سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

رسانه تبليغاتي مناسب کدام است ؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

براي معرفي محصول خود به يك رسانه بسنده نكنيد و روشها و رسانه هاي مختلف را ارزيابي كرده و مورد استفاده قرار دهيد . آيا تا به حال وضعيتي پيش آمده كه در انتخاب بهترين روش تبليغات خود دچار مشكل شده باشيد و نتوانسته باشيد انتخاب مناسبي انجام دهيد؟

آيا تبليغات خود را در روزنامه محلي ارائه ميدهد، يا در تابلوهاي تبليغاتي شهر به معرفي محصول خود اقدام
مي كنيد ، آيا در راديو يا تلويزيون تبليغات خود را انجام مي دهيد ؟ يا در جستجوي رسانه اي مؤثر هستيد ؟ اگر در انتخاب بين اين رسانه ها دچار مشكل هستيد ، بدانيد كه اين مشكل منحصر به شما نيست و بسياري از افراد مشكلي مشابه شما دارند .

بيشتر صاحبان مشاغل كوچك اين مشكل را دارند كه با توجه به بودجهء محدود خود كداميك از رسانه هاي تبليغاتي را انتخاب كنند . قبل از اينكه رسانه تبليغاتي خود را انتخاب كنيد بايد چند قدم به عقب برگرديد و پنج پرسش استراتژيك و مهم را در زمينه بازاريابي محصول از خود بپرسيد . پاسخ اين پرسشها ميتواند به شما در پيدا كردن بهترين رسانه تبليغاتي كمك زيادي بكند .

اين پرسشها به صورت زير است

1) چه كسي يا كساني بازار هدف من را تشكيل مي دهند ؟

اين پرسش بسيار ساده است اما داشتن يك پاسخ روشن و صريح براي سوال دريافتن بهترين رسانه تبليغاتي بسيار مهم است . آيا شما محصول يا خدمت بسيار پيشرفته اي ارائه ميدهيد كه افراد خاصي با سطح معيني از درآمد آن را تهيه مي كنند يا اينكه مشتريان شما بچه هاي مدرسه هستند ؟
براي اينكه بتوانيد جواب مناسبي براي اين سوال پيدا كنيد ، بهترين كار ، ارزيابي مشتريان موجود است . با ارزيابي آنها متوجه خواهيد شد كه چه افرادي و با چه سطح درآمدي مشتري محصول يا خدمت شما هستند . با بررسي آماري اطلاعات خود شايد به نتايج شگفت آوري برسيد كه انتظار نداشته ايد .

2) كدام رسانهء محلي مورد توجه افراد موجود در بازار هدف من است ؟
بعد از اينكه شما بازار هدف خود را پيدا كرديد ، بايد بررسي كنيد كه آنها چه رسانه اي را بيشتر مورد توجه قرار مي دهند . بهترين راهي كه مي توانيد اين اطلاعات را به دست آوريد، پرسيدن آن به صورت مستقيم است . از آنها بخواهيد كه به سوالات شما در زمينه هاي زير پاسخ دهند :
- نام مجلات و مؤسسه ها و انتشاراتي كه عضو آن هستند .
- برنامه هاي تلويزيوني مورد علاقه
- چه نوع نامه هايي را باز كرده و مطالعه مي كنند
- آيا به تابلوهاي تبليغاتي در سطح شهر توجه مي كنند ، درصورت مثبت بودن پاسخ ، بيشتردرچه مكانهايي رفت و آمد مي كنند . در صورتي كه تعداد مشتريان شما زياد بودند ، مي توانيد با انتخاب تصادفي مشتريان خود ، اين پرسشها را مطرح كنيد. در نظر داشته باشيد در اين حالت بايد انتخاب مشتريان به صورت تصادفي انجام شود تا نتيجه به دست آمده معيار مناسبي براي تصميم گيري باشد .
 
3) كداميك از رسانه ها مي تواند به صورت وسيع متقاضيان محصول و خدمات مرا تحت پوشش قرار دهد ؟
اين شايد يكي از مهمترين سوالاتي باشد كه شما بايد پاسخ آن را به دست آوريد . براي جواب دادن به اين سوال ، شما بايد يك روش مقايسه اي بين رسانه هاي مختلف داشته باشيد . منظور اين است كه شما بايستي با استفاده از پارامترهاي مختلف بتوانيد هزينه نمايش آگهي به ازاي هر مشتري را اندازه گيري كنيد . يكي از پارامترها موسوم به سي . پي . ام است . با اين روش شما ميتوانيد هزينه سرمايه گذاري را به نسبت تعداد ارائه خود بررسي كنيد . به عنوان مثال اگر هزينه يك برنامه راديويي 500 دلار است و برنامه راديويي براي 45000 هزار نفر پخش ميشود ، هزينه براي هر نفر شما مقدار يك سنت است . به اين معني كه شما براي هر نفر مبلغ يك سنت هزينه مي كنيد تا آگهي شما را دريافت كند . با اين روش مي توانيد هزينه هر نفر را در رسانه هاي مختلف به دست آورده و با هم مقايسه كنيد .

4) اهداف تبليغاتي من چيست و تا چه اندازه اين رسانه مي تواند در رسيدن به اين هدف به من كمك كند ؟
با تقسيم هزينه كل بر تعداد مخاطبان ، شما مي توانيد هزينه هر نفر را در هر رسانه به دست آوريد ، اما اين نمي تواند مؤثر بودن آن رسانه را براي شما مشخص كند . مثلا" اگر مي خواهيد يك كتابچهء رايگان يا يك فيلم ويدئو را كه حاوي راهنماي استفاده كننده است ارائه دهيد ، شما نياز به رسانه اي داريد كه مشتري شما بتواند محتواي اين فيلم ويدئو را ببيند و فرصت كافي براي يادداشت شماره تلفن يا نشاني شما داشته باشد . همچنين اگر محصول شما نياز به نمايش در مدت زمان كوتاه دارد و يا اينكه براي مدت زمان خاصي فقط داراي اعتبار است و در همان زمان كوتاه بايد به تعداد بيشتري مشتري ارائه شود مي توانيد از رسانهء روزنامه هاي محلي هم براي تبليغ استفاده كنيد.

5) چگونه رسانه اي كه براي بازاريابي انتخاب كرده ايد، ميتواند به شما در ارزيابي عكس العمل مشتريان كمك كند ؟
با توجه به اينكه هدف شما به دست آوردن بيشترين مشتري به ازاي هزينه اي است كه براي رسانهء تبليغاتي پرداخت مي كنيد ، رسانه اي كه امكان اندازه گيري عكس العمل مشتريان را به شما نشان نمي دهد ، هيچ گاه انتخاب مناسبي نيست ؛ همچنين هيچ گاه از رسانه ها و تبليغاتي كه در آنها عكس العمل مشتريان قابل ارزيابي نيستند استفاده نكنيد .

● نتيجه گيري
شما با روشهاي تعيين رسانه مورد نياز خود آشنا شديد . با ارزيابي نتايجي كه از هر رسانه به دست مي آوريد ميتوانيد انتخاب خود را تصحيح كرده و هر بار بهتر از قبل از رسانه هاي موجود استفاده كنيد .
ارزيابي روشهاي معرفي محصول و همچنين ارزيابي نتايج به دست آمده از هر رسانه و روش ، بايستي به صورت مستمر انجام شود . در دوره هاي مختلف زماني عكس العمل مشتريان در برابر رسانه ها و روشهاي مختلف متفاوت است .

استفاده از يك مشاور در زمينه ارزيابي رسانه ها و ارائه روشهاي جديد ميتواند تاثير زيادي در موفقيت يك محصول يا خدمت داشته باشد .

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/200/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود