عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت مقالات بازاريابي

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - پیش از هر چیز این موضوع را یادآوری می کنم که در بخش دوم از این مقاله به موضوع شعار به
عنوان عنصر دوم اشاره کرده بودیم که در صورت تمایل می توانید آن را در این بخش مطالعه کنید.
یک برند یک ارگانیسم پیچیده است. این مقاله بخش دوم از سری مقاله ای است که در آن به
بررسی اجزاء مختلف یک برند موفق می پردازیم که این بخش به موضوع شعار برند می پردازد.
اغلب شرکت های حرفه ای فعال در حوزه خدمات دو وجه متمایز و حتی متضاد را از خود به
نمایش می گذارند.
وجه اول، یک جنبه قابل دسترس، جذاب و شخصی است: در حین کار و تعامل با مشتریان یک
شرکت ممکن است گرمی، استعداد و حس شوخ طبعی از خود نشان دهد. ارتباطات شخصی و
حسن نیت که یک شرکت در حین تعامل از خود نشان می دهد، می تواند منجر به کارها و
همکاری با مشتریان دیگری شود.
وجه دوم زمانی است که شرکت خود را به بازار معرفی و عرضه می کند. برخی از شرکت ها در
این برهه زمانی رویکردی جدی تر و رسمی تر را به خود می گیرند. شخصیت دوست داشتنی و
جذاب که موجب هدایت و رشد روابط فعلی و ارجاع دیگران می شود با یک ظاهر پذیرفته شده
رسمی و شرکتی عوض می شود – ترکیبی از پیام ها و ظواهر رسمی که به ندرت موجب تمایز می شود.
درک شخصیت برند
شخصیت برند می تواند به عنوان عنصر انسانی یک برند تعریف شود. در واقع شخصیت برند آن
جنبه از بیان بیرونی یک شرکت است که می گوید “افرادی واقعی در پشت این کسب و کار
حضور دارند – افرادی که من می توانم با آنها ارتباط بگیرم.” در واقع در قالب قلابی عمل می کند
که شما را به داخل کشیده و یک لرزش احساسی را در اعماق وجود شما ایجاد می کندو
شخصیت برند در اعماق دیوارهای تیره شرکت نفوذ کرده و به مشتری بالقوه اجازه می دهد تا
بخوبی ببینید و متوجه شود که چه چیزی را دریافت می کند.
ترس – خصوصا ترس از متفاوت درک شدن – ایجاد یک ارتباط عاطفی با مشتریان بالقوه را تقریبا
به یک مفهوم خارجی در کسب و کارهای حرفه ای تبدیل کرده است. اما اگر نسبت به دستیابی
به اهداف اعلام شده در رسالت وجودی خود تعهد دارید، باید از این حصار شرکتی خارج شده و
برندی بسازید که در یک گفتگوی شخصی، انسانی و صادقانه با مخاطب وارد شود. برای هدایت
کردن با الهام بخش باشید و برای الهام بخش بودن هم باید رنگ و روی واقعی خود را نشان
دهید.
شخصیت
3 راه برای داشتن ارتباط شخصی
1- درخواست دریافت توصیف مشتری از محصول و خدمات خود را داشته باشید و از آن استفاده
کنید. توصیفی که بخوبی شرح دهد شما چگونه کار می کنید، بجای آنکه بگوید به چه چیزی
دست یافته اید.
2- از کلمات و واژگان تخصصی در وبسایت و محتوای بازاریابی خود پرهیز کنید (مگر در جایی که
واقعا نیاز باشد). لحن محتوا را دوستانه و غیر رسمی انتخاب کنید. چرا که راهی آسان برای
متمایز کردن شماست.
3- از تصاویر آرشیوی اتاق های کنفرانس، دست دادن ها و مدیران خنده رو استفاده نکنید. اگر
امکان دارد از یک عکاس حرفه ای برای گرفتن تصاویر حرفه ای از کارکنان در موقعیت های واقعی
استفاده کنید. مشتریان بالقوه شما تفاوت را در همان لحظه اول احساس خواهند کرد.
آزمون شخصیت برند
یک روش کاربردی و مفید برای تست شخصیت برند توصیف آن به عنوان یک انسان است. با
تلاش برای پاسخ دادن به این پرسش آغاز کنید: اگر برند شما یک انسان بود، چگونه آن را در یک
کلمه خلاصه می کردید؟ برای این کار به خودتان بیش از 15 تا 20 ثانیه زمان ندهید.
از عبارات کلیشه ای و تخصصی دوری کنید – “کیفیت” و “مشتری_محور” بودن خصوصیات
شخصیتی معتبری نیستند. به عنوان مثال، صفت مبتکر (سونی) صفتی است که توصیف کننده
چگونه شناخته شدن این برند معروف توسط ماست.
همین سوال را از چند تن از کارکنان خودتان بپرسید و پاسخ های آن را ثبت کنید. سپس از چند
تن از مشتریان و مراجعین بپرسید که شما را چگونه توصیف می کنند.
پرسشی که مطرح می کنید عمدا بدون محدودیت و وابسته به درک و برداشت شخصی است،
بنابراین باید انتظار دریافت مجموعه متنوعی از پاسخ ها را داشته باشید. اما در بین آن پاسخ ها
باید منتظر یافتن یک روند مشخص باشید. به عنوان مثال، آیا بخش عمده ای از پاسخ ها یک باور
کلی را نوید می دهند؟
در پایان بررسی کنید و ببینید آیا هماهنگی و هم ترازی مشخصی بین افراد درون و برون سازمان
وجود دارد؟ اگر نه، برند شما احتمالا بخوبی در بازار تعریف و درک نشده است.
همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای مدیریت استراتژیک برند را بشناسید و مفاهیم پایه و اصولی برندسازی، همچون تعریف برند و هویت و معماری برند را آموزش ببینید، و به شکلی خاص استراتژی های خلق برند، پیاده سازی و توسعه برند را درک کنید، می توانید محصول دوره مدیریت استراتژیک برند را که توسط مدرسه بازاریابی چیستا تهیه شده است، خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: برند سازی , برند موفق , برندینگ , شخصیت , شخصیت برند




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات