سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

حدادعادل: اگر در سن و سال هاشمي بودم، کانديدا نمي‌شدم/ در ائتلاف باز است بازاریابی سیاسی

  بزرگنمايي:

غلامعلي حداد عادل ضمن تشريح برنامه‌هاي خود در انتخابات رياست‌جمهوري، در پاسخ به سوالي درباره حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات اظهار کرد: اگر من در سن و سال هاشمي بودم در انتخابات خود را نامزد نمي‌کردم.
نماينده مردم تهران، امروز در نشست خبري خود با اولويت قرار دادن مسائل اقتصادي و سياست خارجي با عنوان برنامه‌هاي آتي خود به عنوان کانديداي رياست جمهوري گفت که در حال حاضر مسائل اقتصادي و سياست خارجي به عنوان مهمترين اولويت‌هاي دولت بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا اين دو مولفه بر روي هم تاثير متقابل دارد.
وي تصريح کرد: از سوي ديگر نوع نگاهي است که در اداره کشور مطرح است و بنده معتقدم که دولت آينده بايد اعتماد جامعه را با توجه به عقلاني بودن تصميم‌ گيري‌ها جلب کند.
رييس فراکسيون اصول‌گرايان مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه هاشمي تا زمان ثبت‌نام کانديداها آمدن خود را مطرح نمي‌کند يا شايد نخواهد در انتخابات حضور داشته باشد چه توصيه‌اي به ايشان داريد، گفت: توصيه را بايد وقتي مطرح کرد که طرف ديگر حاضر به شنيدن و پذيرش توصيه باشد.
اين عضو ائتلاف سه‌گانه، در نشست خبري‌اي که در خبرگزاري فارس برگزار شد، خاطر نشان کرد: اگر من در سن و سال هاشمي بودم در انتخابات خود را نامزد نمي‌کردم.
حداد عادل با بيان اينکه از امروز تا زمان انتخابات دو ماه فرصت باقي است، به برنامه‌هاي خود براي دولت آينده اشاره کرد و گفت: يک سلسله مشکلات و مسائلي وجود دارد که بايد با اولويت مسائل اقتصادي وسياسي خارجي، در دستور کار دولتي که در آينده تشکيل مي‌شود، قرار گيرد.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: يکي از وظايفي که فکر مي‌کنم دولت‌ آينده بايد بر عهده داشته باشد منطقي بودن و عقلاني در تصميم‌گيري‌ها است تا اينکه مردم به اين تصميمات و سازو کاري که اتخاذ مي‌شود، اعتماد کنند.
وي درباره اينکه نظرسنجي‌هايي که براي ائتلاف سه‌گانه انجام شده است، گفت: نظرسنجي‌هايي که تاکنون صورت گرفته هيچ کدام به سفارش رسمي ائتلاف نبوده و از طرف دستگاه‌هاي مختلف صورت گرفته است گرچه به نتايج نظرسنجي‌ها توجه داريم اما اين موضوع، آن چيزي نيست که سازو کار آن را ائتلاف طراحي کرده باشد.

در ائتلاف باز است
رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس همچنين درباره اينکه آيا زاکاني عضو چهارم ائتلاف است يا خير، اظهار کرد: آقاي زاکاني نيز يک اصولگرا بوده و در کنار ساير نامزدهاي اصولگرا فعلا وارد عرصه شده است لذا ما گفته‌ايم که نامزد اصولگرايان که درصد قابل توجهي از راي داشته باشد، مي‌تواند به ائتلاف بپيوندد، بنابراين در ائتلاف باز است.
وي تصريح کرد: ما از پيش هيچ شرطي براي شرکت در ائتلاف معين نکرده‌ايم و هيچ قول و قرار و تقسيم پست و مسووليتي مشخص نشده است. چرا که تعهد به انقلاب است و بدان معنا نيست که آن فردي که از ما سه نفر رييس جمهور شود، مسووليتي را به ديگري واگذار کند.
حداد عادل در ادامه اين نشست در پاسخ به اين سوال که اگر خود کانديدا نهايي نباشد آيا در دولت آينده مسووليتي را به عهده خواهد گرفت يا در مجلس باقي مي‌ماند، گفت: تمامي اين موارد احتمال است و احتمال اينکه هر سه نفر کانديدا از ميان آنها دو نفر کنار بروند نيز وجود دارد اما تاکنون نهايي نشده است و آنچه مظفر، سخنگوي ائتلاف، مطرح کرده نوعي احتمال است و ممکن است به نتيجه اعلام شده از سوي سخنگوي ائتلاف برسيم.
اين عضو ائتلاف سه‌گانه درباره سخنان مقام معظم رهبري در ابتداي سال جاري در مورد اينکه رييس جمهور آينده بايد نقاط قوت رييس جمهور فعلي را داشته باشد، گفت: فکر مي‌کنم اين نقاط مثبت و قوت مي‌تواند در نامزدهاي ائتلاف پيشرفت وجود داشته باشد واين خصوصيات آن چيزي است که خود را متعهد به آنها مي‌دانيم و غير از اينها جنبه‌هاي مثبت ديگري نيز در دولت فعلي وجود دارد که بايد جهات مثبت آن حفظ و جهات منفي وضعف آن کنار گذاشته شود.
وي درباره مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌يي در دولت آينده گفت: در مورد مسئله هسته‌يي سياست کشور روشن است و ما هيچ سخن غير منطقي نداريم که بخواهيم در آينده آن را تغيير دهيم. لذا از آمريکا انتظار داريم واقع‌بين بوده و دشمني را کنار بگذارد.
حداد عادل تاکيد کرد: اگر آمريکا در مذاکرات منطقي باشد مسئله هسته‌يي قابل حل خواهد بود.

قطع يارانه‌ها در شرايط فعلي کاري نيست که هيچ دولتي بتواند آن را انجام دهد
رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس درباره برنامه‌هاي دولت آينده براي هدفمندي يارانه‌ها نيز اظهار کرد: طبيعي است که يارانه‌ها ادامه پيدا مي‌کند و قطع يارانه‌ها در شرايط فعلي کاري نيست که هيچ دولتي بتواند آن را انجام دهد اما در دراز مدت بايد تصميم‌گيري شود.
اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص تشريح توجه به سياست خارجي به عنوان اولويت‌هاي کاري دولت آينده ابراز کرد: در مور تعامل با غرب معتقدم که بناي انقلاب ما دشمني با کشورهاي ديگر نيست آنچه مهم است حفظ استقلال است و بقيه مسائل قابل حل است در حالي که تصميم‌گيري‌ها از جانب کشورهاي غربي در مورد انقلاب ايران طي سي و چهار سال يکسره غير واقع‌بينانه بوده است و تحت تاثير رژيم صهيونيستي عمل کرده که اگر غرب خود را از بند رژيم صهيونيستي آزاد کند تعامل با ايران کار دشواري نخواهد بود.
حداد عادل همچنين در پاسخ به اين سوال که«در سخنان اخير خود در دانشگاه صنعتي اصفهان مطرح کرده انتقاداتي به احمدي‌نژاد داشته اما سکوت کرده است» گفت: آن نکته‌اي که در دانشگاه صنعتي اصفهان مطرح کرده‌ام صورت دقيق اين مسئله است که تاکيد کردم دولت فعلي هنوز سرکار است و بايد تا زمان انتخابات در بيان نقاط ضعف آن به گونه‌اي عمل شود که موجب تضعيف نگردد البته موارد متعددي از اشکالات دولتي فعلي هم را ذکر کرده‌ام.
وي تصريح کرد: طي سال‌هاي اخير سعي کردم مصالح کشور رعايت شود و با توجه به شناختي از روحيات اشخاصي داشته‌ام، نخواستم مسئله‌سازي شود و اين اقدامات لزوما هميشه رسانه‌اي نبوده است بنابراين هيچ وقت نسبت به آن چه اشتباه و خطا مي‌دانم ساکت نيستم و اما تفاوتم با ديگران در اين است که راهي را انتخاب مي‌کنم که به نتيجه برسد.
رييس فراکسيون اصول‌گرايان مجلس با اشاره به اتفاقات پيش آمده در استيضاح وزير کار در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر در مورد مرتضوي در مجلس گفتم که مطرح نشود نگران آن چيزي بودم که بعد از مطرح شدن اتفاق افتاد و معلوم شد که چرا بنده در پايان مجلس هشتم چنين موضوعي را مطرح کردم.
حدادعادل در ادامه درباره اينکه‌ ‌آيا با گروه پنج نفره اکثريت اصولگرايان جلسه‌اي داشته‌اند، افزود: تاکنون جلسه‌ مشترکي بين گروه اکثريت 5 نفره اصولگرايان ائتلاف سه گانه برگزار نشده است.
وي در بخش ديگري از اين نشست بر ضرورت توجه به مسائل اقتصادي و سياست خارجي تاکيد کرد و گفت: معتقدم فعاليت اقتصادي بايد به دست مردم سپرده شود زيرا دولت تاجر خوبي نيست و هر چه تصدي‌گري دولت در بخش اقتصادي بيشتر شود از رونق اقتصادي کاسته و فساد اقتصادي بيشتر مي‌شود.
اين عضو ائتلاف سه گانه خاطر نشان کرد: مديريت اقتصادي مطلوب را در دولت آينده بر جنبه‌هاي سياست‌گذاري‌، تامين زيرساخت‌ها و افزايش نظارت و هدايت مي‌دانم در حالي که بايد تصدي امور اقتصادي نيز به مردم واگذار شود.
حدادعادل همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره برگزاري مراسمي در ورزشگاه يکصدهزار نفري آزادي براي تشکر از دست‌اندرکاراني که در نوروز به مردم خدمت کرده‌اند، گفت: صريحا با اين گونه مراسم مخالف هستيم و اين را خلاف شعارهاي صرفه‌جويانه دولت مي‌دانم اگر هزينه هر فرد را در نظر بگيرم رقم بالايي مي‌شود لذا به نظرم نيازي به اين کار نيست.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/2/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران