بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری بازاريابي

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مرکز پاسخگویی به مشتری در شرکت‌ها می‌تواند بهترین‌ و بدترین شرایط را به وجود آورد. مسوولان پاسخگویی اگر بدانند با هر جواب می‌توانند ارزشی به شرکت بیفزایند، احساس رضایت واقعی می‌کنند، اما برعکس این اتفاق، تبعات بدی دارد. درست است! کار این واحد اصلا ساده‌ نیست. اما به هر حال مهم است که هر از گاهی خودمان را جای مشتریان بگذاریم تا بفهمیم چه چیزی را باید ارتقا دهیم.
دنیای اقتصاد نوشت:
در گفت‌وگو با برخی از مشتریان ناراضی، مشکلات آنها و راهکارهایی که می‌توان از آن بهره برد، ارائه می‌شود:
1) اشکال در پاسخگویی منسجم و قطع تماس
استیسی از پیتزبرگ: یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس پرداخت که مجبورم مرتب با آنها تماس بگیرم، اغلب زمان انتظار 15 تا 20 دقیقه‌ای دارد. وقتی در نهایت با یکی از عوامل ارتباط می‌گیرم، داستان پیچیده و طولانی خودم را تعریف می‌کنم و آن فرد من را به یک نفر دیگر پاس می‌دهد و آنها هم به افراد دیگر ارجاع می‌دهند. نتیجه این می‌شود که باید مشکلم را بارها و بارها برای افراد مختلف تکرار کنم. تماس‌های من با این شرکت همیشه بیش از 30 دقیقه طول می‌کشد، به اضافه مدت زمانی که باید منتظر وصل شدن تلفن باشم. یک بار هم مجبور شدم سه بار تماس مجدد بگیرم، چون مدتی بدون اینکه جوابی بگیرم پشت خط ماندم و بعد هم بدون دلیل تماس قطع شد.
راهکارها:
• آموزش. اگر هر کدام از مسوولان پاسخگویی برای مدیریت کردن موارد و مشکلات مختلف آموزش دیده بود، دیگر نیازی نبود برای حل هر مورد جدید، موضوع را به همکارش پاس دهد و نیازی نبود مشتری مشکلش را بارها توضیح دهد.
• استفاده از ابزارهای بهتر. خیلی آزاردهنده است که یک مشتری بخواهد مشکلش را بارها و بارها به افراد مختلف توضیح دهد، به‌خصوص‌ اگر موقعیتی پیچیده هم باشد. اگر یک نرم‌افزار یکپارچه وجود داشته باشد تا کارکنان بتوانند گفته‌های مشتری را در آن ثبت کنند و از جزئیات نکته‌برداری کنند و همه به آن نرم‌افزار دسترسی داشته باشند، نیاز به توضیح دوباره حذف می‌شود.
• گرفتن شماره تماس. وقتی این احتمال وجود دارد که تماس به صورت تصادفی قطع شود، کارکنان پاسخگو باید شماره تلفن مشتری را بگیرند که در صورت قطعی خودشان با او تماس بگیرند. با این کار، آنها هم حسن نیت خودشان را در توجه کردن به مشتری نشان می‌دهند و هم از اینکه مشتری بعد از تماس مجدد به فرد دیگری وصل شود و توضیحاتش را تکرار کند، اجتناب می‌شود.
2) ناتوانی در مدیریت رسانه‌های اجتماعی
شری از نیویورک: از آنجا که همیشه به شرکتی که از آن اشتراک اینترنت می‌گیرم اعتماد داشتم، هیچ‌گاه در مورد صورت‌حساب هزینه‌ها پرس‌وجو نمی‌کردم. یک روز به‌طور اتفاقی متوجه شدم بسته‌ای که من دارم ارزان‌تر از هزینه‌ای است که می‌پردازم. وقتی لیست هزینه را بررسی کردم، دیدم یک اشتباه محاسباتی وجود دارد و به همین دلیل فوری با شرکت تماس گرفتم. مسوول پاسخگویی متوجه منظور من نمی‌شد و سعی می‌کرد این اختلاف حساب را توجیه کند. بعد از اینکه با مدیریت صحبت کردم، آنها قبول کردند اختلاف مالی شش ماه را به من برگردانند، اما بعد از چند روز تنها بخشی از این پول برای من واریز شد. به مدت سه ماه هر روز تماس می‌گرفتم و با آنها دعوا می‌کردم، ولی فایده‌ای نداشت. سراغ رسانه‌های اجتماعی رفتم و در توییتر و فیس‌بوک آنها اعتراضم را مطرح کردم و خواستار پاسخ درست شدم. اما آنها در عوض بی‌توجهی نشان دادند و من را بلاک کردند تا دیگر نتوانم کامنتی بگذارم یا ارتباطی برقرار کنم. آنقدر مستاصل شده بودم که فکر کردم یک روز مرخصی بگیرم و به نشانه اعتراض جلوی دفترشان تحصن کنم. نتیجه هم این بود که دیگر هیچ‌وقت از این شرکت اشتراک نخریدم.
راهکارها:
مدیریت رسانه‌های اجتماعی. حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی بخشی از کار است. مشتریان به رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند تا با برندها وارد مکالمه شوند و علایق یا مشکلات خود را در میان بگذارند. داشتن شیوه کار درست در این رسانه‌ها برای حفظ شهرت و اعتبار شرکت مساله‌ای حیاتی است. پس تیمی متخصص را برای برقراری ارتباط با مشتریان و پاسخ دادن به آنها در رسانه‌های اجتماعی بگمارید.
• ارتباط بین واحدها. شاید مسوول پاسخگویی به مشتری، مساله اختلاف حساب را به درستی به واحد صدور صورتحساب منتقل نکرده باشد. خیلی مهم است که واحدهای مختلف شرکت کانال‌هایی برای ارتباط واضح و تبادل درست اطلاعات داشته باشند. در غیر این صورت، عدم هماهنگی باعث نارضایتی مشتری می‌شود.
3) بازاریابی تلفنی، روشی منسوخ شده
مایکل از سانفرانسیسکو: بعضی روزها در کنار خانواده سر میز شام بودیم که تلفن‌ زنگ می‌خورد و افرادی که محصولات یا خدمات خود را پشت تلفن تبلیغ می‌کردند، باعث مزاحمت می‌شدند. این استراتژی در قدیم موثر بود، اما الان دیگر جواب نمی‌دهد. من در خانه کار می‌کنم و شرکتی که اینترنتم را از آن می‌گیرم مدام زنگ می‌زند تا بسته‌های مختلف به من معرفی کند و واقعا مزاحم کار کردن من می‌شود. یک روز تلفن را جواب دادم و با عصبانیت گفتم اگر این تماس‌ها ادامه داشته باشد، گرفتن سرویس از این شرکت را قطع می‌کنم. فرد مورد نظر با خشکی توضیح داد که این موضوع به واحد او مربوط نمی‌شود و بعد تلفن را قطع کرد!
راهکار :
• افزودن ارزش. بازاریابی تلفنی روشی قدیمی و آزاردهنده است. هیچ‌کس دوست ندارد بشنود شرکت شما چه چیزی می‌فروشد. در عوض، با استفاده از پیام‌رسانی درست از طریق کانال‌های مناسب و در زمان مناسب‌، ارزش‌افزایی کنید. می‌خواهید محصول جدیدتان را بفروشید؟ یک بنر جذاب در فروشگاه قرار دهید تا هر دفعه مشتری حضوری مراجعه کرد، متوجه آن شود. موقعیت‌های بالا می‌توانند باعث از دست رفتن مشتریان شما شوند. با آموزش درست و استفاده از ابزارهای مناسب می‌توان این شرایط را مدیریت کرد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ایران به جنگ نفتی عربستان می‌رود /آغاز فاز جدید رقابت تهران - ریاض از ماه ژانویه /دردسرهای تخفیف‌های نفتی ایران برای سعودی‌ها

توانمندی کم نظیر ایران در صنعت شکلات‌سازی/عرصه‌ای برای افزایش صادرات غیرنفتی

صنایع پیشتاز در جذب پول

آمادگی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس ارز

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

گردشگری رشد اقتصادی جهان را مثبت می‌کند

بورس تهران، کم‌بازده‌ترین بورس منطقه شد

آمادگی ژاپن برای واردات نفت از ایران

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار