی بازاریابی
مقاله ای یا استفاده از نویسنده مهمان در وبسایت خود تاثیر بسیار زیادی داشته است.
اما با این وجود، اثربخشی این شیوه بطور کامل از بین نرفته است و توزیع محتوای منحصر به فرد
در وبسایت های دیگر همچنان به عنوان یک ابزار بازاریابی کارایی دارد.
البته این کار ممکن است تاثیری برای سئو سایت شما نداشته باشد، اما بخوبی می تواند شما
و کسب و کار شما در معرض دید مشتریان و بازار بالقوه شما قرار دهد.
بازاریابی مقاله ای
گام هایی که برای ترفیع یک کسب و کار از طریق بازاریابی مقاله ای باید برداشت
اگر این شیوه از بازاریابی به درستی اجرا شود، شیوه ای بسیار اثربخش و البته ارزان قیمت به
نسبت دیگر روش های ترفیع کسب و کارهای کوچک است. در ادامه گام هایی در این رابطه
معرفی می کنیم:
گام اول:
وبلاگ ها و وبسایت های نیازمند محتوا در بازار هدف خود را جستجو کنید.
گام دوم:
بر روی وبسایت یا وبلاگ مورد نظر اطلاعات را جستجو کنید در رابطه با تامین محتوا، نویسنده میهمان و …
گام سوم:
اگر اطلاعاتی در این رابطه پیدا نکردید، به مدیر سایت ایمیل ارسال کنید. برخی وبسایت ها
ممکن است با وجود علاقه به دریافت محتوا اما این موضوع را بصورت عمومی درج نکرده باشند.
در ایمیل خود باید نشان دهید که چرا منبع خوبی برای این کار هستید.
گام چهارم:
مطالب خود را در قالب دستورالعمل های ارائه شده از طریق وبسایت ارائه کنید. اینکه لینک می
خواهند یا نه، یا اینکه تعداد لینک ها چه تعداد باید باشد و … .
گام پنجم:
در قسمت معرفی خود برای مقالات خود را بگونه ای معرفی کنید که خواننده به مراجعه به وبلاگ
یا وبسایت خودتان ترغیب شود.
گام ششم:
وقتی مطالب شما منتشر شد، آن را از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرده و تبلیغ کنید. این
یک کار برنده – برنده برای شما و میزبان است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات