بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

همه راه هاي دريافت وام قرض الحسنه مقالات بازاريابي

همه راه هاي دريافت وام قرض الحسنه

  بزرگنمايي:

وام قرض الحسنه يکي از پردرخواست ترين تسهيلات بانکي است. بانک هاي کشور موظف هستند بخشي از منابعشان را هر سال به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه اختصاص دهند. در طول سال هاي اخير تقاضا براي دريافت انواع اين تسهيلات زياد شده و در چهار ماهه پايان سال منابع بانک ها ته مي کشد.

عمده متقاضيان اين وام از قشرهاي فقير و متوسط جامعه يا جوانان دم بخت هستند و دولت سعي مي کند از بخش هاي مختلف اعتبار لازم را فراهم کند اما وام قرض الحسنه چيست. چند نوع وام قرض الحسنه وجود دارد و با چه شرايطي مي توان از اين تسهيلات استفاده کرد.

اينها سوالاتي است که در گزارش امروز مي خواهيم به آن جواب دهيم. اما قبل از پرداختن به اين سوال ها دو خبر مهم در حوزه وام هاي قرض الحسنه را تحليل مي کنيم. خبر اول مربوط به تجميع صندوق هاي قرض الحسنه است و خبر دوم افزايش سقف پرداخت وام قرض الحسنه.

تجميع صندوق هاي قرض الحسنه در بانک ها خيلي از کساني را که به اين صندوق ها براي دريافت وام دل بسته بودند نگران کرده است. آنها مدت ها براي دريافت يک وام قرض الحسنه در نوبت بوده اند و حالا با اعلام اين خبر بايد از اول همه مراحل را طي کنند.

معناي تجميع صندوق هاي قرض الحسنه براي ما

همه صندوق هاي قرض الحسنه که بيش از يک شعبه دارند تا يکشنبه آينده فرصت دارند تا در يک بانک قرض الحسنه تجميع و سهامدار شوند. در غير اينصورت از فعاليت آنها جلوگيري مي شود و مسئوليت مشکلات بعدي برعهده هيات مديره اين صندوق ها خواهد بود. اين براي کساني که با هزار اميد و آرزو درخواست وام به اين صندوق ها داده اند و ماه هاست که در نوبت هستند چه معني دارد.

آيا بايد شانسشان را در جايي ديگر امتحان کنند يا اينکه همچنان منتظر بمانند. هر چند بانک مرکزي و خود اين صندوق ها قول داده اند که پس از ادغام در بانک هاي قرض الحسنه اولويت هايي براي اين دسته افراد در نظر مي گيرند اما پيشنهاد ما اين است که اگر پولي به عنوان سپرده يا باز کردن حساب در اين صندوق ها داريد آن را برداشت کنيد و براي دريافت وام قرض الحسنه به يکي از بانک هاي قرض الحسنه برويد.

قبل از اينکه بخواهيد اين کار را انجام دهيد مطمئن شويد صندوق مورد نظر شما بيش از يک شعبه دارد چون براساس قانون صندوق هاي تک شعبه اي مشکل مجوز ندارند و مي توانند همچنان به کارشان ادامه دهند.


افزايش سقف وام قرض الحسنه

خبر مهم ديگر اينکه روز گذشته شوراي پول و اعتبار تصويب کرد از اين پس سقف پرداخت وام هاي قرض الحسنه 15 ميليون تومان باشد. تا قبل از اين هيچ بانکي حتي با وجود در اختيار داشتن منابع کافي نمي توانست بيشتر از 10 ميليون تومان وام قرض الحسنه بدهد. با افزايش سقف مشکل دو گروه حل مي شود گروه اول متقاضيان وام کارآفريني و خود اشتغالي هستند و گروه دوم کساني که با معرفي سپرده گذاران قرض الحسنه به بانک ها معرفي مي شدند. شوراي پول و اعتبار هر چند سقف وام قرض الحسنه را از 10 به 15 ميليون تومان افزايش داده اما در اين مصوبه تاکيد کرده بانک ها براي پرداخت اين وام فقط يک نفر ضامن از متقاضي درخواست کنند که اين هم يک اقدام مثبت تلقي مي شود.

شايد برخي ها اعتراض کنند که بانک ها با توجه به کمبود منابع نمي توانند بيش از 5 تا 10 ميليون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کنند پس اين مصوبه چه تاثيري مي تواند داشته باشد. در ادامه اين گزارش راه هاي دريافت وام هاي قرض الحسنه بالاي 10 ميليون تومان را هم معرفي خواهيم کرد.

وام قرض الحسنه چيست؟

تسهيلات قرض الحسنه مشخصا به وام هايي گفته مي شود که بانک ها با صندوق هاي مالي بدون دريافت سود به متقاضيان پرداخت مي کنند و آن را در اقساط بلند مدت دريافت مي کنند.

مهمترين ويژگي اين تسهيلات نداشتن سود و قسطي بودن آن است و همين ويژگي باعث شده متقاضيان دريافت آن روز به روز افزايش پيدا کنند. وام ازدواج، وام اشتغال، وام هاي ضروري و ... در زمره اين تسهيلات هستند اما شرايط و مدارک لازم براي دريافت هر کدام از اين نوع وام ها فرق مي کند.

تسهيلات از محل حساب جاري پس انداز

در قالب طرحي که از سوي بانک قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) به اجرا در آمده اشخاص حقيقي و حقوقي با باز کردن حساب هاي ويژه مي توانند از اين بانک تا سقف 15 ميليون تومان براي نزديکان يا کارکنان خود تسهيلات قرض الحسنه بگيرند. بر اين اساس آنها مي توانند با سپرده گذاري حداقل 50 ميليون تومان در اين بانک و با گذشت شش ماه به ميزان سپرده خود افرادي را براي دريافت تسهيلات معرفي کنند.

مثلا شرکتي با باز کردن يک حساب 100 ميليون توماني مي تواند 15 نفر از کارکنانش را به اين بانک معرفي کند که هر کدام تا سقف 15 ميليون تومان تسهيلات دريافت کنند. افزايش سقف تسهيلات اين گروه را بيشتر از ديگر متقاضيان خوشحال مي کند و مهمترين روش دريافت تسهيلات قرض الحسنه با رقم بالا هم همين است.

شرايط لازم: متقاضيان دريافت وام قرض الحسنه از اين روش، بايد از طرف صاحب حساب ويژه به بانک معرفي شوند. 50 درصد تسهيلات از محل حساب و 50 درصد هم از طريق بانک تامين مي شود. آنها فقط کافي است مدارکشان کامل باشدو از سوي صاحب حساب تاييد شوند. در اين صورت نيازي به معرفي ضامن ندارند.

تسهيلات ازدواج، اشتغال و ...

دسته دوم وام هاي قرض الحسنه نيازهاي قشر جوان را بيشتر پوشش مي دهد. شناخته شده ترين آن وام ازدواج است. وام اشتغال هم شرايطي مشابه دارد. منابع بانکي براي پرداخت اين تسهيلات در سال گذشته ته کشيد اما پرداخت آن مجددا شروع شده است. اين وام ها با کارمزد چهار درصد و در اقساط بلند مدت پرداخت مي شود. مبلغ آن در حال حاضر سه ميليون تومان است و فعلا هم خبري از افزايش نيست.

شرايط لازم: براي دريافت وام ازدواج، داشتن شرايط عمومي و ارائه مدارک مربوط به ثبت ازدواج کافي است. البته قبل از آن بايد از طريق سامانه ثبت نام ازدواج بانک مرکزي ثبت نام کنيد و منتظر معرفي شعبه بانک مورد نظرتان باشيد. معرفي يک ضامن معتبر براي هر يک از زوجين هم الزامي است. براي دريافت وام اشتغال هم بايد علاوه بر مدارک معتبر شناسايي خلاصه اي از طرح مورد نظرتان را ارائه دهيد. قبل از اقدام از طريق سامانه مخصوص ثبت کنيد و در صورت تاييد و معرفي بانک يک نفر ضامن معتبر معرفي کنيد.

قرض الحسنه ضروري

وام قرض الحسنه ضروري در اعتبارات بانک ها هر سال رديف جداگانه دارد. خيلي ها فکر مي کنند منظور از اين تسهيلات همان وام هاي خريد لوازم خانگي يا خودرو است. براي دريافت اين وام شما بايد به بانک مراجعه کنيد. يکي از نهادها از جمله استانداردي، شوراي شهر، کميته امداد بايد به شما معرفي نامه داده باشند. در اين صورت درخواست شما ثبت مي شود. مبلغ اين وام بين يک تا سه ميليون تومان است. در همه بانک هاي دولتي و خصوصي هم قابل پرداخت است.


شرايط لازم: اگر به بانکي براي دريافت اين وام مراجعه کرديد و از شما خواستند اول سپرده گذاري کنيد مي توانيد شکايت کنيد. در صورتي که از طرف يک نهاد به بانک معرفي شده باشيد حتي اگر در آن بانک حساب هم نداشته باشيد بايد اين تسهيلات در قالب قرض الحسنه و در اقساط بلندمدت به شما پرداخت شود. مدارک شناسايي معتبر به همراه معرفي نامه و معرفي يک نفر ضامن کارهايي است که بايد انجام دهيد.

دريافت وام از صندوق ها و بانک هاي قرض الحسنه

در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) و رسالت براي پرداخت اين تسهيلات راه اندازي شده اند. متقاضيان مي توانند با مراجعه به شعبه هاي اين دو بانک خصوصا بانک رسالت درخواست دريافت يکي از انواع قرض الحسنه عادي يا ويژه را ثبت کنند. وام گيرندگان از اين بانک ها علاوه بر اصل ساليانه دو درصد به عنوان کارمزد پرداخت خواهند کرد.

شرايط لازم: دفترچه حساب پس انداز (با ميانگين مانده حساب مناسب)، تکميل فرم تقاضا. اصل و کپي صفحه اول شناسنامه وام گيرنده و ضامنين. اصل و کپي کارت ملي. ضامن يا ضامنين مورد تاييد شعبه و اصل و کپي فيش حقوقي يا سنوات شغلي وام گيرنده يا ضامنين، مدارک و شرايطي است که بايد براي دريافت اين وام ارائه دهيد.

صندوق هاي تک شعبه

تقريبا در هر محله اي صندوق هايي به عنوان قرض الحسنه فعاليت مي کنند. اگر اين صندوق ها فقط يک شعبه داشته باشند مي توانند تسهيلات قرض الحسنه پرداخت کنند. شما نبايد براي دريافت اين تسهيلات سپرده گذاري کنيد اما معمولا مبلغي بين 250 تا 500 هزار تومان از متقاضي به مدت سه ماه دريافت مي شود. ميزان تسهيلات پرداختي هم بستگي به نر مسئولين صندوق دارد اما معمولا يک تا سه ميليون تومان است.

شرايط لازم: معرفي نامه از طرف معتمدين يا امام جماعت محله، ارائه مدارک شناسايي معتبر و معرفي يک ضامن معتبر از متقاضيان دريافت وام از اين صندوق ها درخواست مي شود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي