بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه با هر کسي صحبت کنيم مقالات بازاريابي

چگونه با هر کسي صحبت کنيم

  بزرگنمايي:

چگونه به آن‌چه مي‌خواهيم برسيم؟
آيا تاکنون اشخاص موفقي را تحسين کرده‌ايد که به نظر مي‌رسد آن‌چه را مي‌خواهند در اختيار دارند؟ اين اشخاص را مي‌بينيد که در جلسات تجاري و در مهماني‌هاي اجتماعي با اطمينان خاطر و اعتماد به نفس بالا حرف مي‌زنند. اين‌ها کساني هستند که بهترين مشاغل را از آن خود کرده‌اند، بهترين همسران را دارند، دوستان ناب دارند و حساب‌هاي بانکي‌شان پر از پول است.

 
اما تند نرويد و به عجله قضاوت نکنيد! بسياري از آن‌ها از شما باهوش‌تر و با استعدادتر نيستند. از شما بيشتر درس نخوانده‌اند. حتي جذاب‌تر از شما هم نيستند. با اين حساب موضوع از چه قرار است؟ بعضي‌ها مي‌گويند آن‌ها اين ويژگي‌ها را به ارث برده‌اند و يا خيلي ساده از بخت و اقبال بلند بهره داشتند. اين است که در روابط خود با ساير انسان‌ها از مهارت‌هاي بيشتري برخوردارند.

 
مي‌دانيد، کسي به تنهايي به اوج نمي‌رسد. آن‌هايي که به نظر مي‌رسد به همه خواسته‌هايشان رسيده‌اند، کساني هستند که طي ساليان متمادي دل و ذهن صد‌ها نفر را به دست آورده‌اند تا به آن‌ها در همه‌ي فعاليت‌هاي خود کمک کنند.
در زير به چند مورد از راهکارهاي ساده براي رسيدن به موفقيت بزرگ در روابط اشاره خواهيم کرد.


چگونه مانند يک شخص مثبت ظاهر شويم
اغلب اشخاص فکر مي‌کنند وقتي با کسي آشنا مي‌شوند که از او خوششان مي‌آيد بايد مطلبي را با او در ميان بگذارند، حرفي بزنند و نشان بدهند که آن‌ها هم انسان هستند.
اگر يک سوپراستار باشيد، مي‌توانيد هر حرفي را بزنيد و موفق عمل کنيد. اما اگر يک سوپراستار نيستيد، بايد بيشتر رعايت و احتياط کنيد.

 
وقتي با کسي سابقه رابطه داشته باشيد، اين‌که بگويند سه بار تاکنون ازدواج کرده‌ايد يا در کودکي از فلان فروشگاه جنسي را دزديده‌ايد و يا شغل مهمي را که مي‌خواستيد به شما ندادند مشکل چنداني ايجاد نمي‌کند.

 
اما اگر با کسي به تازگي رابطه برقرار کرده‌ايد و اين قبيل حرف‌ها را به او بزنيد ممکن است اين سؤال برايش مطرح شود که حالا بعد از اين چه مي‌خواهد بگويد؟

 

به جنبه‌هاي مثبت توجه داشته باشيد.
وقتي براي اولين بار با کسي ملاقات مي‌کنيد، محتاط‌تر عمل کنيد. بعد وقتي روابط شما با اين دوست جديد مستحکم‌تر شد، مي‌توانيد با او درباره‌ي مسائل ديگر حرف بزنيد. اما در حال حاضر به جنبه‌هاي مثبت بچسبيد و جنبه‌هاي منفي را رها سازيد.


هميشه حرف جالبي براي گفتن داشته باشيد
حتما شما هم شنيده‌ايد که بعضي‌ها مي‌گويند: نمي‌توانم به مهماني بروم، لباس ندارم که بپوشم. اما آخرين باري که شنيده‌ايد کسي گفت: نمي‌توانم به مهماني بروم براي اين‌که حرفي براي گفتن ندارم، کي بود؟

 
وقتي به جلسه و اجتماعي مي‌رويد که از شبکه بزرگي درست شده است، طبيعي است که لباس منظمي بپوشيد و دقت کنيد که کفش‌هاي‌تان با لباس‌تان به هم بخورند و جور دربيايد. پيراهن و کت و شلوار شما هم بايد به شکلي با هم هماهنگ باشند. سرتان را شانه مي‌کنيد، کارت‌هاي ويزيت را در جيب‌تان مي‌گذاريد و عازم مي‌شويد.


اما آيا بهترين چيزتان را فراموش نکرده‌ايد؟ آيا فکر کرده‌ايد که چه بايد بگوييد و چگونه حرف بزنيد که تصوير بهتري از خود را به نمايش بگذاريد؟ آيا هر چه را به ذهن‌تان مي‌رسد بازگو مي کنيد؟ همان‌طور که وقتي مي‌خواهيد لباس بپوشيد کورکورانه دست در قفسه‌ي لباس‌تان نمي‌بريد تا يکي را بيرون بکشيد، بايد براي صحبت کردن هم دستور‌العملي داشته باشيد.


يکي از کارهايي که مي‌توانيد بکنيد اين است که قبل از ترک منزل به برنامه اخبار گوش بدهيد. در اين لحظه در دنيا چه اتفاقي افتاده است؟ بايد بدون توجه به جمعيتي که قرار است به آن‌ها بپيونديد، حرفي براي گفتن داشته باشيد.


بدون داشتن آخرين خبرها از خانه بيرون نرويد
آخرين کاري که بعد از پوشيدن لباس و قبل از ترک خانه بايد بکنيد اين است که راديو را روشن کنيد و به خبرهاي آن گوش بدهيد. يا روزنامه صبح را ورق بزنيد و از خبرهايش آگاه شويد. هر اتفاقي که امروز افتاده جالب است. وقتي از اخبار مطلع باشيد، مجبور نيستيد از اشخاص درباره‌ي خبرهاي روز سؤال کنيد.


چگونه مانند يک شخص مهم حرف بزنيم
به جنگل انساني خوش آمديد. وقتي دو ببر در جنگل کنار هم راه مي‌روند، نگاهي به هم مي‌اندازند و از خود مي‌پرسند: اگر قرار باشد مبارزه‌اي رخ دهد، کدام يک از ما شانس بقاي بيشتري داريم؟


اما دنياي انسان‌ها با دنياي حيوانات جنگلي تفاوت مي‌کند. انسان‌ها به هم نگاهي مي‌اندازند و بعد حرف مي‌زنند. در دنياي تجارت در حالي که طرفين تبسم مي‌کنند و حال يکديگر را مي‌پرسند، کارشان شبيه ببرهاست. آن‌ها به غريزه و خود به خود مي‌خواهند يکديگر را سبک سنگين کنند.


آن‌ها طول ناخن‌ها و تيزي دندان‌هاي‌شان را اندازه‌گيري نمي‌کنند. به جاي آن از سلاحي به شدت کارآمدتر براي بقاي زندگي برخوردارند. انسان‌ها با توجه به مهارت هاي ارتباطي با يکديگر مقايسه مي‌شوند. 85 درصد موفقيت يک شخص در زندگي رابطه مستقيم با مهارت‌هاي ارتباطي او دارد. با توجه به آمار منتشر شده، کارفرمايان معيار انتخاب و استخدام‌شان مهارت‌هاي ارتباطي است و نه تحصيلات و تجربه و آموزش. آن‌ها مي‌دانند مهارت‌هاي ارتباطي، اشخاص را به راس هرم مي‌برد.اشخاص در صحبتي که با هم مي‌کنند، متوجه مي‌شوند کدام‌شان در جنگل انساني تيز‌چنگال‌تر هستند. ديري نمي‌گذرد که اشخاص مي‌فهمند کدام‌شان شخص مهم‌تري هستند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي