سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

3 درس مهم از برندهاي بزرگ درباره محتواي تبليغات مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:


معمولا داستان هاي تبليغاتي درباره افرادي است که کالا يا خدمت را خريداري کرده اند و کمتر خود آن کالا يا خدمت محور داستان ها قرار مي گيرد. به سخن ديگر در اين داستان ها، مشتريان به جاي خود شرکت يا محصول آن در جايگاه قهرمان داستان قرار مي گيرند.

سال گذشته فليکس بومگارتنر رکورد بلند ترين سقوط آزاد جهان را شکست و از يک سکوي فضايي که در ارتفاع 128 هزار فوتي از سطح زمين قرار داشت به سمت پايين پريد. 8 ميليون نفر اين سقوط آزاد را به صورت مستقيم از يوتيوب تماشا مي کردند. مهندسي و پشتيباني مالي اين واقعه توسط «ردبول» انجام شده بود. در واقع يک شاهکار تبليغاتي بود. داستان به همين جا ختم نشد. بخش اصلي اين فعاليت بازاريابي ايجاد محتوايي براي داستان «ردبول» بود که در آن مردم در سطحي عظيم گنجانده شده بودند. با صاحبان کسب وکارهاي کوچک که بينندگان اين نمايش در نقاط مختلف جهان بودند،درباره محتوا بازاريابي آن صحبت کردم. وقتي که درباره محتواي تبليغاتي پرهزينه اين برنامه صحبت مي کردم به وضوح مي شد آثار يأس را در چهره آنها مشاهده کرد. با تعجب اظهار مي کردند که چگونه ممکن است شرکت کوچک آنها با شرکت هاي چندين ميليون دلاري که ارتشي از افراد خبره و با تجربه در توليد محتوا را در اختيار دارند رقابت کند. در واقع راه هاي زيادي براي رقابت وجود دارد. «ردبول» و ديگر برندهاي بزرگ و توانا در توليد محتوا (مانند «امريکن اکسپرس»، «کوکاکولا»، «گوگل»، «نايکي») ممکن است برنامه هاي جاه طلبانه و بودجه هاي هنگفت براي تغذيه آن داشته باشند، اما حتي کوچک ترين برندها با در دسترس ترين منابع نيز مي توانند برخي از محتوا هاي بنياني مشابه را توليد کنند.

1. نماينده تبليغات و اطلاع رساني خود را از ماهرترين افراد انتخاب کنيد.

بزرگترين اشتباهي که شرکت هاي کوچک درباره توليد محتوا مرتکب مي شوند اين است که بدون درک واضح از چيزي که مردم مي خواهند بخوانند، ببينند يا بشنوند، ايده هايشان را به اشتراک مي گذارند. در دنيايي که هر کسي قدرت انتشار هر مطلبي را دارد، کيفيت مطلبي که توليد مي کنيد مساله کوچکي نيست. بلکه همه چيز محسوب مي شود.


از استراتژي بزرگان استفاده کنيد: مهم ترين بخش در برند، برنامه هاي محتوايي است که تعهدات بلند مدت ايجاد مي کند نه کمپين هايي که يکبار براي هميشه انجام مي شوند. اصلي ترين کاري که آنها انجام مي دهند اين است که تيمي اختصاصي از افرادي که در استفاده از کلمات، تصاوير و صدا براي تعريف کردن داستان ها حرفه اي هستند را به خدمت مي گيرند. «نماينده اطلاع رساني» شما فردي است که داخل شرکت کار مي کند، داستان ويدئو ها، پست هاي وبلاگي، عکس ها، چارت ها، گراف ها، کتاب هاي الکترونيکي و تمام چيزهاي ديگري که مي تواند توجه مردم را به شرکت و محصولات آن جلب کند را مي نويسد و توليد مي کند. مجبور نيستيد که يک روزنامه نگار واقعي را استخدام کنيد. مي توانيد يک کارشناس با سابقه در بيان داستان شرکت را به کار بگيريد. نکته مهم اين است که توليد محتوا بايد تنها شغل او باشد، به سراغ افراد کارآموز يا بازاريابان غيرحرفه اي که گهگاهي به صورت تفنني وبلاگ مي نويسند نرويد. دليل اصلي که روي استخدام «نماينده اطلاع رساني» آموزش ديده و ماهر تاکيد مي کنم، اين است که آنها بر خلاف افرادي که در شرکت کار مي کنند اول نياز مخاطبان را مي بينند. شايد به نظر متناقض بيايد اما يک فرد مشتري مدار (نه شرکت مدار) بهتر به شرکت شما خدمت مي کند. يک نماينده اطلاع رساني داخلي مخاطبان را به خوبي مي شناسد و وقتي که اقدام به توليد محتوا مي کند، صداهاي خفيفي را از پس ذهنش مي شنوند که به او گوشزد مي کند، چنين متني را کسي نمي خواند بنابراين بهتر است که اصلاح شود. اين گونه اعمال مي تواند منافع زيادي براي برند به همراه داشته باشد.

2. داستان هاي تاثيرگذار تعريف کنيد

تناقض ديگري که درباره محتواي بازاريابي وجود دارد اين است که داستاني که تعريف مي کنيد نبايد درباره شما، بلکه بايد درباره کاري که براي ديگران انجام مي دهيد باشد. «گوگل» يک شرکت تکنولوژيکي است اما داستان آن درباره الگوريتم هاي جست وجو و سيستم هاي اپراتوري آنها نيست، داستاني که آنها تعريف مي کنند درباره روش هايي است که تکنولوژي مردم را به هم پيوند مي دهد و موجب غني سازي زندگي آنها مي شود.

شما هم مي توانيد داستان هاي تاثيرگذار را شناسايي کنيد: کالا يا خدمتي که ارائه مي دهيد چگونه توانسته است دربازار باقي بماند؟ چه کمکي به مردم کرده است؟ کدام دردهايشان را تسکين داده است؟ داستان شما هميشه درباره افرادي است که چيزهايي که شما فروخته ايد را استفاده کرده اند، نه درباره خود آن چيزها. به سخن ديگر بيشتر از اينکه به خود و محصولتان اهميت بدهيد،بايد مشتريان را به عنوان قهرمان داستان تان معرفي کنيد. داستان خود را با قاطعيت و بدون ترديد تعريف کنيد: اين داستان بايد با هر محتوايي که دارد بايد به صورتي مهيج و مناسب ارائه شود.

3. ايجاد ارتباطات و پيوندبيشتر با مخاطبان

برندهاي برتر هر روز پست هاي وبلاگ هايشان را به روز مي کنند تا از اين راه آخرين برنامه هايي که ارتباط و پيوند آنها را با مشتريان و طرفداران شان برقرار مي کند، به اطلاع آنها برسانند. تابستان گذشته شرکت «اکس پديا» محتوايي خلاقانه را ارائه کرد. برنامه اي براي سفرهاي مشتريان طراحي شده بود به نام «خودتان را پيدا کنيد».

در اين برنامه عکس ها، ويدئوها و گفتارهايي درباره زندگي روزانه مردم و تغييراتي که سفر در زندگي آنها ايجاد کرده توصيف مي شد. برنامه سفر «خودتان را پيدا کنيد» تلاشي بود براي تشويق افراد به انتخاب وسيله مناسب سفر از طريق رزرو آنلاين مسافرت همراه با ساختن داستان مهم تر و شخصي تر که تعريف مي کردند سفر چگونه افراد را تغيير مي دهد.

«بن و جري» نيز برنامه مشابهي را براي هوادارانشان در سراسر جهان راه اندازي کردند و از آنها خواستند تا بهترين عکس هايي که با لنزهاي مدل CaptureEuphoria (به معني تسخير شادماني) گرفته شده کشيده اند را با ديگران به اشتراک بگذارند تا محبوب ترين آنها به عنوان عکس تبليغاتي برند انتخاب شود. اينگونه دخالت دادن مخاطبان در ساختن داستان مهم تر باعث مي شود که مخاطب بيشترين نزديکي را با برند احساس کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی