بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

انتخابات و رديابي راهبرد دشمن بازاريابي سياسي

انتخابات و رديابي راهبرد دشمن

  بزرگنمايي:

در انتخابات سال 88 تحريك‌كننده‌ترين شعار دشمن و جريان فتنه، تقلب و مهندسي انتخابات و دخالت افراد و نهادهاي غير مسئول بود و علي‌رغم تمامي روشنگري‌هايي كه درباره خطا بودن اين تحليل ارائه شد، برخي اشخاص و گروه‌ها مصلحت نديدند يا اجازه نيافتند كه دست از اين شعار بردارند و هنوز هم همان‌ها و نيز افراد و گروه‌هايي جديد، منافع خويش را در تداوم اين شعار، البته در قالب‌هاي گوناگون مي‌بينند و اميدوارند از اين طريق و با تحريك مردم طرفداران بيشتري را براي خود دست و پا كنند يا توطئه‌اي ديگر را سامان دهند. چنان كه شايعاتي شنيده مي‌شود مبني بر اينكه حلقه انحرافي قصد دارد سياست تبليغاتي خويش را بر راه‌اندازي موجي از دو قطبي‌هاي كاذب استوار سازد و نهادهايي را مورد هدف قرار دهد.

اصولا دشمن با طراحي و تكرار اتهام شعارهايي نظير مهندسي انتخابات و امثال آن يك هدف را دنبال مي‌كند و آن خدشه‌وارد آوردن به اساس نظام اسلامي يعني مردم‌سالاري است و قصد دارد با گسترش اين شبهه كه انتخابات در ايران توسط افراد و گروه‌هاي خاص مديريت مي‌شود، انگيزه مردم را در زمينه مشاركت كاهش دهد و حتي از بين ببرد و البته اين سياست شوم را از ابتداي پيروزي انقلاب در قالب‌هاي متفاوت پيگيري كرده است و لذا امام خميني (ره) در همان سال‌هاي نخست با آگاهي از اين توطئه‌ به بعضي مجامع روحاني در زمينه دخالت فراگير در انتخابات به همه حوزه‌هاي اخذ راي، هشدار دادند و يا نيروهاي مسلح را از دخالت در انتخابات برحذر داشتند تا يكايك مردم از تاثير راي خود بر سرنوشت‌شان اطمينان حاصل كنند و همه به عنوان يك حق و يك تكليف در انتخابات شركت نمايند و موج مسموم و مايوس كننده تبليغاتي دشمن دال بر اينكه نتيجه آراء از قبل طراحي و جمع‌‌بندي شده است خنثي شود.
با تعمق در اين توطئه سابقه‌دار و خطرناك مي‌توان در شرايط كنوني، علت روشنگري‌هاي مكرر مقام معظم رهبري و برگزاري جلسات و سخنراني‌هاي متعدد را در دفاع از سلامت انتخابات استنباط كرد و قطعا همه وظيفه دارند مسير حركت خويش را در انتخابات آتي براساس رهنمودهاي راهبردي رهبري ترسيم كنند و از برداشتن هر گامي كه در راستاي تاييد سياست تبليغي دشمن باشد و شبهه دخالت در انتخابات را تقويت كند كاملا اجتناب‌ نمايند.
بديهي است خواص و گروه‌هاي مرجع تحت فرمان رهبري، در رعايت اين خط قرمز، تكليفي سنگين‌تر دارند زيرا برخي افراد و نهادها نظير مراجع تقليد، خانواده شهدا و‌ نيروهاي مسلح اعم از ارتش و سپاه و بسيج از نوعي قداست فراگير و ملي برخوردارند كه ورود آنان به مصاديق سياسي، شايسته اين جايگاه مقدس و فراگير نيست و چه بسا اين‌گونه موضع‌گيري‌ها، موجب تكدر خاطر برخي از ارادتمندان و طرفداران آنان شود كه ديدگاه‌هاي متفاوتي دارند.
همچنين اين‌گونه موضع‌گيري‌هاي موردي و حمايت از يك نامزد ممكن است موجب پيدايش اختلافات درون سازماني شود كه با توجه به ضرورت حفظ وحدت خصوصا در ارتباط با نيروهاي مسلح به‌ هيچ‌وجه به مصلحت نيست. از طرف ديگر شرايط ويژه و نگران‌كننده‌اي هم در كشور وجود ندارد كه تصور شود خطري نظام و انقلاب اسلامي را تهديده مي‌كند تا براساس آن ورود اركان نظام به انتخابات، ضرورت پيدا كند، هرچند نظام اسلامي با درايت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري ثابت كرده است كه حتي در شرايط بحراني و بسيار دشواري كه رئيس‌جمهور با مجموعه نظام در تضاد قرار گيرد يا تا مرز ناهماهنگي كامل پيش برود نيز ظرفيت مديريت و كنترل اوضاع را دارد.
البته يكي از رخدادهايي كه در انتخابات‌هاي گذشته، تا حدودي بستر ساز رشد اين‌گونه شايعات دشمن پسند شده استفاده تبليغاتي برخي نامزدهاي انتخابات از شرايط جامعه بوده است يعني اين نامزدها با توجه به شناختي كه از پايگاه بلامنازع و مردمي رهبري در نظام اسلامي داشته‌اند، تلاش كرده‌اند خود را منتسب به اين جايگاه قلمداد نمايند؛ 
به عنوان مثال بني‌صدر خائن نامزدي خويش را بلافاصله پس از ديدار با امام خميني (ره) در جمع خبرنگاران اعلام كرد يا نامزد ديگري سعي كرد موج مطالبات اصولي رهبري را به نفع تبليغات خود مصادره نمايد و خود را مالك اشتر زمان و مظهر تحقق مطالباتي نظير مبارزه با مفاسد اقتصادي، مبارزه با خويشاوند سالاري، مبارزه با تجمل‌گرايي و امثال آن جلوه دهد. رهبري براساس رصد توطئه دشمن و به منظور پيشگيري از شبهات است كه احساس ضرورت مي‌كنند و موضع بي‌طرفانه خويش را براي مردم توضيح مي‌دهند و بيان مي‌كنند كه؛ "اين‌جور نيست كه كسي بيايد نسبت بدهد كه رهبري نظرش به فلان است،‌ به بهمان نيست، اگر چنين نسبتي داده شد، اين نسبت درست نيست." بنابراين تمامي نهادهاي حكومتي و دولتي و تحت فرمان معظم له نيز هوشيارانه و ولايتمدارانه اين رهنمود را بر ديده منت نهاده و در انتخابات آينده از هرگونه اقدامي كه تعبير به تاييد ورود نامزدي شود، اجتناب‌ خواهند ورزيد.
* محمود فرشيدي 




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم